קידום אתרים בגוגל

חדשות מבית גוגל: עדכון נרחב באלגוריתמים של מנוע החיפוש מתבצע בימים אלה

במידה והאתר שלכם ספג פגיעה בכל הקשור לעבודת קידום אתרים אחרי העדכון האחרון של גוגל – אז אין מה לעשות עם זה – עדכוני גוגל הם שווי ערך לאיתני טבע, יש להתמודד עם ההשלכות, אך לא ניתן למנוע אותם. ובימים אלה מונחל עדכון נוסף של האלגוריתם, כך לפחות נמסר מהגורמים הרשמיים של החברה. עם זאת, יש גם צד חיובי לעניין, אם יודעים שהליך כזה מתרחש, זה מסביר את הנפילה הפתאומית של הדירוגים שלכם. בנוסף, במקרים מסוימים העדכון דווקא עשוי לסייע במאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים וכל מה שדרוש זה להמשיך לעשות את מה שכבר עושים ולא לשכוח על קמפיינים של קידום ממומן שתמיד עוזר.

אז מה קורה בעצם?

גוגל אישרה ביותר רביעי האחרון באמצעות טוויטר שנעשה "עדכון נרחב וגרעיני של אלגוריתם מנוע החיפוש" שהונחל בשבוע האחרון. ההודעה הגיעה לאחר שקהילת המתמחים בתחום קידום אתרים בגוגל שמו לב לשינויים בדירוגים ועקב כך גם בהיקף התנועה באתרים.

בדרך כלל, גוגל מבצע עדכוני אלגוריתמים מספר פעמים בשנה, את חלקם הוא מאשר ומודיע עליהם, ועל חלקם לא. בציוץ הספציפי נכתב: "השבוע השקנו עדכון גולמי נרחב של האלגוריתמים, כפי שאנו עושים מספר פעמים בשנה. ההנחיות שלנו לגבי השינוי נותרות זהות למה שתואר במסמך הרשמי בנושא מחודש מאי."

זה משהו חדש?

לא ממש. שינויים דומים התרחשו גם במסגרת העדכון במרץ וגם באפריל השנה, שניהם היו גם כן "עדכונים גולמיים נרחבים של האלגוריתמים." כאמור, גוגל לא נתן הנחיות חדשות לגבי שינוי זה. להלן העצות שניתנו על מנת להמשיך לבצע קידום אתרים בגוגל בהצלחה"

"מדי יום, גוגל משחררים בדרך כלל שינוי אחד או יותר שנועדו לשיפור התוצאות שלנו. חלק מהשינויים סובבים סביב שיפורים ספציפיים, חלק נרחבים וכלליים יותר. שבוע שעבר (במרץ), השקנו שינוי גולמי נרחב. אנו עושים זאת מספר פעמים בשנה.

עם כל שינוי, אתרים מסוימים עשויים לראות עליות או מורדות בביצועים של האתר. אין שום בעיה בעמודים שכעת נותנים ביצועים פחות טובים. במקום זאת, השינויים שאנו מנחילים במערכות שלנו תורמים לעמודים שבעבר לא הוערכו בהתאם.

אין שום "תיקונים" לעמודים שיורדים בדירוג, אלא רק להתמקד ביצירת תוכן מעולה. עם הזמן, יכול להיות שהתוכן שלכם יקבל דירוגים גבוהים יותר יחסית לאחרים ויתרמו יותר למאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים או קידום אתרים באופן כללי".

מה זה אומר מבחינתכם, בעלי האתרים?

השורה התחתונה של השינוי היא שגוגל ממשיכים לשנות את האלגוריתמים במטרה לשפר את תוצאות החיפוש עבור המשתמשים. עקב כך, גוגל אומרים לבעלי ומנהלי האתרים שאין דבר שניתן לעשות כדי "לתקן" את העמודים הקיימים לקבלת דירוגים גבוהים יותר אחרי העדכון. במקום זאת, חשוב לעבוד תמיד על שיפור מתמיד של האתר, הוספת עמודי תוכן באיכות גבוהה ובעלי ערך מוסף לגולשים. המטרה של גוגל היא תמיד לתת צל"ש לאתרים טובים, ובהנחה שאתם עובדים בצורה איכותית ומבצעים קידום אתרים על פי החוקים, אין שום סיבה שהשינוי באלגוריתמים יפגע בהליכי שיווק דיגיטלי לעסקים.

מה זה אומר לגבי קידום ממומן?

השינויים באלגוריתמי של גוגל נוגעים רק לנושא של קידום אורגני. קידום ממומן ממשיך להתבצע כרגיל, כאשר אחד השלבים החשובים ביותר עבורו זה ביצוע מחקר מילים. האלגוריתמים משתנים כדי לתת תוצאות מדויקות יותר לגולשים המעוניינים במילות חיפוש ספציפיות. שיווק דיגיטלי לעסקים זוהי מעטפת גדולה, ובהנחה שלא שמים את כל הביצים בסל אחד, שינויים מסוימים של קידום אתרים אורגני לא אמור להיות משהו שעליו תקום ותיפול ההצלחה של אתר כלשהו.

אורי מינץ

מתלבטים מה הפלטפורמה הנכונה לעשות קידום לעסק? רוצים לעשות שיווק דיגיטלי איכותי? צרו קשר עוד היום ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר ori@orimintzmedia.co.il / 077-9971646

שיווק דיגיטלי

אפשר להזמין אותך לקפה?

חיפוש מאמרים

מאמרים נבחרים

קידום אתרים - אופטימיזציה
קידום אתרים
אורי מינץ

עמוד שגיאה 404

עמוד שגיאה 404 לכל אחד מאתנו יצא להיתקל לא פעם ולא פעמיים בעמודי שגיאה עם הכיתוב הבא שגיאה 404. למעשה מדובר על עמוד שלא קיים,

קרא עוד »

מאגר תמונות מומלץ

Depositphotos