הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים

מהפכת המובייל כבר כאן

מהפכת המובייל של גוגל הייתה בתהליכים שונים בשנה וחצי האחרונה ו-26 למרץ הוכרז על תחילת הליך העברת אתרים התואמים את הדרישות של גוגל מאתרי מובייל פירסט במידה לאינדקס נפרד.

העבודה שנעשתה דרשה לשנות את שיטת הסריקה, האינדקסציה והדירוג של תוכן העמודים והאתרים על פי האלגוריתמים שימשו בגרסת הדקסטופ.. המטרה של המפתחים הייתה להתאים את התוצאות לצרכים הייחודים של משתמשי המובייל, שפעמים רבות שונות באופן מהותי ממשתמשי המחשב הנייח. וכמו תמיד, המטרה היא לתת לגולשים את התוצאות שתואמות למה שהם מחפשים, חד וחלק.

מגוגל נמסר שעדיין יישמר אינדקס אחד עבור תוצאות החיפוש, אין כרגע אינדקס נפרד למובייל, אך המטרה היא להתחיל בתהליך הדרגתי שבו ייעשה שימוש הולך וגדל בתוצאות חיפוש הבלעדיות של מובייל פירסט.

גוגל יודיעו לאתרים המועברים לאינדקס מובייל פירסט באמצעות קונסולת החיפוש. בעלי האתרים יוכלו לראות רמת סריקה גבוהה בהרבה של בוט הסמארטפון של גוגל. בנוסף, גוגל יציג גרסאות מובייל של העמודים בתוצאות החיפוש ובעמודים שנשמרו בזיכרון מטמון.

ניתן להבין את ההיגיון שמאחורי שיוך אתרים לאינדקס מובייל בעזרת דוקומנטציית המפתחים. המסמך מתאר כיצד אתרים המבוססים על עיצוב רספונסיבי או דינמי מזוהים ונקלטים לאינדקס מובייל פירסט. אתרים שיש בהם גם עמודי AMP וגם עמודים שהם לא AMP, ההעדפה היא לעשות אינדקסציה של העמודים שאינם AMP.

ראוי לציין שבעלי האתרים שלא נכללים בגל הראשון של האינדקסציה לא צריכים לדאוג, משום שהעבודה נעשית על הליך איסוף המידע על ידי גוגל וכרגע אין השפעה על הדירוג. כרגע לתוכן שנאסף על ידי אינדקסציית מובייל פירסט אין עדיפות בדירוג מעל לתוכן מובייל שעדיין לא נאסף או לעומת תכני דסקטופ. יתר על כן, גוגל מצהירים שגם אתרים בעלי גרסת דסקטופ בלבד יוצגו באינדקס החזק.

עם זאת, נציגי מנוע החיפוש הגדול בעולם עדיין ממליצים לבעלי אתרים לעשות התאמה למובייל עבור האתרים שלהם וכמה שיותר מהר. כל התכנים באינדקס נבחנים למידת רספונסיביות והתאמה למובייל, וכבר מ-2015 המדד הזה מבטיח ביצועים טובים יותר עבור משתמשי מובייל. באותה המידה, החל מיולי 2018, אתרים שנטענים לאט יוצגו פחות בתוצאות החיפוש במובייל ובדסקטופ כאחד.

אז בשורה התחתונה, מה בעלי אתרים ומקדמי אתרים יכולים להפיק מהמידע החדש?

  • אינדקסציה של מובייל הולכת ומתרחבת – למרות שכרגע אין לכך יתרונות בדירוג.
  • תוכן מותאם למובייל עדיין מהווה יתרון עבור הצגה רחבה יותר בתוצאות החיפוש.
  • דאגה לאתר שעולה מהר זו אחת הדרכים לשפר ביצועים עבור משתמשי מובייל ודסקטופ כאחד.
  • דירוג האתר על ידי גוגל נקבע על ידי מכלול מרכיבים: יש סיכוי שאתר שאינו מותאם למובייל או שנטען לאט עדיין יגיע למקומות גבוהים, במידה והוא מוביל בתחומים אחרים, אך עדיין כדאי לעשות את השינויים הטריוויאליים על מנת לנצל את כל היתרונות שבקדמת העולם המקוון.

אנו מצדנו רוצים להזכיר לכם שמערכות כמו וורדפרס מעדכנות את התוספים שלהם בהתאם לחידושים של גוגל, ובעזרת עדכון האתר באמצעותם ניתן לנצל את יתרונות הדירוג שגוגל נותנים לנו בטוב לבם.

אם אתם מחפשים מישהו מקצועי שיעשה התאמה של האתר שלכם למובייל ולהביא את האתר שלכם למיקום גבוה בתוצאות החיפוש מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ
אורי מינץ