הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום ממומן

מי אתה גוגל אדוורדס?

עם מונופול המחזיק במעל שמונים אחוזים מכמות החיפושים במנועי החיפוש בעולם הפך את עצמו מנוע החיפוש של גוגל ליחיד שרלוונטי הן בעבור משתמש הקצה והן בעבור המפרסמים. חברת גוגל שמתגאה בחדשנות ופיתוחים טכנולוגים מתקדמים בחרה באקט שיווקי מנצח להקל על המפרסמים והעניקה להם את גוגל אדוורדס- פלטפורמת פרסום נוחה וקלה לתפעול ולשליטה המאפשרת גישה למידע אודות נתוני החיפוש של הגולשים, במטרה לסייע בידיהם בניתוח ובחירת מילות המפתח בהן כדאי להשקיע פרסום ממומן או קידום אורגני, לרבות עלויות הפרסום בגוגל כאשר מדובר בקמפיין קידום ממומן.

בניגוד לשיטת הפרסום המסורתית בהן מודעות בגוגל נמכרות כשטחי פרסום (באנרים), גוגל אדוורדס הוא כלי המיועד לבניית קמפיין פרסום ממומן חכם במטרה להבטיח ניצול מיטבי של תקציב הפרסום. השימוש בכלי גוגל אדוורדס הוא חינמי ואינו מחייב רכישה של שטחי פרסום ו/או קידום ממומן של מודעות בגוגל, אולם על מנת להפיק ממנו קמפיין פרסום ממומן אפקטיבי יש להכיר היטב את הכלי ואת האפשרויות הגלומות בו.

גוגל אדוורדס – המדריך למשתמש בניהול קמפיין קידום ממומן

  • תשלום לפי הקלקות- התשלום לגוגל בקמפיין פרסום ממומן אינו מתבצע בגין העלאת המודעה או זמן שהייתה כי אם ביחס לכמות ההקלקות של הגולשים. נתון זה מכון לקמפיין קידום ממומן בגוגל להעלאת האתר לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש ויותר ויותר קמפיינים הכוללים מודעות בגוגל מתומחרים בשיטה זאת. המחיר להקלקה נקבע מראש על פי יחס המרות ותחרותיות הביטוי במנוע החיפוש כמו גם כמות ההקלקות הרצויה ללקוח.
  • מיקוד גאוגרפי- פרסום ממומן בגוגל אדוורדס מאפשר למשתמש לקבוע טווח גאוגרפי בו שוהים הגולשים שיזכו לחשיפה לאתר. מומלץ לעשות שימוש בכלי זה- בעיקר עבור עסקים לוקאליים על מנת להבטיח מיקוד והגעה לקהל יעד רלוונטי ככל האפשר.
  • שפה- גוגל אדוורדס הוא כלי בינלאומי, מה שמחייב על מנת להבטיח פילוח מדויק של משתמשים לקבוע גם את שפת הגולשים. במידה ומדובר במוצר לקהל הרחב ולא במוצר/ שירות ייעודי לציבור מסוים בעבור קמפיין פרסום ממומן בישראל מומלץ לקבוע את ארבע השפות העיקריות במדינה: עברית, אנגלית, רוסית וערבית.
  • שיטת הצגת המודעות– מאחר וכאמור מסע הפרסום מתומחר מראש על פי כמות הקלקות יש צורך לקבוע מראש את שיטת הצגת המודעות באופן שלא ימצה את ההקלקות במועדים שאינם רלוונטיים. בשיטת ההקלקות הרגילה המערכת תציג את האתר או המודעה באופן אקראי מעת לעת, על פי מספר ההקלקות שנרכשו ועל פי נתוני ויכולת המערכת. בשיטת ההקלקות המואצת המערכת תציג את המודעה או האתר כל הזמן עד לסיום ההקלקות שנרכשו. שיטה זו עשויה לכלות בזמן קצר תקציב פרסום מודעות בגוגל שתוכנן לשנה ועל כן פחות מומלצת. מה שמומלץ הוא קביעת שעות פרסום בהתאם לפעילות העסק על מנת להרוויח לידים איכותיים.
  • תוספים- לגוגל אדוורדס מספר תוספים שיכולים לשדרג כל הצגת מודעה וניתנים לבחירה בהתאמה אישית. בין התוספים הפופולאריים תוספת מידע על בית העסק, מספר טלפון וירטואלי של גוגל שמאפשר מעקב אחר כמות השיחות שהתקבלו מהגולשים, תזמון הצגת המודעות, אפשרות שליחת הודעת SMS, קישור לאפליקציה ועוד.

אין ספק כי החדשנות הטכנולוגית של גוגל מציעה למפרסם כלי עבודה ישים ושימושי המאפשר לצד העלאת וניהול קמפיין פרסום גם ניתוח תוצאות מניב ואפקטיבי. יחד עם זאת, בהחלט נדרש מעבר ליכולת טכנולוגית סבירה והרבה מאוד ידע על מנת להפיק מהכלי מסעות פרסום מקדמים ארוכי טווח ומשתלמים. מומלץ לעבוד עם הכלי הזה לצד כלים נוספים בתחום השיווק ברשת, בליווי איש מקצוע מנוסה או חברה השולטים ברזי עולם הפרסום באינטרנט ויוכלו להבטיח תוצאות בשטח.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מחפש איש מקצוע שייעץ לך בתחום קידום ממומן בגוגל בצורה מקצועית? מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי