הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים בגוגל

פרסום ברשת המדיה? מהם סוגי הפילוחים שחייבים להכיר

כיום שיווק ברשתות החברתיות נותן מענה חשוב מאוד למקדמי אתרים ומומחים בתחום המיתוג. פרסום ממומן במסגרת הרשתות החברתיות שונה במידה רבה מכל מה שקשור לנושא קידום ממומן בגוגל, משום שהוא מאפשר לגשת לעניין באופן הרבה יותר אישי ומותאם בקפידה ולהפיק את מלוא התועלת מכל קמפיין, כולל PPC.

פילוח אורגני

כאשר אנו חושבים על פילוח ברשתות החברתיות, החשיבה העיקרית היא על פרסום ממומן, אך האמת היא שרשתות רבות מאפשרות לייעד פוסטים ועמודים לקבוצות ספציפיות גם בלי לשלם על PPC וגורמים נוספים של פרסום בתשלום. ניתן לקבוע מראש את קהל היעד של עמודים שונים על פי הפילוח הבאים:

  • מגדר
  • גיל
  • מקום מגורים
  • סטאטוס משפחתי
  • תחומי עניין

בלינקדאין ניתן לפרסם על פי פילוח חברות: כמות עובדים, תחומי פעילות וכו'. בגוגל פלוס ניתן לפרסם לחוגי חברים ספציפיים שאתם מגדירים. כך, אפשר להשיג פילוח מרשים גם ברמה האורגנית ובלי להשקיע סכומים גדולים על פרסום בגוגל

קידום אתרים

פילוח חברתי

אחד הגורמים החשובים ביותר שעל פיהם מפלחים את קהל היעד במסגרת פרסום בגוגל זה המיקום שנקבע על ידי כתובת ה-IP וגם השפה של הדפדפן של המשתמש – אלו הפילוחים הבסיסיים ביותר שמאפשרים לסווג את הגולש למדינה שבה הוא מחפש שירותים ואת השפה הרלוונטית לו.

פילוח עסקי

סוג פילוח נוסף שיש לקחת בחשבון בעת ניהול פרסום ממומן זה האם המוצרים וההיצע שלכם מתייחסים לקבוצת B2B (עסקים לעסקים) או B2C (עסקים ללקוחות). ההפרדה הזאת מאפשרת לעשות אופטימיזציה חשובה לקמפיין פרסום בגוגל ולדאוג לכך שהקהל הפוטנציאלי שלכם אכן יגיע לאתר במסגרת פרסום בגוגל ולא אנשים שלא באמת זקוקים לשירותים או למידע שמציע האתר.

פילוח על גבי האתר

שיטת פילוח נוספת מאפשרת למבקרים באתר למקד קידום ממומן בגוגל ברגע שהם כבר מגיעים לאתר. כלומר, באמצעות מיקום מערכת סינון יעילה או מנגנון חיפוש פנימי באתר עצמו יאפשרו לתת מענה איכותי יותר למבקרים ולדאוג לכך שהאינטראקציה שהתחילה מלחיצה על קישור במסגרת קמפיין PPC תמשך בהצלחה רבה מאוחר יותר.

פילוח שוק

סוג פילוח שנדרש פעמים רבות במסגרת קידום ממומן בגוגל הוא אחד המבוסס על הבנה עמוקה של השוק שבו  עוסק האתר המקודם. כלומר, יש להכיר את הגורמים המשפיעים על כך שגולש כלשהו יהיה מעוניין בשירותים או במוצרים המוצעים באתר. למשל, פרסום ממומן של דגני בוקר מיועד לאנשים בעלי ילדים שלא תמיד יש להם זמן לדאוג לארוחת בוקר מורכבת.

לרוב הם דואגים לבריאות ילדיהם. מידע זה מאפשר לעשות פילוח על פי מצב משפחתי, גילאים ומילות חיפוש שהאדם מזין במנוע החיפוש כאשר הוא מחפש מידע על ארוחות בוקר לילדים.

פרטים חשובים נוספים על מילות חיפוש ופילוח

כאשר עושים שיווק דיגיטלי לעסקים ומשתמשים בקמפיין PPC, יש לזכור שמדובר בקונספט המבוסס על תשלום על כל קליק שנעשה על ידי הגולש. במילים אחרות, פילוח לא יעיל יכול לעלות לכם המון כסף, משום שתשלמו על קליקים מאנשים שלא באמת יכולים להפוך ללקוחות פוטנציאליים. כך, פילוח לפי מילות חיפוש וגם גורמים סוציאליים מהווים את השילוב המדויק ביותר המסוגל להביא תנועה מספקת במסגרת קידום ממומן בגוגל וגם לשמור על יחס המרה גבוה יחסית.

כך, היתרונות המובהקים של אפשרויות הפילוח מאפשרים לפרסום של המאה ה-21 להיות הרבה יותר יעיל ברמה של השגת מטרות, זאת בניגוד לקמפיינים שנעשו בעבר באמצעי המדיה השמרניים יותר, כגון טלוויזיה שפונה לכולם, או פרסומים על שלטי חוצות שלא מאפשרים לעשות פילוח ברמה משמעותית.

מחפש איש מקצוע שייעץ לך בתחום פרסום ממומן בגוגל בצורה מקצועית? מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד

אורי מינץ
אורי מינץ