קידום אתרים - מונדיאל: איך זה הולך יחד?

יש אירועים שמאפיינים במידה רבה את התקופה שבה אנו חיים, את המקום שאליו אנו משייכים את עצמנו ובמידה רבה גם מאפשרים לנו להבין מי אנחנו בתור אנשים. תסכימו איתנו שמדובר בגישה פילוסופית ביותר לדבר יומיומי כמו מונדיאל, אך יתכן שכל האוהדים השרופים שהגדירו את הלו"ז שלהם בעבודה ובחיים לפי ימים ושעות המשחקים דווקא יסכימו.

הרבה פעמים אנחנו זוכרים תקופות מהחיים על פי "סימני דרך" שכאלה. הם יכולים להיות המונדיאל, האירוויזיון שבו זכתה איפה ישראל (ואיפה אתם הייתם כשנטע ברזילי קירקרה את כל אירופה). ולכן ציוני דרך אלה מתבטאים בכל תחומי החיים. ובגלל שהאינטרנט מהווה מעין מראה של החיים האמיתיים, יהיה זה רק הגיוני שאירוע בסדר גודל כזה יחדור לכל צעד ושעל. אך כיצד התופעה הזאת יכולה לבוא לידי ביטוי והאם אתם צריכים לעשות משהו בהקשר הזה?

האם מונדיאל זה טרנד? קווים לדמותו

רובנו מכירים את המושג טרנד מתחום האופנה – אך בגלל שאנו חיים בתקופה רוויית מידע מכל הסוגים, הקונספט הזה חדר לכל תחום, אפילו לעולם בניית אתרים. למעשה, הטרנד מראה לנו על מה כדאי להיות מעודכנים בזה הרגע כדי להיות "בעניינים", כך שההקבלה לעולם האופנה מוצדקת ביותר.

ולפי זה, מונדיאל בהחלט מהווה טרנד, גם עבור האשים שלא מתעניינים יותר מדי בכדורגל או בספורט באופן כללי. בין השאר, מדובר בפעילות שיש בה גם אלמנט פטריוטי משמעותי, משום שגם אם ישראל אינה משתתפת באליפות, לכל אחד מאיתנו יש קבוצה שהוא אוהד או מדינה כלשהי שאליה יש זיקה מסוימת. ניתן לנצל זאת בעזרת מיקוד קהל יעד ספציפי מאוד כאשר עושים קידום ממומן. שילוב של כותרת ש"רוכבת" על הגל של המונדיאל (בסגנון – "המשחק עם מקסיקו זעזע גם אתכם? חכו שתשמעו על המבצע שלנו!") יעזור להפיק את המרב מהטרנד, להיות בעניינים ולהמשיך לקבל תנועה אקטואלית ואמיתית באתר שלכם, וזו בסופו של דבר המטרה האולטימטיבית של קידום אתרים בגוגל על כל סוגיו.

ראוי לציין שאת נושאי הטרנדים העדכניים ביותר ניתן לראות ביישום הטרנדים של גוגל, ברשימת ה"פופולרי" בטוויטר, בלשונית Explore באינסטגרם וכו'. סקירה מהירה של המקורות האלה יאפשרו לכם לראות את התמונה המלאה.

קידום אתרים - מונדיאל

אילו בתי עסק יכולים "לרכוב" על הגל הזה?

במידה רבה, ניתן למצוא דרכים ושיטות מעניינות לרכוב על כל טרנד, אך כמובן שככל שיש קשר ישיר יותר בין הטרנד לתחום הפעילות שלכם – כך הקישור מתבקש יותר. עם זאת, אפשר לתקוף את העניין מזוויות שונות.

למשל:

  • תגובות ילדים למונדיאל (אם מדובר במוצרים לקבוצת גיל זו)
  • מערכת יחסים בין גברים לנשים בזמן המונדיאל
  • דיונים על מדינות מסוימות שהראו את עצמם באופן מרשים
  • לנסות לחזות את התוצאות
  • חומרים וירליים שונים, כגון בעלי חיים המנבאים מי מנצח

בחשיבה יצירתית, ניתן לקשר לכל נושא כללי יחסית (משום שהמונדיאל חובק עולם) ולעשות זאת באופן שיקדם אתכם. על מנת לנצל טרנד באופן היעיל ביותר, כדאי לחשוב על קשר אפשרי של בית העסק להתרחשות, ולפעול לפי זה.

איך מנצלים את ההתלהבות של ההמונים לטובתכם?

ההתלהבות של כלל הציבור מהמונדיאל (או חוסר ההתלהבות מההתלהבות של הכלל) מאפשר ליצור הרבה תכנים אקטואליים ואיכותיים. יש לכך גם יתרונות מבחינת דירוג, משום שכל מי שמבין מעט בתחום קידום אתרים יודע, שגוגל מגבש את הדירוג של האתר לפי כמה וכמה פרמטרים, ועדכונים אקטואליים מהווים חלק מזה. בנוסף, גורם חשוב לדירוג הוא הפעילות והקידום ברשתות החברתיות. כך, פרסום באינסטגרם בנושא טרנדי כגון המונדיאל יכול לזכות להרבה יותר חשיפות מאשר פרסום שלא קשור למשהו פופולרי בימים אלה. לכן, להיות מעודכנים בטרנדים זוהי גם דרך מעולה למקסם את התוצאות של קידום ממומן או פרסום בפייסבוק.

טיפים נוספים לעבודה על האתר בזמן אירועים גלובליים

יש כמה דרכים ושיטות להגיע לכמה שיותר אנשים באמצעות שימוש בטרנדים.

  • ניתוח מתחרים – פשוט אך יעיל. ראו כיצד עושים זאת שחקנים אחרים בתחומכם, נסו להעריך את מידת ההצלחה שלהם ופעלו בהתאם.
  • עקבו אחר המונדיאל – הרבה פעמים זה לא קשה כל כך, בטוח יש אוהב נלהב בסביבתכם שיעדכן במתרחש. ואם אתם עצמכם אוהבים את העניין – אז כל הכלים והאפשרויות בידיכם.
  • צרו פוסטים ותכנים בזריזות – תזמון זה הכול בתחום קידום אתרים בגוגל, לכן אם מופיע מיני-טרנד בנושא המונדיאל, ככל שתקדימו לבנות עליו תוכן, אפילו אם יהיה  זה פרסום בפייסבוק בעמוד בלי קידום מיוחד, זה כבר מאפשר לכם להיות צעד אחד לפני כולם.

לסיכום,

  1. מונדיאל זהו טרנד שירוץ כל זמן שמתקיימים המשחקים – והפרסומים בנושא באינטרנט יהיו רבים.
  2. פרסום המבוסס על טרנדים מאפשר לנצל את הבמה ולהביא תנועה לאתר
  3. שיווק ברשתות חברתיות דורש מעקב אחר טרנדים – יצירת תוכן מותאם מאפשר לקבל יותר חשיפה, תגובות ואנגייג'מנט.

אורי מינץ

רוצים לדעת איך עושים בניית אתרים, קידום אתרים או פרסום על פי הכללים המשתנים של האינטרנט ב-2018? צרו קשר עוד היום ונגלה לכם! מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר ori@orimintzmedia.co.il / 077-9971646

שיווק דיגיטלי

אפשר להזמין אותך לקפה?

חיפוש מאמרים

מאמרים נבחרים

מאגר תמונות מומלץ

Depositphotos