הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

עדכונים אחרונים באינסטגרם

עדכונים אחרונים באינסטגרם

אם אתם קוראים בקביעות את העדכונים שלנו בבלוג (ואם לא, כדאי להירשם לעדכונים כדי לא לפספס את המידע החם ביום בעולם שיווק דיגיטלי של השחקנים הגדולים – גם עבור העסקים הקטנים), קידום עסקים באינטסגרם זה הדיבור היום. בפלטפורמה זו כבר נמצאים מאות אלפי עסקים, גם מישראל! ולמרות שמדובר בפלטפורמה ויזואלית מאוד, באמצעות ניהול עמוד אינסטגרם פעיל ותוסס אפשר להשיג קהילת עוקבים נאמנה למגוון רחב של תחומי פעילות, כאשר הבולטים בהם הם האופנה, הלייף סטייל, עיצוב פנים וכו’, אך לא בהכרח. כי אם יש לכם מה להגיד ולהראות, אז השאלה איך סטורי ממומן כבר צריכה להיות רלוונטית עבורכם, בגלל שכפי כבר הסברנו, אסטרטגיות קידום מתקדם דווקא במדיום של הסטורי יכולות לעזור לכם להגיע רחוק. אם פספסתם זה במאמר הקודם שלי.

אך אחד הדברים שהכי חשוב להבין כאשר עושים קידום מכירות באינסטגרם, זה להיות מעודכנים. מדובר בפלטפורמה שגדלה, מתפתחת ומשתנה כל הזמן. מעקב אחר השינויים האחרונים ביותר יאפשר לנצל אותם לטובתכם, להגיע לחשיפה רחבה יותר ללא השקעה בפרסום ממומן (למרות שגם זה לא מזיק).

לאז לכבוד סופו של חודש יולי, להלן החדשות החמות ביותר מבית היוצר של אינסטגרם קידום. נצלו את הידע הזה בחוכמה, שהרי ידוע שהוא הכוח האמיתי!

אינסטגרם כל הזמן עומדים בקצב המהיר שהם עצמם מכתיבים בכדי לפתח את הפלטפורמה בהתאם לדרישות השוק, התפתחות תחום שיווק דיגיטלי וגם לפי מה שמעניין אנשים. ניתן לראות כל הזמן תכונות חדשות, גדולות כקטנות, שעשויות להביא לשינוי משמעותי בהתנהלות היומיומית במשתמש.

אז מה החידושים האחרונים.

סטיקרים חדשים בצ’אט

במהלך השנה האחרונה המשתמשים קיבלו תכונות חדשות לסטורי כמעט אחת לחודש, ועכשיו הגיע הסטיקר לצ’אט.

איך זה עובד? המשתמשים מוסיפים את הסטיקר “צ’אט” לסטורי שלהם, והוא למעשה מזמין את העוקבים להצטרף לקבוצת צ’אט חדשה בהודעות הישירות, בהתבסס על סטורי זה בלבד. כאשר המשתמשים לוחצים, אם יכולים לבקש להצטרף לקבוצה המדוברת, ובעל המשתמש יכול לבחור האם להוסיף אותם או לא כראות עיניו.

נכון לעכשיו, אינסטגרם מציק זאת כדרך לפצוח בצ’אט קבוצתי משמעותי (או אולי בתור דרך להתחרות בפופולריות של הקבוצות בווטסאפ הנפוצות במיוחד בישראל). זה מתאים למקרים שבהם אנשים רוצים לקבוע תוכניות או לדבר על משהו שיש להם במשותף. עם זאת, סטיקר זה עשוי להיות בעייתי לעמודים בעלי המון עוקבים, היות והבעלים יוצפו בבקשות הצטרפות והצא’ט יהיה עמוס מדי ולא יניב הרבה ערך למשתמשים האינדיווידואליים.

משווקים יכולים לנצל זאת בתור אופציה במידה והם יראו את הסטורי לקהל מסוים ומובחן. למשל, חברי מועדון, קונים מוערכים במיוחד, או רוכשי שירות או מוצר מיוחד. כך לקבוצה יהיה מכנה משותף. בתור דוגמה, ניתן לאסוף כך קבוצה שתנסה מוצר או שירות חדש ותחליף רשמים, או לתת אפשרות להשתתף במבצע מיוחד, או פשוט לניהול שיחה ישירה עם נציגי הקהל.

בשורה התחתונה, לא מדובר בכלי מהפכני למשווקים, אך בהחלט משהו חמוד כדי להראות הערכה ללקוחות נאמנים במיוחד וכלי קטן נוסף למיתוג בלעדי לקבוצה מובחרת.

שטחים נוספים להצגת מודעות במדור “EXPLORE

אינסטגרם הכריזו למיקום מודעות נוספות באזור ה”EXPLORE” באפליקציה.

כך, כאשר הגולשים גוללים בעמוד זה באפליקציה, הם יכולים ללחוץ על פוסט ואז לגלול לאורך פיד עם פוסטים דומים בהתאם לאלגוריתם של אינסטגרם שמציג פוסטים שעשויים לעניין את הגולש הספציפי. המשתמשים נעזרים בעמוד זה כדי לגלות מותגים חדשים ומשתמשים מעניינים כדי לעקוב אחריהם. כעת, הגולשים יראו את המודעות בפיד כמו פוסט רגיל לכל דבר. יותר מקומות פרסום באינסטגרם זו התפתחות מבורכת. המשמעות של כך היא גם שעלויות המודעות יתייצבו מעט, בגלל שאספקה רחבה יותר עשויה להפחית את התחרות. זה אומר שגם יש הזדמנויות רבות יותר לחשיפה באופן כללי. המודעות החדשות יתחילו להופיע בהדרגה בחודשים הקרובים, אך במדור EXPLORE של אינסטגרם טי.וי כבר ניתן לראות מודעות כאלה.

שמירה על הסטוריז לפרק זמן ארוך יותר

במקור, מצלמת הסטוריז שמרה את החומרים לאורך אותו פרק זמן כמו את הסטוריז עצמם – כלומר לאורך 24 שעות, גם אם הסטוריז לא עלה לעמוד מסיבה זו או אחרת. כך, משתמשים שהשתמשו במצלמה המובנית של הסטוריז נאלצו למהר לפרסם את הסטוריז שלהם כדי לא לאבד את החומרים. לפעמים זה מביא לכך שהתזמון לא מושלם, שיש מרווחים גדולים או קטנים מדיי בין הפרסומים ובאופן כללי, תחושת דוחק וחוסר חופש שלא תורם למאמצי ניהול עמוד אינסטגרם.

בקרוב הפלטפורמה תציג שינוי קטן במערך שיאפשר לשמור על הסטוריז במצלחה לאורך שבעה ימים. אמנם זה שינוי קטן  לכאורה, אך עבור פעילי שיווק רבים, זה יאפשר הרבה יותר חופש בצילום סטוריז מראש והעלאה בשלב מאוחר יותר. זה מאפשר לייצר תוכן רב מראש, לייעל את העבודה ואף לחסוך משאבים.

בדיקה של האפשרות להסתיר את מונה הלייקים מהפוסטים

בחודש מאי אינסטגרם בצעו מבדקים להסתרת מפני הגולשים את מספר הלייקים, בעוד שהמשתמש שפרסם את הפוסט במקור עדיין יוכל לראות כמה לייקים הוא קיבל וממי. אך הגולשים עדיין יוכלו לראות את התגובות שהתקבלו. כמו כן, בעלי העמוד יראו את המידע האנליטי לגבי כל פוסט כרגיל. אך מאזן חשוב מאוד ישתנה במידה ושינוי זה אכן יבוא לכדי מימוש. עם זאת, עדיין לא ממש ברור מתי זה יגיע גם אלינו.

החודש נמסר אישור רשמי מהחברה שנעשים מבדקים אלה ומתכוונים להפעיל את האפשרות האלה בשישה אזורים גיאוגרפיים נוספים (אוסטרליה, ברזיל, קנדה, אירלנד, איטליה, יפן וניו זילנד). גם כמות הצפיות בסרטונים תוסתר ברגע שתכונה זו תיושם. כמו כן האלגוריתמים עדיין יעדיפו פוסטים בעלי פופולריות גבוהה, אך אלמנט חברתי מהותי מאוד ייעלם מהאפליקציה יחד עם מוני הלייקים והצפיות.

האם זה נכון? האמת היא, שכשאנו רואים פוסטים עם הרבה לייקים או צפיות, זה עשוי לעורר את העניין שלנו. אך במידה ועדכון זה ייצא לדרך, התגובות יהפכו לאינדיקטור היחיד לפופולריות של תוכן כלשהו. זה אומר שהתגובות יהפכו לכלי החזק ביותר ויהיה צורך לחשוב על אסטרטגיות חדשות לעידוד כתיבת תגובות, כולל מענה מהיר וכמה שיותר אישי לכל תגובה שתקבלו.

כדאי לעקוב אחרי העדכונים שלנו כדי לדעת האם זה אכן ייכנס לתוקף.

עדכון נהלי חסימה והתראות לפני חסימה

נעשו שינויים מסוימים לנהלי סגירות חשבונות שמטרתם לשפר חווית משתמש ולתת אזהרות יעילות יותר למשתמשים פרטיים שמתקרבים לחסימה.

כיום אינסטגרם חוסם משתמשים שיש להם אחוז מסוים של תכנים שעוברים על מדיניות השימוש. עם זאת, משתמשים בעייתיים יכולים לעקוף את החוקים האלה, בעיקר באמצעות ייצור כמויות תכנים גדולות מאוד. בהמשך תהיה גם מדיניות המאפשרות לאינסטגרם להסיר משתמשים שביצעו כמות מסוימת של עבירות במסגרת פרק זמן מסוים. כך שלא ניתן יהיה לעקוף זאת וידרוש מהמשתמשים לעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר מפעם.

בכדי ליידע עמודים עסקיים שהם קרבים לעבור את הגבול, אינסטגרם יצרו אזהרה לפני חסימה שתשלח לעמודים הנמצאים בסיכון סגירה. האזהרות יסבירו על העברה, תציג את העברות האחרונות שבוצעו ותספק הנחיות שבעלי העמוד נדרשים לעמוד בהן. ההנחיות ברורות מאוד וזה יקל על המשתמשים להבין במה הם טעו וכיצד לתקן זאת.

זה עולה בקנה אחד עם שינויים רבים שנעשו גם בפייסבוק וגם אינסטגרם בחודשים האחרונים במטרה להעלות שקיפות ולנסות ליצור סביבה בטוחה ותומכת יותר עבור כל המשתמשים. ניתן לשער ששינויים נוספים יגיעו בהמשך, מה שיקל גם על האפליקציה עצמה להסיר תכנים פוגעניים ולחסום את המשתמשים המעלים אותם. מבחינת המשווקים זו לא בעיה אמיתית, היות וכל עוד מתנהל בהתאם למדיניות ולוקחים לתשומת לב את האזהרות המדוברות – הפעילות לא תיפגע בשום צורה.

השינויים שנעשים כיום מציגים את הגישה של אינסטגרם קידום שהיא “להתקדם לאט – להתקדם בטוח”. כל תכונה שנוספת מאפשרת למשווקים לעשות את עבודתם בצורה יותר ויותר יעילה ומקצועית, וכך גם הפלטפורמה עצמה תהפוך לכלי המועדף והמוביל בידי המשווקים, בין אם מדובר בחברות מקצועיות או בעלי העסקים עצמם.

אם כל המידע הזה לא באמת “עושה לכם את זה” ומשימות קידום עסקים באינסטגרם מהווה עבורכם מטלה מציקה ושנואה – אין צורך לסבל! הפקידו משימה זו בידי מקצוענים ותהיו רגועים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

אנו זמינים לבנות עבורכם אסטרטגיה ממוקדת שתעזור ליצור תוכן ייחודי, לשפר נראות, להביא תנועה לאתר ו/או לידים – הכל בהתאם למטרות העסקיות הספציפיות שלכם. צרו קשר בטופס מטה ונצא לדרך.

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן