הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים ממומן

העדכונים החדשים במערך קידום אתרים ממומן של גוגל 2020

קורונה או לא, האנשים הטובים של גוגל ממשיכים לפתח את המערכות השונות של ענקית החיפוש, וכל זה במטרה להביא לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר, הן במישור קידום אורגני, והן במסגרת קידום אתרים ממומן שהוא מנת חלקו של כל מקדם אתרים מתחיל או ממולח.

כדי לדעת לנצל בצורה הטובה ביותר את האפשרויות של מערך המודעות המתקדם והמתעדכן של קידום ממומן בגוגל, חשוב מאוד להיות עם יד על הדופק בכל העת. יש כמה דרכים להשיג מטרה נעלה זו.

מצד אחד, אפשר להירשם לכל העדכונים של גוגל ולקרוא את כל החדשות בתחום קידום אתרים ממומן. האפשרות השנייה היא היא להירשם לעדכונים של הבלוג באתר שלנו – וכך תמיד תהיו מעודכנים בחידושים האחרונים והעדכניים ביותר!

להתאמת חבילת קידום אתרים ממומן ו/או אורגני על פי הצרכים האינדיווידואליים של העסק שלכם – פנו אלינו עוד היום באמצעות הטופס בתחתית העמוד, ותתחילו לעשות קידום אתרים בעסק שלכם ולהתקדם גם בתקופה המורכבת שבה אנו נמצאים כעת.

מודעות רספונסיביות – כך עושים קידום אתרים ממומן ב-2020

אחד הרכיבים האלמנטריים של קידום ממומן כיום, זה מערך המודעות הרספונסיביות של גוגל.

מה זה רספונסיביות ומה זה נותן?

כפי שהמושג רומז, מדובר ביישות גמישה שמשתנה בהתאם לנתונים חיצוניים. כלומר, מדובר במודעה שמגיבה לנתונים הנאספים על ידי מנגנוני גוגל במסגרת הרצת האלגוריתמים של מנוע החיפוש שבהם נעשים מאמצי קידום אתרים ממומן.

האלגוריתמים מאפשרים לדעת על מה אנשים לוחצים הכי הרבה, איזה מילים או הודעות מעוררות את התגובות הרבות ביותר וממירות למכירות באופן היעיל ביותר.

וכל זה מתנקז בסופו של דבר למספר מילים במודעה – אלה שיתפסו את תשומת לבו של הגולש ויגרמו לו להיכנס לאתר ולבצע קנייה.

על פניו, מדובר במכלול של מספר ניסוחים של מודעות המפרסמות את אותו הדבר, אך בניסוחים שונים, ולפי הביצועים של כל ניסוח, המנגנון של גוגל בוחר את האפשרות האופטימלית להמרה מירבית. כמה פשוט, ככה עתידני!

במילים אחרות, גוגל מפעיל את כל קסמי למידת המכונה כדי לעזור לכם במאמצי קידום אתר שלכם.

המטרה במערך הזה הייתה לאפשר ליצור מודעות עם יותר טקסט ומסרים יותר מותאמים עבור הלקוחות. בשורה התחתונה, מדובר בדרך האולטימטיבית ליצירת השידוך המושלם בין הלקוח לבין המוצר הדרוש לו.

עם הזמן, המערך בודק שילובים שונים ולומד אילו מהם נותנים את הביצועים הטובים ביותר ומאפשר ליהנות מהיתרונות של מנגנוני למידה מתקדמים וחכמים לטובת קידום אתרים בגישה המתוחכמת ביותר.

יתרונות המודעות הרספונסיביות

המודעות הרספונסיביות עוזרות לכם:

  • יצירת מודעות גמישות המתאימות את עצמן לרוחב של המכשירים השונים ומאפשרים להעביר את המסר שלכם ללקוחות פוטנציאליים.
  • המודעות חוסכות זמן בכך שמציעות אפשרויות מרובות של כותרות ותיאורים, שמתוכם המנגנון יבחר את אלה המתפקדים בצורה הטובה ביותר.
  • ניתן להתאים את הכותרות והתיאורים למיקום הלקוחות או בהתאם לתחומי העניין שלהם.
  • ניתן להגיע להרבה יותר לקוחות פוטנציאליים הודות לכותרות ותיאורים למכביר המאפשרים למודעות להופיע בתוצאות חיפוש לביטויים רבים יותר.
  • מודעות מסוג זה משפרות את הביצועים של קבוצת מודעות, משום שהן מושכות יותר קליקים והמרות יחסית למודעות הקלאסיות שכבר הפכו למיושנות, משום שאינן עומדות בתחרות ולא מושכות קליקים במידה רחבה כמו המודעות הרספונסיביות.

אין זה מפתיע, אם כן, שיותר ויותר מפרסמים משתמשים באופן בלעדי אך ורק במודעות הרספונסיביות במאמצי קידום אתרים ממומן. זאת לאחר בניית אתרים ממוקדת, כמובן, על מנת שהקליקים יובילו למקום שבו נעים לבצע רכישות.

איך זה עובד?

המנגנון מאפשר להזין עד 15 כותרות וארבעה תיאורים לכל מודעה, שמתוכם ייבחרו עד שלוש כותרות ושני תיאורים שמתפקדים בצורה הטובה ביותר. הן ייוצגו בקונפיגורציות שונות כדי לבדוק את הביצועים בכל מצב ועם הזמן גוגל יבצע בדיקות על השילובים המבטיחים ביותר וידע מה הם הניסוחים הרלוונטיים ביותר למילות חיפוש שונות שמזינים הגולשים.

הקמת מודעות רספונסיביות

ניתן להקים את המודעות האלה, המהוות את העדות לאינטגרציה היעילה של בינה מלאכותית בתחום קידום אתרים ממומן בכמה פעולות פשוטות:

  1. כנסו ל https://ads.google.com/
  2. לחון לתפריט "מודעות ותוספים"
  3. לחצו על סימן ה"+" ולבחור ב"מודעה רספונסיבית"
  4. הזינו את הכתובת שאליה המודעה טובים
  5. הזינו את הכותרות, לפחות שלוש ועד לחמש עשרה
  6. הזינו את התיאורים שלכם, לפחות שתיים, אך ניתן להזין עד ארבע.
  7. לחצו על "שמור"

וכך נהיים לחלק מהעתיד של שיווק דיגיטלי לעסקים בצורתו העדכנית ביותר.

והחדשות העוד יותר טובות – הקידמה אינה פוסקת

גם בימי קורונה, גוגל משיקים עדכונים וחידושים מרגשים במערך הזאת, וכל זה במטרה לעזור לעסקים ליצור מודעות קולעות ואיכותיות יותר.

למעשה, מפרסמים שנעזרו באפשרויות של המודעות הרספונסיביות מדווחים על עליה של מעל ל-10% בקליקים והמרה. כדי לעזור ללקוחות לחוש מעורבות גבוהה יותר עם המוצרים, המערך כולל כעת תכונות חדשות שמאפשרות להתאים עוד יותר את המודעות, וגם להקל על הניהול שלהן.

עם זאת, ראוי לציין שללא ניסיון נרחב בתחום, הבנה עמוקה של כל היעד הפוטנציאלי של בית העסק שלכם, קשה יהיה למצות את הפוטנציאל הרב הגלום במערך זה.

לפניכם כמה מהדברים שנוספו למערך המודעות הרספונסיביות לאחרונה לטובת הצלחת הקמפיינים שלכם:

יצירת מודעות רלוונטיות יותר

מחקרים הראו ש-91% ממשתמשי הטלפונים החכמים היו מוכנים לרכוש מוצר או שירות לאחר שראו משהו שהם תיארו כרלוונטי עבורם. לכן, הרלוונטיות של המודעות הרספונסיביות היא חיונית ביותר.

לשם כך המערך של גוגל הוסיף את האפשרות של הכנסת מיקום גיאוגרפי לאזור שבו אתם מציעים למכירה את המוצר או השירות המדובר. ברגע שמגדירים תכונה זו של המודעות הרספונסיביות, המודעה תכלול באופן אוטומטי את שמות העיר, האזור או אפילו המדינה בהתאם למיקומם של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולפי תחומי העניין שלהם.

אפשר אפילו לבדוק את מספר הפעמים שהמודעה שלכם הוצגה יחד עם תחומי העניין של הגולשים.

אפשרות חדשה נוספת של המערך זה תוספים של ספירה לאחור המותאמים באופן אישי במטרה לעזור לקדם מכירות ואירועים במודעות הרספונסיביות. למשל, אם אתם יוצאים במבצע מיוחד ומוגבל בזמן, המודעה שלכם תציג כמה זמן נותר כדי לרכוש את המוצר במחיר מיוחד, וכך הגולשים ירגישו בדחיפות לרכוש את המוצר שלכם תיכף ומייד

תכונה חדשה נוספת: הצגת דרכי הרכישה

בעת יצירת מודעה, חשוב מאוד להבהיר את הדרכים שבאמצעותם הרוכשים הפוטנציאליים שלכם יוכלו לקנות מכם. תהפכו את זה לפשוט ביותר בעזרת יצירת מודעות אינפורמטיביות יותר. כדי להשיג מטרה זו, גוגל דאגו לשפר את ההצעות המוצגות למנהלי הקמפיינים בעת כתיבה הכותרות והתיאורים.

במהלך הקמת המודעה, המערכת תציג קטגוריות והמלצות למשפטים נפוצים שמדגישים את הזמינות של המוצרים, את האפשרות לשילוח והחזרת מוצרים ועוד. במילים אחרות, המערך של גוגל יודע מה הנושאים הטורדים את מוחם של הקונים שלכם, ובאמצעות המידע המוצע תוכלו לתת מענה מלא שיניע את המכירות שלכם ללא מאמצים נוספים מצדכם.

ניהול מודעות מתקדם ונתונים סטטיסטיים רבים

לפי נתונים שנאספו ממומחים בתחום הקידום בגוגל, עד 80% מזמנם מושקע במשימות ידניות שונות כגון מתן דיווחים, בעוד רק 20% בלבד מושקע בתכנון אסטרטגיית קידום אתרים ממומן בלבד.

והאמת היא שזה צריך להיות הפוך!

בגוגל כבר שוקדים במאמצים לספק את כל הכלים כדי לאפשר זאת. אחד מהכלים החדשים האלה, זה האפשרות לשלוח דוחות נכסים מרוכזים, מה שמאפשר לראות את כל המודעות בו-זמנית ולהבין מה עובד יותר טוב.

למעשה, מדובר בפריסה הרבה יותר נוחה של הנתונים הסטטיסטיים שמהווים חלק בלתי נפרד מסביבת עבודתם של מומחי קידום אתרים. האפשרות לראות דיווחי ביצועים עבור כל שורת תיאור מאפשר לדעת מה מעורר את הרגש והתגובתיות הרבה ביותר, ובהמשך לשפר את כושר כתיבת המודעות.

במילים אחרות, אף אחד לא יכתוב את הטקסטים באופן אוטומטי, אך הערכת ביצועים ממוחשבת יכולה לעזור למקד ולחדד כל מודעה לכדי שלמות.

הצלחתם להבין את כל הדקויות של קידום אתרים ממומן כיום? אין ספק, מדובר בתחום שהולך ומסתעף, ככל שיותר ויותר אנשים בוחרים להעביר יותר זמן ברשת הווירטואלית, וגם לבצע את רוב הרכישות שלהם מבלי לצאת מהבית.

אם אתם מרגישים שזה תחום שאין לכם את הזמן והסבלנות כדי ללמוד אותו, חשוב לפנות למומחים בעולם האינטרנט, על מנת לא להישאר מאחור ולנצל את כל היתרונות והאפשרויות הרבות של מודעות רספונסיביות וכל הכלים הרבים הזמינים בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים, כולל שיווק אורגני.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

אנו מיומנים בהתאמת מעטפת הקידום המושלמת עבור עסק ועסק. באמצעות עבודה ממוקדת בהקמת המודעות המושלמות לעסק שלכם, תוכלו להתחיל ולמכור בקצב.

פנו אלינו עוד היום ונתחיל!

שיווק דיגיטלי