הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

חברת קידום אתרים

חברת קידום אתרים

טרנדים ואסטרטגיות שכל חברת קידום אתרים מוצלחת תתמקד בהן ב-2021

הזמן חולף ואיתו גם מגמות מסוימות שהיו פעם פופולריות מאוד בקידום אתרים. רשימת המטרות שכל חברת קידום אתרים קובעת מול לקוחותיה מכילה פעולות קבועות ויציבות אך גם פעולות משתנות, גמישות ויצירתיות, שקשובות מאוד לרחשי הקהל ובייחוד למציאות העולמית המשתנה בשנת 2021.

אז על מה אנחנו מדברים בעצם?

כבר שנים שכולנו יודעים שתוכן איכותי הוא השחקן המרכזי בדירוג האתר וזה לא עומד להשתנות. ככל שתהיה לכם חברת קידום אתרים שמשקיעה יותר מחשבה בתוכן ובאופטימיזציה, כך גולשים יוכלו להבחין בכם ובאתר שלכם, ליהנות ממה שיש לכם להציע ולהעריך אתכם יותר. אתם גם יודעים שגוגל לא סלחנית לאתרים שהתוכן שלהם לא נגיש מספיק או כתוב בשפה ירודה והיא גם תוריד אתכם מהדירוג בשנייה שתפסיקו לענות על צרכי המשתמשים המתפתחים.

כל הנתונים הללו אמורים להוביל אתכם בשנת 2021 למסקנה שעליכם להמשיך לייצר תוכן, לפקח ולשדרג, להטמיע מילות מפתח וקישורים, לבצע אופטימיזציה שתעמוד בכללי הדירוג הקפדניים של גוגל ולבצע את הכל באופן מקצועי ומהימן דרך חברת קידום אתרים מובילה. במקביל, תידרשו השנה לשכלל את אסטרטגיית ה-SEO כך שתכלול גם את השבחת התוכן הקיים וגם יישום אפיקי תוכן חדשים שטרם שילבתם.

חוזרים לקידום הלוקאלי

שנת 2020 דיללה משמעותית את הצורך בפילוח מקומי ובפעולות קידום אתרים לטובת אנשים מקרבה גיאוגרפית טובה. הסיבה היא כמובן הקורונה, שבמהלכה אנשים נמצאים הרבה יותר בבית ולכן מעדיפים להזמין כל שירות ומוצר שאין בו תלות גיאוגרפית. בשנת 2021 ועם תחילת בשורת החיסונים כבר צריך לחזור ולהסתכל שוב על הצרכים הקודמים של הקהל ולא רק את אלו ששילבו את העולם הוירטואלי אלא את העולם שבחוץ.

אם יש לכם עסק פיזי ואתר אינטרנט, המשימה הניצבת בפני חברת קידום אתרים שפועלת מולכם היא למצוא איזון טוב בין השניים והנה כמה שיטות לעשות זאת:

  1. משלוחים – אם העסק שלכם מסוגל לספק משלוחים למוצרים שלו, רצוי שהדבר יתבצע באמצעות מערכת הזמנות מסודרת שתשרת גם את ה-SEO. איך בדיוק? על ידי הרחבת ביטויי המפתח והקישורים שאפשר להשתמש בהם. אפשר ליצור שיתופי פעולה עם שירותים מקומיים שונים כמו חברות משלוחים, חנויות מסחריות שכנות ועסקים משיקים בעיר שלכם, כך שתוכלו לפרסם באתרים שלהם והם בשלכם, להתארח בבלוג, להחליף קישורים, לאזכר שמות של עסקים שמשלימים את המוצר שלכם ועוד. זהו אפיק שיווק דיגיטלי יעיל במיוחד שיביא טראפיק איכותי ומקסום לידים.
  2. שיטת ה-TA – טייק אוואי הפך לעניין מקובל למדי בבתי המזון השונים, אבל אפשר להשתמש בו לסוגי מוצרים אחרים לחלוטין. אם הלקוחות יכולים לאסוף בחנות הפיזית את המוצר שהזמינו ברשת מראש, יהיה שווה מאוד שתשקיעו בדף באתר קיים או בניית אתרים מאפס שיפרטו לגבי שיטת הטייק אוואי שלכם, איך רוכשים ומקבלים את המוצרים, היכן משלמים ומהי מדיניות ההחזרות. האופציה הזו ליטרלי רוקדת על שתי החתונות – מציעה שירות פיזי, אך בו זמנית משאירה את הקהל שלה באתר לטובת מימוש השירות.
  3. ייעוץ מקוון – אי אפשר להתעלם מהעובדה שגם שוק העבודה עבר הביתה והדבר חוסך במשאבים ובזמן יקרים. ואם כבר שוק העבודה נוכח ברשת, יהיה קל יותר לבצע קידום אתרים אורגני שיציע לו מפגשי ייעוץ וירטואליים. רצוי לתכנן לשם כך אסטרטגיית תוכן חדשה שתציב מילות מפתח ממוקדות ייעוץ אונליין ותהיה מלווה בדף מתאים בתוך האתר, בדפי נחיתה ובקידום ממומן המבוצע ע"י חברת קידום אתרים איכותית.
  1. VIDEO TOUR – אפיק שיווק דיגיטלי נוסף לעסקים שמציגים סחורה ואובייקטים ללקוחות שלהם, מסוכני נדל"ן וחנויות רהיטים ועד סטייליסטית שבוחרת בכל פעם חנות ביגוד אחרת להמליץ עליה. זה יסייע לעסקים שרוצים להתרחב ולפנות יותר לקהילה המקוונת.

שמים דגש על חווית משתמש

חלק בלתי נפרד מהתוכן האיכותי הוא החוויה שהגולשים מקבלים. תחום ה-UX (חוויית משתמש) עומד להיות אחד הטרנדים הבולטים ביותר ב-2021, בעיקר בשל המעבר הדרסטי של גופים, עסקים וממשקים לתוך הרשת. האופן שבו אנשים מנווטים ומרגישים בתוך האתר צריך להעסיק כל חברת קידום אתרים כרגע, תוך שמאמצי חוויית המשתמש שהיא מיישמת מופנים הן לנייד והן ללפטופים והנייחים שהצורך בהם גדל מאז הקורונה.

הנחת העבודה הנוכחית היא שיוזרים יעריכו מאוד אתרים רספונסיביים בעלי תוכן שמאורגן בקפידה. התוכן המוצג אמור להיות אינפורמטיבי מאוד, לא עמוס ומסורבל מידי ובשפה פשוטה ובהירה, כך שיהיה אפשר לנווט באמצעותו הלאה.

חיפוש קולי

החיפוש הקולי הוא תחום חיפושים שעדיין לא מדברים עליו מספיק. הוא מרחיב משמעותית את השימוש בגוגל, משום שלראשונה הידיים לא צריכות לקחת חלק בפעולת החיפוש. כדי לענות על צרכי המשתמשים גם בהקשר הזה, חברת קידום אתרים תצטרך לארגן את ביטויי המפתח כך שיתאימו גם לשאלות שהדרך לשאול אותן בדיבור תהיה שונה מלכתוב אותן. למשל – "עורך דין בתל אביב" שיתרחב לאור החיפוש הקולי גם ל"עורך דין שיושב בתל אביב" או "עורך דין בתוך תל אביב".

ככל שהחיפוש הקולי יהפוך לחלק בלתי נפרד מכל פעולת קידום אורגני, כך אנשים ישתמשו בו יותר כדי לרכוש מוצרים, לחפש אינפורמציה, מתכונים, הוראות שימוש, מדריכים, תפריטים, שעות פעילות ועוד. עסק שישכיל להביא את כל אלו לידי ביטוי דרך החיפוש הקולי יוכל להתקדם משמעותית בגוגל ולייצר יתרון על פני אתרים מתחרים רבים.

משפיעני רשת

משפיענים מייצגים קהל אדיר של גולשים שעשויים להפוך ללקוחות שלכם. בלוגרים, אושיות טיק-טוק ואינסטגרם, מובילי דעה בפייסבוק, כוכבי יוטיוב או סלבס' מעולמות התרבות נקשרים בקרב הקהל הישראלי לאמון. הם שגרירים לכל מותג שהם מאמינים בו ולכן מסוגלים להגדיל את המכירות שלו. שותפות משולשת בין משפיען, חברת קידום אתרים ובעל האתר דורשת איסוף מוגבר של נתונים לגבי הקהל שעוקב אחרי אותו משפיען ועריכת בדיקות מקדימות לגבי רמת המעורבות שלו והיכולת שלו להתעורר לפעולה מסוימת. אל תבחרו משפיען כלשהו בגלל מספר העוקבים שלו, אלא על פי רמת המעורבות, היחסים שלו/שלה עם הקהל ופוטנציאל הרווח שלכם.

שינוי סטטוס האבטחה

אנשים נעשו מודעים יותר השנה לבטיחותם ברשת ומבינים שהנתונים שלהם צריכים להישאר פרטיים ככל האפשר במהלך הגלישה. האבטחה קריטית בייחוד לאתרי מכירה של מוצרים ותשלומים אונליין. אם אתם מעוניינים שהגולשים יבטחו בכם, תצטרכו להקדיש מחשבה נוספת למערכות הגנה ואישורי אבטחה נדרשים. כאשר גוגל מעניקה לאתר סטטוס שמזהיר מפני גלישה לא מאובטחת, המשמעות לכך היא פגיעה ישירה בדירוגים. אם האתר שלכם עדיין לא מאובטח כראוי, חברת קידום אתרים טובה תוכל לספק לכם אינפורמציה לגבי הפעולות הנדרשות.

שאלות ותשובות מובנות

בניית תפריט שאלות-תשובות תאפשר לגולשים שלכם להתוודע למהימנות גבוהה יותר בתכנים שהצגתם להם ולקבל תשובות אפשריות לכל שאלה שהם בחרו לשאול. השאלות הללו הופכות לחלק משמעותי יותר ויותר בתחום קידום אתרים ואמורות להכיל מילות מפתח חשובות מאוד, כשהתשובות אליהן אמורות להיות קולעות וקצרות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כדי שמלאכת קידום האתר שלכם תשגשג בשנה הקרובה, לא בהכרח תצטרכו לשנות את מבנה האתר או את סגנון התוכן המוצג בו. שילוב אלמנטים פשוטים ויצירתיים באמצעות חברת קידום אתרים מצוינת יסייע לכם לתקשר טוב יותר עם המשתמשים בגוגל ולהפגין רלוונטיות גבוהה יותר במטרה להתקדם בתוצאות החיפוש. המגמות המשתנות עדיין לא מנבאות שהאתר שלכם יצליח להעפיל לראש תוצאות החיפושים וכמובן שכל שיווק דיגיטלי לעסקים בתחומים תחרותיים הוא אגוז קשה לפיצוח, אבל ככל שתתאימו את עצמכם לנסיבות המשתנות ולמאפייני הגלישה החדשים בגוגל, כך תוכלו ליצור מודלים חדשים שיעזרו לכם לכבוש כל יעד ומטרה באופק.

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי