קידום ממומן

הרחבת הקהל והחשיפה למפרסמים במסגרת קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן מהווה את אחד הבסיסים החשובים ביותר של כל נושא קידום אתרים. בעוד שקידום אורגני מסייע לגבש את תכנית התוכן של האתר וליצור לו מוניטין של ספק או מומחה בעל שם, פרסום ממומן בגוגל מאפשר להגיע לקהלים ספציפיים עם הצעות מיוחדות וממוקדות, עקב כך להביא לקפיצות משמעותיות בתנועה באתר וגם במחזור המכירות. לכן במקרים רבים – קידום ממומן זהו הכלי החשוב ביותר לקידום בית העסק.

אחד היתרונות הבולטים של קידום ממומן זה הביצועים שלו, אבל האופי שלו לא תמיד מתמקד על הרחבת הקהל של בית העסק שעבורו עושים שיווק דיגיטלי. על מנת לבצע משימה זו, יש להופיע בפני קהלים רלוונטיים ועקב כך ליצור ביקוש למוצר או לשירות המפורסם. פרסום ממומן ברשתות חברתיות זה האפיק שבא לענות על הצורך הזה, ואחד הערוצים הטובים ביותר להגעה לקהלים חדשים – זה פלטפורמת המיקוד של פייסבוק.

יש מספר דרכים מובנות מאליהן להגיע לקהלים הרלוונטיים של פייסבוק, והן:

  • יצירת כפילים – מינוף רשימות ממערכות ניהול קשרי לקוחות ליצירת קהלים שדומים ללקוחות שלכם. ניתן להגיע לתוצאות מתקדמות יותר של שיווק דיגיטלי בעזרת מיקוד רשימת הלקוחות לתוך קבוצות של מאפיינים שניתנים לזיהוי (כגון ערך חיים גבוה, ערך ממוצע להזמנה גבוה) ולטרגט קבוצות זהות.
  • היעזרו במידע הדמוגרפי ותחומי העניין של בסיס הלקוחות העיקרי שלכם וכוונו קידום ממומן לאנשים על בסיס המידע הקיים.

אם הנכם מפרסמים מתוחכמים-למחצה, סימן שכבר מיקדתם את הקהלים המתבקשים. אך מה הצעד הבא? האם ממשיכים לבצע מדידות ולחפש קהלים נוספים? בסעיפים הבאים נדון בכמה דרכים שבאמצעותם תוכלו להתקדם ולמצוא קהלים רלוונטיים נוספים בכדי לבחון את רמת הביצועים שלכם ולהמשיך לדחוף אותם במושגים של שיפור הביצועים והרחבת הפעילות.

"תגנבו" מהמתחרים

כדאי מאוד לעשות בדיקות ולטרגט קהלים הדומים לאלו של המתחרים שלכם. קודם כל, הם רלוונטיים ביותר, ובנוסף לכך – תוכלו לגנוב נתח שוק מהיריבים שלכם. לקבלת תובנות טובות ומקיפות, כנסו למיקוד לפי תחומי עניין במנגנון קידום ממומן של פייסבוק, הזינו את שמות המתחרים שלכם ותתחילו לעבוד! 

מחקר מתחרים תמיד מהווה את הדרך הנכונה ביותר להגיע לקהלים חדשים, ובאמצעיות יצירת תמהיל נכון של שמות המתחרים, יחד עם מידע דמוגרפי לגבי הקהל הפוטנציאלי שלכם ניתן לשפר את התוצאות של קידום ממומן בגוגל באופן מהותי. שילוב של העבודה הזאת עם פעילות ענפה ברשתות החברתיות מסייעת ליצור קהילה שהמהווה קבוצה ממוקדת ביות משל עצמה. הדבר נכון גם עבור עבודה בעמודי פייסבוק של המתחרים – ניתן לעשות מחקרים בתחום על מנת שקמפיינים של פרסום ממומן יעבדו באופן רחב יותר.

היעזרו בכלים האנליטיים של פייסבוק וגוגל

מפרסמים תמיד יכולים להיעזר בעוד מידע אנושי, כך שתמיד כדאי להשקיע את הזמן כדי לברר את המאפיינים הרלוונטיים של הקהלים שיעזרו לזהות אנשים חדשים שניתן לטרגט.

בכלי התובנות של פייסבוק בנושא קהלים, יש להכניס את השמות של המתחרים הכי גדולים שלכם ולבדוק את ההרכב של הקהל. לדוגמא, אם אתם מוכרים קוסמטיקה, תוכלו להזין בתור נושא עניין את שם המותג "AHAVA" בכדי להבין את המאפיינים השונים של הקהל, כולל מידע דמוגרפי, עמודים שעשו להם לייק או תחומי עניין המצוינים בפרופיל. זה יכול לעזור להרחיב את הרכבי האישיות שעל בסיסם בונים קמפיינים של קידום ממומן בגוגל וגם פייסבוק וכן להריץ ניסויים בתחום.

גם בגוגל יש כלי ניתוח דומה שבעזרתו ניתן לנתח את הקהלים בכדי להבין תכונות והתנהגויות נוספות שלהן שלא ידעתם לפני כן ולנצל אותם כדי לייעל את מאמצי פרסום ממומן בגוגל.

ניתן לבנות שבלונות של אישיות אופיינית לקהל שלכם בעזרת המידע הקיים ולגבש קהלים חדשים בפייסבוק כדי להריץ בדיקות. לדוגמא, אתם יכולים ליצור את הקהל: "נשים, גילאי 25-45, תחומי עניין: אופני, פאשן וכו'" ולטרגט בדיוק את הקבוצה הזאת בפייסבוק ולראות כיצד זה משפיע על ביצועי שיווק דיגיטלי.

כך, בעזרת הצלבה של מידע ממערכת התובנות של גוגל עם המידע הקיים ברשותכם לגבי הקהלים שלכם, ליצור קהלים חדשים ולנסות לפרסם עבורם גם במסגרת קידום ממומן בגוגל וגם בפייסבוק. ניתן לפרק כל מוצר לתכונות ספציפיות ולתקוף אותן. לדוגמא, אם אתם מפרסמים פופקורן, ניתן לשער שהקהל שלכם צעיר, חובב סרטים וסדרות. אפשר גם להגדיל ראש ולחשוב על כך שפופקורן הוא מוצר נטול גלוטן, וזה גם יוצר קהל יעד מאוד ספציפי שניתן לתקוף בהצלחה.

באמצעות חשיבה "מגדילת ראש" ודרכים מקוריות לסנן את המשתמשים והלקוחות הפוטנציאליים של בתי עסק מסוימים, ניתן להפיק את המרב מהאפשרויות של שיווק דיגיטלי ולעשות זאת בעלויות הגיוניות – יש לחשב עליות אלה על בסיס הסכום הדרוש להשקעה על מנת להבין את הדינמיקה שתתרחש במהלך העבודה. 

אורי מינץ

לקבלת שירות כולל שמסביר לכם את כל ההתנהלות, מנבא את ההשקעות וההכנסות ומפיק דוחות מסודרים לגבי הפעילות – צרו עימנו קשר ותתחילו לפרסם בראש גדול! ניתן להשאיר פרטים בתחתית העמוד או ליצור איתי קשר ori@orimintzmedia.co.il / 077-9971646

שיווק דיגיטלי

אפשר להזמין אותך לקפה?

חיפוש מאמרים

מאמרים נבחרים

מאגר תמונות מומלץ

Depositphotos