הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים

מודעות על גבי תמונות עם הובלה לרכישה

השלב הבא של קידום ממומן – פרסום על גבי תמונות. לא בכדי אומרים שתמונה שווה אלף מילים, והעולם שלנו נהיה יותר ויותר וויזואלי, מה שבא לידי ביטוי גם במסגרת קידום אתרים. כל מי שרוצה להיות הכי מעודכן בנושא קידום ממומן, כדאי שתקראו את המאמר הבא.

גוגל משדרגים את התמונה

גוגל מציגה סוג חדש של מודעה שעשויה לשנות את חוקי המשחק של קידום ממומן. למעשה, מודעות אלה מאפשרות למקדמים להציג תמונות של מוצרים שאפשר לקנות באתרי המפרסמים. אינטראקטיבי יותר, מושך יותר, מעודד רכישות ואחוזי המרה גבוהים – מה רע?

בואו נתעמק קצת בחידוש הזה בתחום קידום בגוגל, נראה כיצד זה משפיע על מאזן הכוחות אונליין וכיצד זה יכול לשמש אתכם במסגרת הפעילות שלכם, כולל קידום אורגני.

מודעות שניתנות לרכישה יוצגו בתכנים המאושרים על ידי גוגל בפלטפורמות של שותפי הפרסום

למה זה טוב?

עבור המפרסמים, מדובר בהזדמנות להציג את המוצר שלהם לעיניי קהלי יעד ממוקדים ביותר.

כפי שנמסר מגוגל, שליש מהקונים המתכוננים לתקופות החגים מחפשים קודם כל את מה שמעניין אותם תחת לשונית "תמונות" – ורק אחר כך עוברים לרכוש באתרים הייעודיים.

“שליש מהקונים טענו שהם מחפשים בין התמונות לפני שהם פונים לעשות סקר שוק ולקנות. הפופולריות ההולכת וגדלה של מוצרי בסגנון 'רחוב' וכן ההשפעה של מובילי דעה מקוונים מציגים שהתנועה של הקונים מופנית רבות לתמונות של לייפסטייל המשמשות כמקור להשראה"

(פינטרסט, מישהו?)

נתון זה דירבן את המוחות הקודחים של הצוותים בגוגל לחשוב על דרכים לנצל את התנועה הענפה (שהרי שליש של קונים מגולם במיליוני חיפושים!)

וזאת רק ההתחלה של מהפכת המודעות הוויזואליות!

עוד נמסר מגוגל: בענקית החיפוש באינטרנט מאמינים שסוג זה של מודעות יעזור מאוד למפרסמים, היות והוא מאפשר להם להציע לקונים לרכוש מוצר באופן מאוד ישיר, בלתי אמצעי אך גם לא מעיק.

איך זה יעבוד בפועל?

דוגמה להשתלשלות העניינים של קידום ממומן באופן זה:

קונה מחליט לקנות מוצרים חדשים לחג, למשל – אגרטלי פרחים. אך קודם הוא נכנס לבלוג שהוא אוהב בתחום זה כדי לקבל קצת השראה מתמונות. בזמן המעבר על התמונות, הוא יראה אייקון רכישה על התמונה (שהיא למעשה תמונה של בעל הבלוג!) בעת הלחיצה על האייקון, הגולש יעבור להיצע של המודעות ויוכל להגיע לרכישה בפועל תוך מספר קליקים, ובכך לקצר את הדרך מהרעיון לרכוש משהו – למעמד הרכישה עצמה.

זה פותח גם אינספור דלתות לחנויות שלאו דווקא נמצאות בפלטפורמות גדולות, כגון שופיפיי ואטסי, אלא לאתרים-חנויות עצמאיים, זאת ברגע שאפשרות זו של קידום ממומן תהיה פתוחה לכול.

בסופו של דבר, מדובר בהליך פרסום יעיל ביותר שעשוי להביא להמרה גבוהה מאוד.

תחילה, המודעות האלה יהיו זמינות לקבוצה מצומצמת יחסית של מפרסמים, אך החל משנה הבאה יוספו עוד ועוד.

מה יקרה הלאה?

הרעיון של גוגל הוא להוסיף את יחידת המודעות האלה גם לתוצאות החיפוש של תמונות ולנצל באופן עוד יותר יעיל את התנועה הענפה של חובבי התמונות באינטרנט.

כל השינויים האלה מביאים לכך שכללי המשחק בתחום המכירה באינטרנט משתנים מאוד. על מנת להיות תמיד לפני כולם בעת שדרוג האתר ואימוץ אמצעים חדשים של קמפיין בגוגל שמניב  תוצאות טובות, חשוב להכיר את כל החידושים וגם לנצל אותם.

לאן הולך תחום קידום אתרים באינטרנט?

כדי לנצל באופן מיטבי את השינויים המדוברים, יש לשים לב לכמה היבטים של פרסום ממומן. נדרשת השקעה ברמה המילולית – עדיין נדרש קופירייטינג איכותי וטקסטים שיווקיים קולעים למטרה למשיכת אנשים.

אך תמונות איכותיות ומותאמות חשובות לא פחות, היות ואנשים "קונים" בעיניים, קודם כל. למעשה, כדי לעשות קידום אתרים איכותי, נדרש ארגז כלים מגוון מאוד, ידע נרחב בתחומים שונים של השיווק, האינטרנט וכל מה שביניהם. באופן אופטימלי, מדובר בצוות שלם שעובד לטובת קידום אורגני לצד קידום ממומן, וכן שומר על המוניטין של החברה/החנות במסגרת ניהול מוניטין ברשת. האינטרנט חי חיים משל עצמו, ולשם כך נדרשת עבודה רבה ובעלי תפקידים שונים.

רוצים לדעת איך לנצל את החידושים האחרונים של קידום אתרים לטובת קידום האתר או החנות שלכם? שאלו אותנו איך!

לקבלת הצעת מחיר ותכנית פעולה ממוקדת ויעילה – צרו קשר עוד היום!

 

אורי מינץ
אורי מינץ