הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים

"מחזור" תוכן – יעיל ומועיל גם ברשת!

כולנו מכירים את הקונספט של מחזור בעולם האמיתי – למה לזרוק בקבוקי פלסטיק לפח המשותף, אם אפשר לאסוף אותם יחד ולהחזיר לשימוש נוסף אחרי תהליך עיבוד מתאים? אותו הדבר נכון לגבי כל חומר אחר, החל מנייר ועד למתכות. היום נדון בדרך שבה ניתן ליישם רעיון זה גם במסגרת קידום אתרים.

ידוע שהליך זה דורש הרבה עבודה, ואחד הדברים החשובים ביותר שיש לבצע למטרת קידום אורגני, זה יצירת תכנים חדשים. עם זאת, מדוע לזנוח תכנים קודמים, אם אפשר להמשיך ולקדם אותם ולגרום להם לשרת אתכם פעם נוספת, ולעיתים אפילו בצורה יעילה יותר מהסיבוב הראשון.

מדוע כדאי להשתמש בתכנים קודמים?

  • צמצום הוצאות – פעמים רבות מדובר בהליך זול ומהיר יותר מכתיבת תוכן חדש
  • פתרון למחסום כתיבה – כשאין רעיונות לתכנים חדשים, אפשר לעבור על הישנים, לשאוב רעיונות או לשדרג את הקיימים.
  • יתרונות של אינדקסציה – למרות שהחוקים של גוגל משתנים לפרקים, שילוב של מילות חיפוש אקטואליות ועמוד שכבר קיבל חשיפה במנועי החיפוש יכול לעבוד לטובתכם.
  • חיזוק הקהילה – "סיבוב שני" של תוכן מוכר יכול ליצור יותר אנגייג'מנט עם הקהילה הקיימת, מתוך הנחה שהם קראו אותו בעבר, וכעת ניתן לפתוח איתם דיון לגבי התוספות והשינויים, ובאופן כללי על הערך של החומר שאתם יוצרים בפעילות שלכם.

מתי כדי לעשות שימוש נוסף בחומרים ישנים?

לכל דבר יש תזמון מתאים יותר ופחות, וככל שהעניין נוגע לשימוש נוסף בתוכן קיים, חשוב לזכור שכל מקרה לגופו. אך יש קווים מנחים כלליים לזמנים שבהם ניתן לעשות שימוש בחומרים ישנים:

  • תקופות "מתות" – שבהן אין סיבות רבות לתוכן חדש, טרנדים שכדאי לנצל, בתקופות של חגים וכאשר אין אינטרס לעשות קידום ממומן לתכנים חדשים.
  • אחרי פרסום תוכן שיצר תנועה – על מנת למנוע מצב שבו התוכן המפורסם אחרי מאמר מוצלח ביותר סובל מאפקט ה"שפל שאחרי הגאות", ניתן לעשות מרווח מסוים בין פרסום תכנים חדשים באמצעות שדרוג וחידוש של חומר ישן.
  • אחרי יצירת מסת עוקבים חדשה – אם נוספו לקהילות שלכם הרבה משתתפים חדשים, אפשר לחשוף אותם לחומרים שהם "פספסו" באמצעות הרשתות החברתיות השונות, אפילו בלי שדרוג התוכן הקיים (במידה ומדובר בנושא שנותר רלוונטי ולא התעדכן רבות מאז).
  • כשנושא התוכן חוזר לכותרות – הכל חוזר בעולמנו, כך שאם התרחש שינוי כלשהו בנושא שעליו כתבתם, או שאם הוא שוב עלה לסדר היום – ניתן לחזור ולבדוק את התוכן שיצרתם, להתאים אתו למציאות הקיימת ולתת לו סיבוב נוסף.

שיטות שונות של מחזור תכנים

ניתן לעשות שדרוג ושיפוץ של תוכן קיים במסגרת בניית אתרים ופיתוחם, וגם בתור תכנים לפרסום וקידום ברשתות החברתיות השונות. לפניכם מספר שיטות נפוצות לשדרוג תכנים קיימים, יצירת ערך מוסף ומשיכת תנועה חדשה לעמודים ישנים לטובת שיפור הדירוג (למרות שלא כדאי למצב זאת בתור מטרה בסיסית, זאת לאור האלגוריתמים ההפכפכים של גוגל).

הליך מועיל שניתן לעשות כדי לבסס את הפעילות, הוא לעבור על כל הפוסטים והמאמרים שיש ברשותכם ולסמן את המועמדים האולטימטיביים לשימוש נוסף:

  • נושאים אוניברסליים
  • מאמרים טובים שלא זכו לחשיפה רחבה
  • מאמרים טובים שכן זכו לחשיפה רחבה
  • פוסטים או מאמרים קצרים בעלי פוטנציאל גבוה

לאחר ששמרתם בצד את כל התכנים הזכאים לסיבוב שני במסגרת קידום אתרים מושכל ויעיל, אפשר לנקוט בצעדים הבאים להשגת המטרה:

  1. הוספת חומר ועריכה מחדש – באמצעות הוספת נתונים חדשים ושפצור של הטקסט הקצר (הגהה, צמצום פסקאות "מרוחות" וכו').
  2. הוספת אלמנטים גרפיים – אם המאמר שלכם נכתב לפני שהגיפים הפכו לאמצעים בולטים להבעת רעיונות, ניתן להוסיף אותם בתור שדרוג החומר הקיים. תמונות וסרטונים אקטואליים יוסיפו אטרקטיביות למאמר הישן גם כן, וזה גם עוזר מאוד לדירוגים.
  3. אופטימיזציה מחודשת – במידה ועבר זמן רב מאז כתיבת התוכן, אז גם הדרישות מבחינת אופטימיזציה עברו שינויים מהותיים, כך שניתן לעבור על התוכן בעין ביקורתית מבחינה זו ולהביא לחשיפה מוגברת. זה חשוב מאוד, משום שכיום לגוגל אין שום העדפות לתכנים חדשים או ישנים יותר (כפי שניתן לראות מסקירת התחום לשנת 2018), אלא לתכנים שהכי קולעים למטרות החיפוש.
  4. שיפור קישורים פנימיים באתר – באמצעות יצירת קישורים פנימיים באתר, אתם משפרים את הניווט בו וגם עוזרים למאמצי קידום אורגני, יוצרים חשיפה פוטנציאלית ליותר עמודים באתר ועשויים לגרום לגולש להישאר יותר זמן, מה שגם מעלה את הסיכויים להשיג את מטרת האתר (שעשויה להיות רכישת מוצר, הרשמה לרשימת דיוור וכו').
  5. חשיפה מוגברת ברשתות החברתיות שלכםשיווק ברשתות חברתיות זהו אלמנט חשוב של קידום אתרים בשנים האחרונות, ואם התוכן שלכם לא זכה לתשומת הלב הזו, ניתן להעלות את החשיפה באמצעות כתיבת פוסטים טובים לפייסבוק או רשתות אחרות עם קישור לתוכן באתר.

בשורה התחתונה, תכנים טובים לא נופלים מהשמיים, הם דורשים מאמצים רבים בכתיבה, עריכה, מחשבה, אסטרטגיה ועוד. ואין שום סיבה שהשימוש בהם יהיה חד-פעמי בלבד. יתר על כן, אם נחשוב על זה לעומק, אולי כדאי מראש לשאוף ליצור תכנים שיכולים לשמש לסיבוב שני, כאלה שתמיד ניתן לעדכן אותם לאחר זמן מה.

אני עושה שיווק דיגיטלי לעסקים ומתמחה בקידום אורגני, קידום ממומן, שיווק ברשתות חברתיות ועוד. רוצים לקחת את העסק שלכם קדימה? השאירו פרטים ובואו נתחיל! מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד

אורי מינץ
אורי מינץ