הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי

מהו מותג וכיצד מנהלים אותו נכון?

בעבר, האסוציאציה העיקרית עם המילה “מותג” הייתה חברות ענקיות שכבר חולשות על השוק מזה שנים רבות. אך האופי הביזורי של הכלכלה בשנים האחרונות והאפשרות לפנות לשירותים שונים לספקים בתחום של בתי עסק קטנים עד בינוניים הביא לכך שכל אחד יכול להיות מותג ברמות שונות ומשתנות. למשל, אפילו חשמלאי מקומי בעיר קטנה עשוי לתפקד מותג וגם לדרוש הליכי ניהול מותג רלוונטיים, זאת על מנת לאפשר לאדם שמאחוריו לפעול באופן היעיל ביותר, לשמור על רמת מוניטין גבוה ותמיד לתת הצדקה למחירים, לסטנדרטים שעל פיהם מתנהל העסק וכו’. מדובר בדברים שפעמים רבות נתפסים כמובנים מאליהם, אך ללא הקפדה על העבודה הזאת, ההתקדמות של בית העסק לא תהיה מהירה במיוחד.

ניהול מדיה חברתית בתור חלק מהליכי ניהול מותג

על מנת להגיע לכל האנשים הרלוונטיים למותג וליצור את המוניטין האופטימלי, ניתן לעשות שימוש נרחב בכלים שנותנים לנו כלי המדיה הדומיננטיים ביותר כיום, בין השאר – פייסבוק ואינסטגרם, המולים כיום על ידי אותו גוף ומעניקים לבעלי העסקים כלים מצוינים למציאת קהל היעד הרלוונטי וכן דרכים מעולות לגשת אליהם באופנים מעניינים וחיוביים, מה שמאפשר לא רק לגייס לקוחות, אלא גם ליצור קהילות סביב המותג. ובכך מתבטאת המטרה הגבוהה והחשובה ביותר ניהול מותג, עבודה שיכולה להביא לכך שבית העסק יפרסם את עצמו, שלכל מוצר או שירות חדש כבר יהיה מראש קהל פוטנציאלי. מדובר בעבודה מתמשכת שבטווח הארוך תיתן את פירותיה המעולים ביותר ותאפשר לבעל העסק להתקדם במהירות מפתיעה בתחום פעילותו.

כיצד שיווק דיגיטלי נעשה מתוך הבנה של ניהול מותג

כאשר ניגשים לנושא קידום בית העסק מתוך הבנה עמוקה של מהו ניהול מותג, זה מכתיב במידה רבה את שאר הפעילויות והפעולות שנעשות במסגרת עבודה זו. למשל, ניהול מדיה חברתית באופן “ממותג” דורש פיתוח שפה מיוחדת, שימוש בביטויים הנגזרים מבית העסק, שירותיו, עיסוקיו, האלמנטים החזותיים שלו ועוד. שיווק דיגיטלי נשען לא רק על הצרכים והרצונות המיידיים של הלקוחות, אלא גם לבניית מערך גדול שמסוגל לדעת מראש את מידת החשיפה הדרושה לכל פרסום, בין אם מדובר בפרסום מוצרים או שירותים, או פשוט למטרת הגדלת חשיפה ושיפור המוניטין כאשר שיווק דיגיטלי נעשה על בסיס שכזה ומתוך הבנה עמוקה של ההתנהלות, הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים, ניתן ליצור את המענה האיכותי והמקצועי ביותר עבור המטרות של כל בית עסק פעיל, מתחיל או אפילו מתקשה. ככל שבית העסק גדול יותר, כך יש צורך בצוות גדול יותר של אנשים שבו כל אחד ממונה על היבט אחר של הפעילות.

פרסום בפייסבוק – אמצעי הקידום הפופולרי ביותר בשנים האחרונות

אחת הדרכים האולטימטיביות להשיג את המטרות החשובות ביותר בתחום שיווק דיגיטלי, זה היעזרות בנושא פרסום בפייסבוק. על מנת למקד את מאמצי הפרסום באופן המתאים ביותר ותוך שמירה על אחוזי המרה גבוהים, יש להכיר לעומק את הכלים העסקיים של פייסבוק שמאפשרים ליצור את קמפייני הפרסום היעילים והאיכותיים ביותר, תוך ניתוח מעמיק ומוקפד של כל התוצאות, של קבוצות האנשים שבשבילם פרסמתם, התוצאות שהתקבלו, המחיר ששולם עבור קליק ועוד. מדובר בכלים חשובים ביותר שכל אדם העוסק במידה זו או אחרת בתחום שיווק דיגיטלי חייב להכיר, זאת על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר במסגרת ניהול מותג מקצועי.

דקויות נוספות של ניהול מותג בתקופה הנוכחית של האינטרנט

אחד המאפיינים הבולטים ביותר של עולם האינטרנט הנוכחי זה הקצב המהיר שבו הוא משתנה. הטכנולוגיה הולכת ומשתכללת, וזה משפיע על הרגלי הצריכה שלנו של המדיה. יש לקחת זאת בחשבון בהליכי ניהול מדיה חברתית הנשענים במידה רבה על המאפיינים האלה ויוצרים את הדרישות המהותיות ביותר שיש לעמוד בהם במסגרת קידום ממומן בכל סדר גודל, בין אם מדובר בניהול קמפיין חד-פעמיים או עבודת ניהול מותג מתמשכת. הנכונות של האדם או הצוות המספקים שירותים אלה לעקוב אחרי המתרחש באופן קבוע ויומיומי ויצירת שינויים הכרחיים בשגרת העבודה מעידים רבות על המקצועיות והיכולת לספק שירות מעולה לאורך זמן. האפשרות ליצור שירותים חדשים לאור השינויים יכולה לתת ערך רב לכל הצדדים, ולאפשר להפיק את המרב מהאפשרויות הרבות שמעניק האינטרנט מבחינת חשיפה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

מתלבטים מה הפלטפורמה הנכונה לעשות קידום לעסק? רוצים לקבל יותר לקחות רלוונטים ע״י שיווק דיגיטלי איכותי? צרו קשר עוד היום ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן