הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

מעקב שיחות - קידום אתרים

מה זה מעקב שיחות ולמה אתם זקוקים לו – עוד אתמול!

העולם של קידום אתרים בגוגל גרסת 2019 הוא דינמי ביותר, וכדי להיות צעד אחד לפני כולם (או לא לפגר מאחור לכל הפחות) – צריך לדעת לנצל בחוכמה את כל האפשרויות שמעניקות לכם הטכנולוגיות החדשניות של ימינו אנו. אתם כבר בוודאי יודעים שאפשרויות אוטומציה שונות מהוות את אחד הטרנדים הבולטים ביותר שזוכים לצמיחה מהירה השנה. אחד מגורמי האוטומציה הבולטים ביותר זה האפשרות ליצירת קשר ישיר ומהיר עם הלקוחות, שמירה על קו תקשורת פתוח מהכיוון השני (כלומר, שהלקוח יוכל ליצור אתכם קשר ישיר בלחיצה אחת). שירות זה יכול להשלים באופן יעיל ביותר את מאמצי שיווק דיגיטלי, בעיקר אם קהל היעד שלכם משויך לאלה המעוניינים לקבל הצעת מחיר מדוברת, לשוחח עם נציג שירות ולקבל יחס אישי.

כל הסיבות לכך שמענה טלפוני עדיין רלוונטי עד מאוד – גם ללקוח וגם לספק

למרות הפופולריות ההולכת ורווחת של מענה מלא באמצעות צ’אט בוטים או התכתבויות עם נותן שירות, פעמים רבות עדיין יש רלוונטיות גדולה ביותר דווקא להיקשרות טלפונית, בעיקר כאשר מדובר ביצירת קשר ראשוני למטרת הרשמה לשירות. כאשר מדובר בשיתוף פעולה ארוך טווח – הלקוח יעדיף לדבר ישירות עם הספק. כאשר נעשים מאמצים רבים לביצוע קידום ממומן בגוגל, זה דווקא מעודד את המשתמש לרצות לחבר קול ופנים לשם המותג על מנת לגבש דעה ורושם על טיב השירות והמענה. מהצד של הספק, האפשרות לדבר עם הלקוח יוצרת סבירות גדולה יותר להמרה בשל כישורי איש המכירות והמאפיינים האישיים יותר של היקשרות טלפונית. זאת, בשילוב עם האפשרות ליצור קווים מבוססי אינטרנט, ניטור וניתוב מתקדמים, יוצרים מערך שנותן הרבה יותר תשובות לגבי איפיון הלקוח הטיפוסי והבנה עמוקה על מה מצליח בהליכי הפרסום. האם עיקר הלידים מגיעים מכתבה פרסומית באתר גדול? או אולי דווקא דף נחיתה פשוט עם קידום בגוגל עשו את העבודה על הצד הטוב ביותר? שירות מעקב שיחות מתקדם הופך כל שיחה להליך ארוך ומתועד שיתרום למיומנות הקידום בשלבים הבאים.

מדוע אוטומציה של שיחות עם לקוחות קריטית להצלחת קידום בגוגל?

ככל שאתם מפשטים את הדרך ביניכם לבין הליד – כך אחוזי ההמרה שלכם יהיו גבוהים יותר והדרך להחזרת ההשקעה שעשיתם במסגרת קידום ממומן על כל סוגיו תהיה הרבה יותר קצרה. יש כלים וגישות רבות המציבות לעצמם את המטרה להגיע לתוצאות כמה שיותר טובות בהקשרים אלה, בין השאר, עבודה בטכניקת שיווק כלל-ערוצית. כדי להגיע לתוצאות האיכותיות והמרשימות ביותר בתחום, חשוב מאוד גם לעשות ניתוח מדויק וממוקד של המידע שמצטבר במסגרת קמפיינים שונים. כאשר יש תיעוד ודיווח על כל שקל שמושקע בנושא קידום אתרים באינטרנט, הרבה יותר קל להבין מה עובד יותר טוב, מה מניב הכי הרבה לידים, איזה אפיק ממיר את הלידים באופן היעיל ביותר ובעקבות זה – להגיע לצמיחה. ככל שיותר הליכים נעשים באופן אוטומטי, כך העבודה זולה יותר (דרוש פחות כח אדם) וממוקדת יותר, עם פחות טעויות שעשויות ליפול בעת ביצוע ידני של התיעודים. חיבור המידע מהשיחות עם ניתוחים ממערך Google Analytics מעניק למשתמש הקצה את כל הדרוש לו לטובת ההצלחה.

למי חשוב לבצע אוטומציה של מעקב שיחות?

למעשה, כל בית עסק שמשקיע אפילו סכום זניח במאמצי קידום ממומן בגוגל חייב ליצור לעצמו מערך דיווח כלשהו. כפי שבעבר הנציגים הטלפוניים היו שואלים את הלקוחות “מאיפה הגעתם אלינו?” או כפי שממלאים שאלונים בתחום לפני שנרשמים לשירות כלשהו, באמצעות שירותי מעקב אוטומטיים מתקדמים ניתן לקבל את המידע הזה באופן ישיר וממוקד ולהפיק ממנו את מלוא התועלת כדי לקדם את העסק שלכם קדימה. כך, תמורת התשלום עבור השירות אתם מקבלים הררי מידע מועיל שמשלים למה שניתן לכם במסגרת האנליטיקות של גוגל ופלטפורמות דומות, זאת במטרה לדעת כמה שיותר על קהל היעד שלכם ולהעניק לו בדיוק את מה שדרוש לו, הןן במסגרת קידום ממומן או ביצירת תכנים אורגניים שיקדמו את העסק קדימה לטווח הארוך.

מדוע חשוב למצוא שירות מעקב שיחות דווקא בארץ?

אמנם מקובל להאמין שבחו”ל הכל יותר טוב, אבל בכל הקשור לניהול מעקב שיחות, חשוב מאוד למצוא ספק שילווה אתכם דווקא בארץ, יבין את הדקויות של הקהל המקומי ויאפשר לכם להגיע לקהל היעד הממוקד ביותר, זאת על מנת שכל שקל שתשקיעו בקידום שלכם יחזור אליכם ועם תוצאות חיוביות. ספקי שירות ברמה גבוהה יהיו מסוגלים לתת לכם מענה במסגרות שעות הפעילות שלכם ולעשות זאת באופן שיעניק לכם וגם ללקוחות שלכם את הערך האופטימלי. ניהול שיחות יעיל וגם הפקת לקחים נוכח לנתונים שנצברים לכל אורך קמפיין קידום ממומן, לצד הנפקת מספרי טלפון מותאמים לצרכים שונים – כל אלה מהווים את הגורמים המבטיחים הצלחה מיטבית. לאור זאת, כדאי לבדוק את החברות הגדולות ביותר המספקות את השירות המדובר, לעמוד על ההבדלים ביניהם ולהבין איזו מהן מספקת את השירות ברמה הנדרשת על מנת לעמוד בקצב ובתחרות ההולכים וגדלים בימינו אנו, בשנת 2019.

מה מבדיל בין ספקי שירות מעקב שיחות המובילים בישראל?

הצורך במתן שירותי מעקב, ניתוב וניטור שיחות זה לא משהו חדש במיוחד – מדובר בצורך פרקטי שהיה קיים בקרב בתי עסק רבים לפחות בשני העשורים האחרונים, בעיקר עם התפתחות והתפוצה הרחבה של שימוש בטלפונים סלולריים. אך כאשר צמיחה זו נפגשה גם עם עולם הגלישה הסלולרית באינטרנט, נוצר מעין מעגל שבו העולם המקוון עובר אט אט לעולם “האמיתי” וההיפך. זאת אומרת, אנו מחפשים את השירות שלנו אונליין, אנו נכנסים לחיתוך של קידום אתרים בגוגל ורואים פרסומות ספציפיות, או שתוצאת חיפוש מסוימת מושכת את תשומת לבנו – ובהחלטה של חלקיק  שנייה אנחנו לוחצים על כפתור “חייג” ויוצרים קשר עם הספק. מה שקורה מאחורי הקלעים, המידע שנאסף, מספר הטלפונים הרשומים והמוצגים על פי המיקום הגיאוגרפי שלנו – כל זה היא עבודתן של החברות הבאות.

maskyoo

  • חברה בינלאומית הקיימת מ-2005 ופועלת בשלושה משרדים – ישראל, שוודיה ואנגליה. החברה מדגישה את יכולות ניתוח הנתונים שלה, לצד יצירת גיבויים ואבטחת מידע גבוהה. הכלים האנליטיים של maskyoo מציבים את המטרות הבאות:
  • גיוס לקוחות
  • ביסוס מודל עסקי מותאם על בסיס דו”חות שנאספים על ידי המערך
  • עבודה על שימור לקוחות
  • מדידה של פרסום במדיות שונות על בסיס השיחות הנכנסות – כולל רדיו וטלוויזיה

CallBox

חברה מתקדמת בתחום המהווה שלוחה של חברת Call Tracking Metrics הבינלאומית. האג’נדה שעל בסיסה עובדת החברה היא: “בראשית הייתה מילת חיפוש”. באמצעות התמקדות בנקודת הפתיחה האולטימטיבית שהביאה את הלקוח לטלפן, החברה מספקת את המידע הרחב והמועיל ביותר עבור בית העסק.  מעבר לכך, חברת CallBox פיתחה ועודנה מפתחת מערכים ייחודיים למדידת שיחות טלפון ליצירת חיתוכים וניתוחים חדשניים ומתקדמים המתאימים לכל אחד מלקוחותיה. בין השירותים הייחודים ניתן למצוא:

  • ממשוק ומעקב אחרי טפסים
  • אינטגרציה עם כל מערכת ניהול קשרי לקוחות
  • ניתוח וייצוא דוחות
  • ניתוח לידים מעמיק
  • אוטומציות מתקדמות לצד התראות אוטומטיות
  • מספרי טלפון
  • מערך מורכב לטובת נציגי השירות ששומרים נתונים לגבי טיב הליד, הצורך לעשות לו FOLLOW-UP, להוציא הצעת מחיר וכו’.

כל אלה מאפשרים ליצור את החיבור המיוחל בין העולם המקוון לעולם הריאלי. השירות ניתן במסגרת שני מנויים – אחד לחברות גדולות (משרדי פרסום, סוכנויות דיגיטל) והשני לבתי עסק קטנים ובינוניים, כך שכל מפרסם יכול להפיק את מלוא התועלת מהשירות ולהחזיר השקעה בעזרת נתונים ממוקדים ומדויקים שיסייעו לייעל כל הליך קידום אתרים בגוגל, וכן קידום ממומן בפרט.

לפרטים ניתן להכנס ללחוץ כאן

Voxia

חברה המספקת שירות ניתוב שיחות, מספרי טלפון, מערכות IVR, מענה טלפוני בפועל, מעקב ותיעוד שיחות לטובת בדיקה עתידית.

PayCall

חברה חדשה יחסית המבטיחה שירותי מדידת שיחות, מרכזייה בענן, דיוור ב-SMS ושירותים טלפוניים נוספים, כגון תמלול שיחות, סליקה טלפונית, חייגנים אוטומטיים ועוד. חברה זו מתמקדת יותר בפאן הטלפוני עצמו, ולאו דווקא באינטגרציה יעילה של עולם שיווק דיגיטלי עם המשך ניהול משפך המכירות במדיה הטלפונית.

על מה חשוב להקפיד בעת בחירת ספק מעקב שיחות?

בסיס בינלאומי עשוי להיות לגורם חשוב בהצלחת שיתוף הפעולה בין מפרסם/בית עסק לבין חברת מעקב ומדידת שיחות, היות ופתרונות החומרה מתקדמים יותר ויש שאיפה לא להישאר מאחור בכל הקשור ליישום טכנולוגיות חדשות.

לצד זה, חשוב לוודא שהחברה שמולה אתם עובדים מסוגלים להתגמש במידה הדרושה על מנת להתאים את שירותיה למערכים הקיימים שלכם, כולל שיתוף פעולה יעיל עם מומחים בתחום שיווק דיגיטלי.

התממשקות גם למערכות ניהול קשרי לקוחות בלעדיות לחברה מעידה על קיומם של מומחים מתקדמים בתחום התכנות וההתאמה אישית – מה שיתרום גם לטווח הארוך. היכולת להתאים את השירות לממשקים שונים וגם לשינויים המתרחשים בעולם הווירטואלי תבטיח שהשירות יישאר איכותי ורלוונטי בכל עת, והיות ואנו חיים בעולם דינמי, זהו יתרון בולט ביותר.

כיצד קידום אתרים באינטרנט משתלב באופן תקין עם שירות מעקב שיחות?

בשורה התחתונה, במאמר זה שמנו לנו למטרה להסביר לכם, בעלי העסקים, את החשיבות של איסוף נתונים לרוחב ולאורך, במטרה למדוד ולנטר את כל ההליך של שיווק דיגיטלי על כל רבדיו ולהמשיך לעשות זאת לכל אורך פעילותו של בית העסק. זה מבטיח גם הרחבת מסד הלקוחות, גם שימור איכותי יותר של לקוחות קיימים, גם גידול רווחים גורף.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

רוצים לדעת את כל הדרכים לעשות קידום אתרים באינטרנט באופן שמחזיר את ההוצאות במהירויות שיא? צריכים חברה קטנה הנותנת שירותי קידום אתרים יחס אישי ומקצועי?אני נותן שירותי דיגיטל לעסקים קטנים ובינוניים בכל הערוצים הרלוונטים עבורם.  מוזמנים ליצור איתנו קשר

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן