הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

מילון מונחים שיווק דיגיטלי

מילון מונחים שיווק דיגיטלי

כיום כל מי שמתעניין בשיווק דיגיטלי לצערי לא ממש מכיר את המונחים הנכונים. החלטתי לפרט פה על 40 מונחים בשיווק דיגיטלי כך שיסבירו בקצרה מה כל מונח ומונח.

יאללה נתחיל..

  1. גוגל אדוורדס– תוכנית פרסום של גוגל, המאפשרת לפרסם מודעות לצד תוצאות החיפוש האורגניות. כל מפרסם הודעה ישלם על כל קליק שהוקלק על המודעה שלו. המודעה שתופיע ראשונה בתוצאות חיפוש רלוונטיות תהיה המודעה אשר המפרסם שלה הציע את הצעת התשלום הגבוהה ביותר
  2. אלגוריתם– כינוי לקוד תוכנה המצוי במנועי חיפוש. האלגוריתם יציג רשימה של אתרים רלוונטיים בהתאם למיל חיפוש או שאילתה מסוימת. האתרים אשר האלגוריתם יציג יופיעו בהתאם למידת הרלוונטיות שלהם.
  3. באנר– הבאנר הוא תמונה או אנימציה מופשטת שמטרתו היא לשווק מוצר או שירות כלשהו באופן ויזואלי. ככל שיוצרים באנר שיווקי טוב יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שהוא ימשוך לקוחות פוטנציאלים להתעניין במוצר או בשירות
  4. יחס נטישה– יחס נטישה מבטא את כמות הגולשים שהגיעו לאתר כלשהו ושהו בדף אחד בלבד, מבלי לבצע פעולה כלשהי באתר או בעמוד שבו הם שהו, ומבלי להיכנס לדפים אחרים של האתר. את אחוזי הנטישה ניתן לראות בדף הבית של גוגל אנליטיקס המצוי בכל אתר אינטרנט. כדאי לבצע השוואות אודות אחוזי נטישה בין חודש אחר לאחר ובין תקופה לתקופה, במידה וביצעתם שינויים באתר שמטרתם היא לצמצם את אחוז הנטישה. השוואות אלו יסייעו לכם לבחון את יעילות השינויים שביצעתם באתר.
  5. יחס המרה- יחס המרה מבטא את כמות הגולשים אשר הגיעו לאתר שלכם באמצעות קידום אורגני וביצעו בו פעולה כלשהי אשר לשמה גרמתם להם להיכנס לאתר, מבין כלל הגולשים שנכנסו לאתר. יחס המרה נמדד באחוזים, כאשר יחס המרה רצוי הוא כ4-7 אחוזים. הצלחתו של קידום אורגני תימדד ביחס המרה גבוה ולא בכמות כניסות גבוהה לאתר.
  6. דומיין– הדומיין מהווה את כתובת האתר. כל אדם אשר מקים אתר, יכול לרכוש דומיין מבין הדומיינים הפנויים המוצעים. כל דומיין ייחודי עבור אתר, כלומר: אין אפשרות שלשני אתרים יהיה אותו דומיין. הסיומות הנפוצות ביותר לדומיינים בארץ הם: org.il וco.il  ובחו”ל: com, info,  net ועוד.
  7. בסיס נתונים- מאגר של נתונים שיוצר תוכן באתר. מאגר נתונים זה מאוחסן בכתובת שונה מכתובת האתר ויש צורך לאבטח אותו היטב מפני פריצה, מכיוון שכל התוכן של האתר מצוי בו. לא פעם פריצה לבסיס נתונים מתבצעת לצורך שתילת קישורים לאתרים אחרים.
  8. תוכן משוכפל– מלל דומה או זהה אשר מופיע יותר מפעם אחת באתר או במקורות חיצוניים לאתר. לגוגל יש אלגוריתם מיוחד הקרוי: אלגוריתם פנדה, אשר באמצעותו הוא מזהה דפים בעלי תוכן זהה או מועתק באופן מלא או חלקי ובשל כך, הוא לא מציג אותם בתוצאות חיפוש. אחד מהפרמטרים שהאלגוריתם של גוגל בוחן באתר נוגע לחוויית הגלישה המוצעת בו עבור הגולש ולכן, אתר בעל תוכן משוכפל יוסר מהאינדקס.
  9. קישורים יוצאים– קישורים המשלבים באתר האינטרנט, אשר מפנים את הגולש לאתרים חיצוניים. על אף שישנם לא מעט בעלי אתרים שחוששים להפנות את הגולש המגיע אל האתר שלהם, לאתרים אחרים,  הרי שכאשר מוציאים קישורים בכמות סבירה מאתר לאתרים אחרים, הדבר פועל לטובת האתר מבחינת הקידום והדירוג שלו בגוגל.
  10. פיד– דף המכיל זרם תוכן, אשר ניתן לעיין בו באמצעות גלילה. הפיד יכיל קטעי תוכן לקריאה בצורה מסודרת, בגודל זהה ובגופן זהה, על מנת לאפשר לגולש לעיין בו בנוחות. פיד יכול להיות עמוד המכיל קטעי חדשות, עמוד המכיל תוצאות חיפוש ועוד.
  11. היררכיה– דירוג דפי האתר בהתאם לחשיבות הצגתם. היררכיה בתוכן האתר ובדפי האתר, מציגה לגוגל אתר מסודר, לצורך הצגתו בתוצאות החיפוש ומשפיעה על חווית הגלישה באתר לחיוב. אתר ללא היררכיה הוא אתר השורר בו אי סדר והדבר יכול לפגוע בדירוג שלו על ידי גוגל ובאופן הצגתו לגולש (יתכן שגוגל יבחר להציג בתוצאות החיפוש דפים מהאתר אשר פחות רלוונטיים להצגה לדעתו של בעל האתר) היררכיה היא תהליך שכדאי לבצע לאחר תהליך אפיון אתרים.
  12. אחסון אתרים– לאחר שבונים אתר, יש צורך לאחסן אותו בשרת כלשהו, על מנת שהוא יוצג באינטרנט. חברות אחסון אתרים מציעות שרתים שונים לאתרי אינטרנט. כדאי לבחור את השרת המתאים לכל אתר אינטרנט, על מנת שהאתר יופיע ברשת בצורה הטובה ביותר, ללא תקלות או בעיות.
  13. מילות מפתח– המילים או הביטויים שבאמצעותם גולשים מחפשים במנוע חיפוש שירות, מוצר או מידע. חקר מילות מפתח הוא שלב ראשון ובסיסי בקידום אתרים אורגני. בכדי שהאתר יופיע קודם למתחריו בעת חיפוש של מילות מפתח מסוימות, יש צורך לבצע חקר מילות מפתח ולבחור את מילות המפתח הפופולאריות והמבוקשות ביותר. מילות מפתח מתחלקות לשני סוגים: ביטויי זנב ארוך ומילות מפתח תחרותיות.
  14. דחיסת מילות מפתח- טכניקה של מקדמי אתרים בעבר, אשר מטרתה הייתה לקדם את האתר במנוע חיפוש על ידי דחיסת מילות המפתח שבוצע אודותן חקר מילות במפתח, בתגי מטא של האתר ובתוכן הגלוי. מאז שהאלגוריתם של גוגל כבר איננו מייחס חשיבות למילות המפתח בתגי המטא ואף איננו מקדם אתרים עם דחיסות משמעותית מדי של מילות המפתח באתר, מקדמי אתרים כבר אינם משתמשים בטכניקה זו.
  15. עמוד נחיתה– העמוד של העסק אשר אליו הגולש “נוחת” לרוב לאחר הקלקה של מודעה ממומנת של העסק. עמוד נחיתה הוא עמוד ממוקד, המציע מוצר, שירות או מבצע ומאפשר ללקוח ליצור קשר ישיר עם העסק, באמצעות השארת פרטים בעמוד. עמוד נחיתה צריך להיות אטרקטיבי, ממוקד מרשים ומשכנע, על מנת למשוך את הלקוח לבצע פעולה בו.
  16. בניית קישורים-  מנועי החיפוש משתמשים בקישורים ברשת, על מנת לזחול בין עמודים באתר אחד או בין אתר אחד לאחר. ישנן טכניקות שונות לצורך בניית קישורים, כאשר כל אחת מהן היא בעלת רמת קושי שונה. בניית קישורים באתר היא עבודה קשה באופן יחסי בתהליך קידום אתרים אורגני ולכן היא מבוצעת בצורה איכותית, היא תסייע לאתר שלכם להיות אתר בעל יתרון על פני האתרים המתחרים לו.
  17. ביטויי זנב ארוך- ביטויים או צירופי מילים אשר גולשים מחפשים בגוגל, בתדירות פחות גבוהה מאשר מילות המפתח התחרותיות. ביטויים אלה יהיו ארוכים יותר וגולשים משתמשים בהם לרוב לצורך חיפוש ממוקד יותר. גולשים אשר מחפשים מוצר או שירות באמצעות ביטויי זנב ארוך, לרוב גם יבחרו לבצע פעולה כלשהי באתר שלכם, במידה והוא יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות לאחר חיפוש באמצעות ביטויי זנב ארוך זה.
  18. ניווט– האפשרות להגיע לכל דף באתר האינטרנט או לכל אופציה המוצעת באתר בקלות ובנוחות. ניווט נוח משפיע על חווית הגלישה ומכיוון שהיא מהווה פרמטר חשוב בתהליך קידום אתרים, יש צורך להשקיע בניווט באתר עוד בשלבים הראשונים של אפיון האתר ועיצובו.
  19. קידום שלילי- פעולות שונות אשר מבצעים מקדמי אתרים, על מנת לפגוע באתרים של המתחרים שלהם, להוריד את הדירוג שלהם בגוגל ולהעניק לאתר אותו הם מקדמים דירוג גבוה יותר. ישנם לא מעט מקרים בהן קידום שלילי מפר את ההנחיות של גוגל וכן, ישנם מקרים שבגינם ניתן לתבוע את האחראי על הקידום השלילי.
  20. ניזולטר-  דיוור אלקטרוני שמהווה שיטה איכותית מאוד לצורך שיווק ופרסום עסקים. מדי פעם בפעם העסק שיוצר לו רשימת לקוחות פוטנציאלים, שולח להם מכתב אלקטרוני המכיל דיווח אודות מבצעים או מידע על העסק. ההתמקדות בקהל יעד והפניה האישית אליהם באמצעות מכתב אלקטרוני, מהווה כלי שיווק חזק מאוד לכל עסק.
  21. תוצאות אורגניות– תוצאות המופיעות בדף הראשון של גוגל ואינן ממומנות. במהלך חיפוש במנוע החיפוש של גוגל, יופיעו תוצאות הרלוונטיות לחיפוש. 4 התוצאות הראשונות לרוב יהיו תוצאות ממומנות ו10 התוצאות אחריהן יהיו תוצאות אורגניות. על מנת שאתר אינטרנט יופיע בתוצאות החיפוש באורגניות בגוגל, יש לבצע בו קידום אתרים אורגני.
  22. תוצאות ממומנות– תוצאות אשר מופיעות ראשונות במהלך חיפוש רלוונטי בגוגל. לרוב, 4 התוצאות הראשונות שיופיעו בגוגל במהלך חיפוש רלוונטי, יהיו תוצאות ממומנות. עסק המעוניין להופיע בתוצאות הממומנות בגוגל, צריך לשלם, כאשר העסק המציע את המחיר הגבוה ביותר על מילות המפתח הרלוונטיות שיציגו את המודעה שלו במהלך חיפוש בגוגל באמצעותן, הוא העסק שהמודעה הממומנת שלו תופיע ראשונה.
  23. תשלום לקליק- בשפה של פרסום ממומן בגוגל, תשלום על פי קליק נקרא: PPC. כאשר עסק בוחר לפרסם מודעה ממומנת בגוגל, הוא ישלם על כל קליק שגולש יקליק על המודעה אשר תופיע, בעת חיפוש רלוונטי.
  24. שאילתת חיפוש– שאלות שבהם משתמשים גולשים על מנת לחפש מידע, מוצר, שירות, עסק או כל דבר אחר, במנוע החיפוש. בתהליך קידום אורגני על המקדם לזהות את שאילתות החיפוש הפופולאריות ביותר הנוגעות לאתר שיש לקדם, על מנת לשלב אותן בתהליך הקידום.
  25. רימרקטינג- שיטת פרסום שמטרתה היא להשאיר את המותג בתודעה של הגולשים, גם לאחר שהם יוצאים מאתר האינטרנט של העסק. באמצעות קוד המוזן באתר, ניתן לעקוב אחר גולשים שמגיעים לאתר ולזהות תנועה שלהם ברשת. ספק הרימרקטינג מציג מודעות הנוגעות אל העסק לאותם האנשים, כאשר הוא דואג שהמודעה תוצג רק להם.
  26. סינגלים חברתיים– פעולות המתבצעות בפלטפורמות חברתיות, אשר יש להם תהודה חברתית, משפיעים על דירוגו של אתר בגוגל. תנועה לאתר שמגיעה מרשתות חברתיות, תשפיע על  דירוג האתר ועל קידומו.
  27. חווית גלישה- חווית המשתמש של קהל היעד אשר גולש באתר שלכם. החוויה של הגולש באתר מושפעת ממהירות האתר, מהנוחות במעבר בין דף לדף באתר ועוד. חלק מתהליך קידום אתר נוגע להתאמת האתר לצרכים של הלקוח, הן מבחינת התוכן שבו והן מבחינת נוחות השימוש שלו. אתר המכיל תוכן איכותי, אך איננו מספיק נוח לגלישה, ידורג במקום נמוך יותר מאתרים אשר נוחים לגלישה.
  28. שימושיות אתר– אתר שימושי הוא אתר אשר מאפשר לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים ברשת. כאשר גולש מוצא את מבוקשו באתר ספציפי, הוא יעדיף לבחור בו על פני אתרים מתחרים. המדדים המשפיעים על השימושיות של האתר הם: קלות הניווט באתר, אסתטיות וסדר באתר, אפשרות למידה קלה של האתר ועוד.
  29. ויראלי– תוכן ברשת אשר מתפשט באופן רחב היקף בעקבות שיתופים בין משתמשים. לעיתים התוכן לא נוצר מלכתחילה בכדי להיות ויראלי אלא הופך לכזה בשל שיתופים רבים, אך לעיתים תוכן נוצר מלכתחילה במטרה להפוך לוויראלי.
  30. וורדפרס- מערכת קוד פתוח אשר פותחה וממשיכה להתפתח על ידי קהילת מתכנתים. המערכת יצאה לאור בשנת 2003 ובהתחלה הייתה רלוונטית ליצירת בלוגים בלבד. כיום וורדפרס היא מערכת פופולארית מאוד לצורך בניית אתרים.
  31. טראפיק- התנועה של הגולשים אשר נכנסים לאתר כלשהו. כאשר הטראפיק גבוה, המשמעות היא שיש באתר מספר גבוה של מבקרים. כאשר הטראפיק נמוך המשמעות היא שתנועת הגולשים באתר דלה. מכיוון שטראפיק הוא מדד מהותי מאוד הרלוונטי לקיומו והצלחתו של האתר, שהרי ללא תנועת גולשים האתר לא יממש את מטרתו, יש להגדיל את התנועה באתר באמצעות שיטות שונות. מבחינת מנועי החיפוש, ככל שהטראפיק גבוה יותר, כך האתר ידורג במקום גבוה יותר.
  32. טייטל–  הטייטל הוא הכותרת של כל עמוד באתר, אשר תופיע בגוגל בעת חיפוש רלוונטי. על אף שגוגל יכול להציג בעצמו טייטל אשר נמשך מתוך האתר, עדיף שאיש מקצוע העוסק בתחום הקידום יצור טייטל ייחודי לכל עמוד באתר. כאשר מגדירים טייטל יש להקפיד שלא לחרוג מ60 תווים, על מנת שהטייטל לא יחתך בגוגל. כמו כן, יש להקפיד על שילוב מילות המפתח ועדיף למקם אותן כמילים אשר פותחות את הטייטל. את שם העסק יש לשלב במילים אשר סוגרות את הטייטל ובין לבין יש צורך להשתמש במלל שיווקי איכותי אשר יניע את הגולש לפעולה.
  33. אופטימיזציה למנועי חיפוש Search Engine Optimization, או בקיצור: seo. על מנת שגוגל יציג אתר כלשהו בין תוצאות החיפוש הראשונות, בעת חיפוש רלוונטי, יש לבצע התאמה בין האתר למנוע החיפוש. מנוע החיפוש גוגל מחפש באתר את הרלוונטיות שלו לגולש, את איכות התוכן, את עיצוב וסידור האתר, את הטראפיק ועוד. בהתאם לכך, הוא בוחר איזה אתר להציג קודם.
  34. קמפיין ממומן בגוגל-  שיטת קידום אשר מכוון לתוצאות החיפוש הממומנות של גוגל. יצירת פרסום ממומן בגוגל נקרא גם PPC, על שם מודל התשלום שבו: Pay Per Click אשר המשמעות שלו היא: תשלום על פי קליק. המפרסם ישלם רק על המודעות שהוקלקו. מחיר הקליקים יקבע בהתאם למכרז, שבו המפרסם שהציע סכום הכי גבוה על מילות המפתח הרלוונטיות, הוא זה שיזכה לדירוג טוב יותר בגוגל.
  35. קידום אורגני– בשמו האחר: seo. מדובר בשיטת קידום מתמשכת שמטרתה היא להביא את האתר לתוצאות החיפוש הראשונות האורגניות של גוגל. תהליך קידום אורגני מתבצע באמצעות מגוון פעולות שונות כגון: שיפור חווית משתמש באתר, הזנת תכנים רלוונטיים באתר, יצירת קישורים יוצאים או נכנסים לאתר ועוד.
  36. ציון איכות באדוורדס- ציון המוענק על ידי גוגל אשר מודד את איכות המודעה שלכם ואת איכות דף הנחיתה. הציון נע בין 1-10. גוגל תבחן נתונים שונים גון: התאמת תוכן המודעה לדף הנחיתה, מילות המפתח אשר השתמשו בהם במודעה, הימצאותן של מילות המפתח הרלוונטיות גם בעמוד הנחיתה, המרות אשר עמוד הנחיתה מייצר במובייל ובכלל ועוד. ציון גבוה של המודעה יעניק לכם סיכוי גבוה יותר להתברג בתוצאות החיפוש הראשונות.
  37. תשלום לקליק-  שיטת פרסום שבה המפרסם משלם רק כאשר לוחצים על הפירסומת או המודעה אותה הוא יצר. מדובר בשיטת פרסום פופולארית מאוד במנוע החיפוש גוגל. היתרון בשיטת תשלום על פי קליק הוא שגולש שנחשף למודעה אך לא לוחץ עליה, לא יחייב את המפרסם בתשלום. בשיטת פרסום זו ישנה תוצאה רלוונטית מוגדרת מראש: הקליק של הגולש על המודעה או הפירסומת.
  38. אתר מראה– אתר אשר משמש לצורך גיבוי האתר המקורי. מדובר באתר דומה מאוד לאתר המקורי. מכיוון שגוגל איננו אוהב כפילויות של אתרים, ישנו תג מיוחד שהוא מאפשר להשתמש בו לאתר מראה, על מנת לזהות כי מדובר באתר מאושר לצורך גיבוי אתר קיים ובכך, לא לפגוע בדירוג האתר.
  39. פיתיון קישורים– תוכן אשר המטרה שלו היא לאפשר לכם פעילות של בניית קישורים, שתתבצע על ידי שיתופים. כאשר מעלים תוכן איכותי, מעניין, מצחיק ועוד, גולשים לרוב ישתפו אותו עם אנשים אחרים שהם רוצים שיצפו בו. ככל שהתוכן שלכם ישותף יותר, כך תרוויחו כמות משמעותית של קישורים.
  40. רשת חברתית– קבוצה של אנשים אשר יש ביניהם קשר. ברשתות החברתיות ניתן למצוא קבוצות שונות, אשר יש להן בסיס משותף כלשהו. בין הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר כיום ניתן למצוא את: פייסבוק, אינסטגרם, לינדקאין, טוויטר ועוד. ברשתות החברתיות גולשים מליוני גולשים מכל רחבי העולם באופן יומיומי ולכן הרשתות החברתיות מהוות פלטפורמה שיווקית איכותית.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

אז אם אתם מתעניינים בשיווק דיגיטלי, צריכים לעסק שלכם מקפצה וצריכים חברה מקצועית שתעשה לכם את זה, מוזמנים ליצור איתי קשר

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן