הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

פרסום בתקופת הקורונה

קידום אתרים ב-2020: כיצד משתנים חוקי המשחק של פרסום בתקופת הקורונה?

כבר מספר חודשים שכולנו נמצאים במציאות חדשה לחלוטין, שבה השתנו חוקי המשחק מא’ ועד ת’ וכולנו נאלצנו להתמודד עם אינספור אתגרים בכל תחומי החיים – בתור בעלי עסקים, בתור מקבלי שירותים, בתור אזרחים, בתור הורים ובתור ילדים להורים מבוגרים. כיצד כל התהפוכות האלה השפיעו על הדרכים בהם אנו מפרסמים את השירותים והמוצרים שאנו מציעים באינטרנט? לפניכם המדריך המלא בנושא פרסום בתקופת הקורונה, עם תובנות מהחודשים שעברנו עד כה. ניתן ליישמן גם המציאות הנוכחית שסביר להניח שלעולם לא תחזור להיות כפי שהייתה, וגם כחלק מגישה יותר רגישה, מרובדת ומותאמת לרוח התקופה של שנת 2020 המורכבת.

מטרת העל – לא לצאת מאיזון

אחת הבעיות הגדולות ביותר של תקופות משבר, היא שהן מוציאות אותנו מאיזון, גורמות לנו לשכוח באיזה שלב אנו עומדים בפיתוח העסק ולאן הולכים מכאן. גם במשבר הקורונה, וגם בכל נסיבות אחרות (שלעתים יותר קשות אפילו, כשרק אתם מתמודדים איתן, ולא העולם כולו) – חשוב מאוד להישאר מחוברים למי שאתם בתוך העסק. בגלל זה התכנון לרחוק חשוב כל כך, תמיד תוכלו להתרכז במטרות שהצבתם עד כה בכל הקשור לניהול קידום אורגני (למשל – כתיבת מאמרים באופן עקבי לשיפור מדדי ה-SEO של האתר) וגם להרגיש שליטה במצב. כמובן שנדרשת גמישות בהתאם למצב, למשל התאמת הנושאים למתרחש בהתאם לכללי שיווק בזמן אמת (כמו המאמר הזה עצמו, למעשה), אך באופן כללי תמיד צריך להישאר בתנועה ולהמשיך לחתור ליעדים שהוצבו טרם המשבר.

תפגינו יוזמה כשאחרים חוששים – אך תחששו כשאחרים מפגינים יוזמה

זוהי שורה חכמה מאוד שנאמרה על ידי וורן באפט, שיודע דבר אחד או שניים על הפקת לקח ממשברים. מה זה אומר הלכה למעשה? שבעתות משבר יש תחזיות של מיתון וירידה, וכל משקיע יודע שזה הזמן לעשות מהלכים אמיצים! עם זאת, ברגע שכולם כבר שם, זה הזמן לעשות צעד לאחור, משום שההזדמנות כבר אינה נדירה, ולכן לא רווחית כפי שהייתם רוצים. בעולם קידום אתרים זה אומר למצוא את מילות החיפוש החדשות שהופכות לעדכניות בתקופה המדוברת, לתת מענה לבעיות עוד לפני שהן הפכו לקריטיות, ועוד. חשיבה יזמית תביא אתכם רחוק, אך בעיקר בתקופת משבר שעם קצת מאמץ יכול להפוך למגבר!

פרסום בתקופת הקורונה – שיעורי ביחסי אנוש 

אחד הדברים שבלטו מאוד במסגרת משבר הקורונה בישראל זה הפאן האנושי. בתי עסק שהצליחו להראות את הצד האנושי שלהם כלפי לקוחותיהם יקצרו את הרווחים בשלבים מאוחרים יותר, ובכל מקרה ייהנו מנאמנות גבוהה כלפי המותג. מה אתם יכולים לעשות בהקשר זה? לעשות פרסום בתקופת הקורונה בצורה רגישה, להקים קמפיינים של קידום ממומן בגוגל עם מתן פתרונות לבעיות האופייניות לתקופה. אפשרויות נוספות הן לצאת במבצעים, לחשוב על הסדרי תשלום מתאימים. באמצעות התנהלות רגישה תוכלו להרחיב את מסד הלקוחות שלכם ולהביא למצב האופטימלי שמעז יצא מתוק.

יותר אנשים באינטרנט?

בשורה התחתונה, הקורונה נעלה רבים מאיתנו בבית. בין אם יהיה גל שני או שלישי או לא, אנשים הבינו שניתן לעשות יותר דברים באינטרנט, ורבים מהם רואים בזה יתרונות רבים. ולכן התרבו אינספור קורסים, מפגשי זום, וובינרים ועוד. כל עסק יכול לנצל זאת לטובתו ולעשות כמה שיותר לטובת הלקוחות בלי לצאת מהבית. זה גם משתלם מבחינת משאבים. כך, אם עדיין אין לכם חנות מקוונת למוצרים – סימן שאתם לא מנצלים את הפוטנציאל של תקופה זו נכונה.

אנליטיקה וניתוח ביצועים

בתקופת שינויים – הדבר הכי חשוב הוא להיות עם יד על הדופק. להמשיך לעבוד על הפאן של קידום אורגני, וגם לראות האם התרחשו שינויים בנכסים האינטרנטיים שלכם: האם יותר אנשים נכנסים לאתר? האם הם קוראים יותר? ומה לגבי הרשתות החברתיות? נסו להריץ קמפיינים של קידום ממומן בפלטפורמות נוספות ותבדקו את הביצועים. כל דבר חדש זה ניסיון חשוב, ובתקופת חוסר וודאות, מידע נוסף זה תמיד כוח וחיזוק עתידי.

קידום אורגני לפני הכול

אחד מאפיקי הפעילות שעשויים לסבול מהמצב הלא יציב של השוק כיום זה קידום אורגני, שכידוע אנחנו גם ככה לא תמיד ששים להשקיע בו, וחבל. זו הדרך האולטימטיבית להשיג את הגידול האותנטי והטבעי ביותר. כמו כן, גם באמצעות קידום אורגני תוכלו להשיג את היתרונות הגדולים ביותר של פרסום בתקופת הקורונה: שזה שקיפות ופגיעות אל מול הלקוחות והקונים שלכם. כתיבה אמיתית ובגובה העיניים, תמיכה מרחוק ויכולת להזדהות, הקשיים שכולנו חווים עכשיו משותפים לכולם, ובאחדות יש כוח שיכול להתהוות באתר שלכם בתכנים איכותיים, מוצרים מותאמים ועוד. כדאי לשבת על אסטרטגיית קידום אורגני באופן ממוקד על מנת להגיע לתמהיל המושלם עבורכם.

בניית אתרים – דווקא בתקופת הקורונה 

גם ב-2020 יש עדיין בתי עסק שלא ממהרים להקים את אתר הבית שלכם – וחבל שכך. מדובר בנכס האינטרנטי החשוב ביותר של כל ספק, מוכר או נותן שירותים. בסופו של דבר, לאחר עבודת בניית אתרים מדוקדקת, הנכס האישי הזה שלכם יכול להמשיך להתקיים ולהתפתח כל עוד קיים האינטרנט. לעומת זאת – כל פלטפורמה עשויה להיעלם יום אחד (כפי שבעולם לא חשבו שמייספייס ייעלם אי פעם, וילדי האינטרנט של שנות ה-00 לא תיארו שהישראבלוג יימחק מעל פי האדמה). לכן, בעוד שחשוב מאוד לנצל את מה שפופולרי ומקובל עכשיו, יש "להקים בית" באינטרנט, וזה קודם כל האתר שמציג אתכם. אם עדיין לא הגעתם לזה, פרסום בתקופת הקורונה נותן לכם את הסיבה הטובה ביותר לעזוב הכול ולהשקיע עכשיו את המשאבים הדרושים לכך.

תובנות אודות קידום ממומן בגוגל בתקופות דוחק

מומחים שונים בעולם הפועלים בתחום פרסום ממומן בגוגל נותנים תחזיות שונות לגבי העתיד לבוא, בגלל שפשוט אי אפשר לדעת מתי הכלכלה המקומית והגלובלית תתאושש מהמכה הזאת, אך דבר אחד וודאי – אסור להשבית את מערך קידום אתרים לחלוטין. אין ספק שהמצב דורש מאיתנו להצטמצם בהוצאות שלנו, אך דווקא בכל הקשור לקידום ממומן, אסור להוריד את הרגל מהגז, אחרת יהיה קשה לחזור למדדים שהיו. ההמלצה הגורפת היא לצמצם במעט את התקציב בהתאם למצב הכלכלי והתחום שבו אתם פועלים (כי כמו בכל משבר, גם כעת יש תחומים שדווקא פורחים בשל הריחוק החברתי), אך לא להפסיק את הפרסום.

כדי לעשות את השינויים באופן האופטימלי ביותר, חשוב לפנות לאנשי מקצוע המבינים, חיים ונושמים את תחום פרסום ממומן בגוגל, מה שמאפשר לדעת גם מה לעשות בהקשר של פרסום בתקופת הקורונה.

אנו נותנים שיווק דיגיטלי לעסקים ופועל בתחום מזה שנים רבות הצוות המיומן שלנו יכול להענות לכל אתגר שמזמן לנו העולם החדש (המשתנה במהירות גם בימים רגילים) – ונתאים את אסטרטגיית היציאה שלכם ממשבר הקורונה!

לסיום, שמונה רעיונות למה אפשר לעשות בתקופת המיתון

בין אם מדובר בנושאי פרסום בתקופת קורונה או פשוט התאוששות לאחר תקופת יובש, קבלו שמונה טיפים שתוכלו להתחיל לבצע כבר עכשיו כדי לקדם את העסק שלכם גם כשלכאורה לא קורה כלום. כל אחד מהסעיפים הללו מהווה השקעה שלכם בעסק לטווח הארוך. אז לא להיות מדוכדכים, להפשיל שרוולים ולשנס מותניים ולהתחיל לעבוד!

  1. נהלו שיחות בזום עם עובדים ו/או לקוחות – תבינו מה מפריע עכשיו לחוג החברתי הישיר שלכם ותחשבו כיצד לתת לזה מענה במסגרת העסק.
  2. בצעו סקירה ביקורתית של כל נכסי התוכן שלכם – כל פיסת תוכן שהשקעתם בה את הזמן או הכסף שלכם יכולה לשמש אתכם שוב ושוב, תבדקו את מה שכבר יש לכם ותחשבו כיצד לנצל זאת לרימרקטינג, קמפיין חדש או קישוריות טובה יותר במסגרת בניית אתרים ושדרוגם.
  3. תכננו וובינרים – אמנם כולם עושים זאת עכשיו, אך מדובר בפורמט שעובד, ובגלל שזה הזמן לתכנן קדימה, מומלץ לחשוב גם לכיוון זה.
  4. תעשו סדר אדמיניסטרטיבי בעסק שלכם – תעברו על הניירת, בדקו את כל הנושאים הפתוחים מול רואה החשבון, עברו על ההוצאות שלכם, תענו על כל המיילים… הרשימה עוד ארוכה, כל מה שנדחה – זה הזמן להשלים.
  5. נסו לחשוב על מילות חיפוש חדשות לתקוף במסגרת קידום אתרים – הארה אחת טובה יכולה לעזור לכם להגיע למקומות ראשונים בתוצאות החיפוש במילות המתאימות בול לכם. סיעור מוחות עם שותפים לדרך או איתנו – ותהיו בכיוון הנכון.
  6. תתחילו להקליט סרטונים (זה דורש פיתוח מיומנויות ויצירת הרגל, אז כדאי להתחיל כמה שיותר מהר) – זוהי שיטת השיווק הפופולרית כיום, ואם אתם עדיין לא שם, כדאי לנסות ולצאת מאזור הנוחות, בעיקר שבוודאי יש לכם מה לחלוק עם העולם, כמו לכל אדם עתיר-פעילות.
  7. עדכנו את הפרטים שלכם בפרופיל של גוגל מיי ביזנס כדי למשוך לקוחות מקומיים (במידה ותחזור מגבלת ה-100 מטרים, לא עלינו) – מדובר באחד מהכלים השיווקיים החזקים והחשובים שגוגל מעניק לנו כיום.
  8. נתחו את התנהגות הגולשים שלכם באתר – מדוע לידים חמים לא מומרים לעסקאות? מאיזה מכשירים נכנסים הכי הרבה לאתר? באיזה שלב הם נוטשים? מידע זה יעזור לכם להתקדם כבר עכשיו.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

לסיכום, בגישה נכונה, אופטימית ומחושבת נוכל לצאת מהקורונה מחוזקים, בעלי חוסן נפשי, נכסים אינטרנטיים מניבים ואפשרויות רבות להתפתחות עסקית עתידית. רוצים לעשות את זה ביחד איתנו? השאירו הודעה בטופס ונחזור בהקדם!

שיווק דיגיטלי