הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

אחסון אתרים

אחסון אתרים – הקשר הסבוך שבין קידום אתרים לבין אחסון

אחסון אתרים – פשוטו כמשמעו

אין כל סוד בכך שהעבודה בתחום קידום אתרים זוהי משימה מורכבת הכוללת אינספור מרכיבים, חלקם כלל לא מובנים מאליהם. כך, לכל פרט קטנטן יש השפעה מכרעת על תוצאות העבודה. כל אדם הפועל בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים יודע שיש חשיבות גדולה מאוד לנושא כמו אחסון אתרים.

הסיבה לכך פשוטה: כל מאמצי קידום אורגני יכולים לרדת לטמיון אם יש לכם אחסון זול על שרת מרוחק שיושבים עליו עוד אלפי אתרים. התוצאה של זה היא פשוטה ועגומה: האתר עולה לאט וגוגל לא סולח על כך. או דוגמה נוספת, קשה לא פחות: אחרי שעושים קמפיין ממומן, מגלים שחבילת הטראפיק של האחסון שלכם לא הייתה מותאמת להיקף התנועה שהצלחתם לייצר. שזה אומר, הלכה למעשה, שכל הסכומים שהושקעו בפרסום – הלכו לפח.

ועל כך נאמר: הקמצן משלם כפליים. לפניכם ההסבר המלא לגבי החשיבות של השקעה בשירותי אחסון אתרים איכותי כאשר מתכננים עבודה מאומצת לטווח הארוך בתחום קידום אתרים.

ראשית, בואו נבין כיצד הדקויות השונות של אחסון אתרים משפיעות על מאמצי הקידום.

המאפיינים של אחסון אתרים משפיעים על העמידה של האתר בכללים מסוימים הדרושים לשם השגת הנראות האופטימלית במנועי החיפוש. בין השאר, אחסון משפיע על הביצועים הטכניים של האתר – מהירות, זמינות לגולשים, זמן טעינה ולא פחות חשוב – הבטיחות. וכעת, נפרט מעט על כל אחד ממרכיבים אלה

אחסון אתרים - הקשר הסבוך שבין קידום אתרים לבין אחסון 1

קידום אתרים

מהירות האתר

אצלי ניתן לעשות קידום אתרים אורגני ובנוסף קידום אתרים ממומן לאתר.

ההבדלים העיקריים בין קידום אתרים אורגני או קידום ממומן הם במהירות התגובה ובאיכות הליד.

קידום אורגני איכות הליד גבוהה יותר אך לוקח הרבה זמן להביא אתר למיקום גבוהה בתוצאות האורגניות בגוגל, לעומת זאת קידום ממומן ניתן להביא עסק למיקום ראשון בתוצאות הממומנות מהר מאוד אך איכות הליד לא גבוהה.

לא כל עסק יודע מה נכון עבור העסק שלו, וכאן אנו נמצאים לעזור ולסייע בנושאים אלו.

לפרטים מוזמנים ליצור קשר.

זמינות האתר לגולשים

מהירות העליה והגלישה של האתר מאבדת מכל חשיבות בשנייה שבה האתר שלכם נופל. במידה וזה מתרחש לעתים קרובות ולפרקי זמן ארוכים, יש לכך השלכות הרסניות על הדירוגים שלכם.

מנועי החיפוש לא יעבירו גולשים לאתר שלכם אם הזמינות שלו נמוכה. כך, היציבות של האתר שלכם באוויר תורמת גם לדירוגים וגם למוניטין באופן כללי – כאשר האתר תמיד באוויר, ללא יוצא מן הכלל, הגולשים יכולים להיות בטוחים שתמיד ימצאו אצלכם את המענה הדרוש להם, וזה חשוב מאוד כדי להגיע להישגים הרצויים במסגרת קידום אתרים וכן שיווק דיגיטלי באופן כללי.

ספק האחסון שלכם צריך להיות מאופיין בשרתים מהירים שיעניקו לפחות 99.0% זמן באוויר, כך שלא יהיו מקרים שבהם עסקאות נכשלות בגלל שהאתר לא עמד בעומס או שלידים "חמים" חומקים לכם מבין האצבעות כי האתר קרס ברגע האמת.

בטיחות

כל אתר מהווה מטרה חיה למתקפת האקרים, גם אם אתם לא אתר בעל אג'נדה כלשהי. עבורם – מדובר בסך הכל בספורט, ולכן על נותן השירות של אחסון אתרים להיות מוכן ומזומן להגן עליכם בפני המתקפות האלה בכל האמצעים, תוך שמירה על עדכניות השיטות האלה.

בין המרכיבים הבסיסיים שחייבים להיות נוכחים בכל שרת אחסון אתרים:

SFTP (פרוטוקול להעברת קבצים בטיחותית) – אמצעי זה מגן על הקבצים שלכם ומונע מגורמי צד ג' לאתר אותם ולבצע בהם שינויים בלתי רצויים.

מרכיב חשוב נוסף של נושא הבטיחות הוא ה-SSL (Secure Sockets Layer). למעשה, מדובר בהצפנה של הדרך שנעשית בין השרת לבין הדפדפן. זה חשוב במיוחד עבור אתרי חנויות מקוונות, משום שסיווג SSL מאפשר להגן על מידע חשוב ביותר של הקונים שלכם, כולל נתונים פרטיים לגביהם, מספרי כרטיסי אשראי ועוד. כך, הגנת SSL היא ללא ספק מרכיב חובה בכל אתר שמעוניין לקבל תשלום מהגולשים שלו.

וכמובן – לא לשכוח את ה-HTTPS, שמהווה כיום פריט חובה לכל מאמצי קידום אתרים, משום שגוגל מברך על הנכונות של בעלי אתר לרכוש את הפרוטוקול. כך שמומלץ לבחון מראש את האפשרות הזאת ואף להפוך אותה לברירת מחדל, זאת על מנת להתחיל את הליך קידום אתרים מצוידים בכל הכלים שעשויים לעזור לכם לטוס לצמרת תוצאות החיפוש.

מרכיב חיוני נוסף של בטיחות האתר הוא גיבויים. ספק אחסון אתרים נדרש לדאוג לגבות את השרתים שלו באופן קבוע, וכן לספק כלים או נגישות לגיבויים משלכם של האתר.

בכדי לדאוג לבטיחות השרתים, נדרשת גם עבודת תחזוקה קבועה שמאפשרת לגלות מבעוד מועד נקודות חלשות ולמנוע את הפריצה הבאה. על ספק שירותי האחסון לספק פרוטוקול אבטחה מפורסמים ברבים, זאת על מנת שלקוחותיו יוכלו לוודא שנעשה שימוש בשיטות ובדרכי ההגנה העדכניות ביותר מהמקובל בעולם הווירטואלי.

אחסון אתרים

אז איך בוחרים כיום אחסון אתרים באיכות גבוהה?

בעת בחירת שירות אחסון אתרים, יש להקדיש מספיק זמן לעבודות סקר שוק. למעשה, יש להשקיע לא פחות מאמצים מאשר בהליך בניית אתר, משום שכפי שניתן לראות מהנאמר מעלה – ללא אחסון אתרים איכותי, כל העבודה על בניית אתרים, קידום אתרים אורגני וכן שיווק דיגיטלי באופן כללי לא תוכיח את עצמה כלל וכלל. בעת החיפוש, כדאי לשים לב לדברים רבים, כולל המחיר, מיקום החברה, מהירות המענה, האפשרויות הקיימות לשירות לקוחות (צ'אט, מיילים, האם ניתן להתקשר, ואם כן – האם נציגי השירות יעילים דיים).

היזהרו ממחירים נמוכים מדי

כל מחיר נמוך מגיע עם חסך כלשהו. או שאין מחסור במגננות, או תחזוקת שרת נמוכה, או אפשרויות מוגבלות ביותר תחומים, כגון אפשרות להוסיף דומיינים, אפשרות ליצור כתובות מייל מרובות לאתר, ועוד. אין ספק, בחלק מהדברים אין צורך כיום, אך כאשר אתם לוקחים שירות שאמור לסייע לכם בקידום בין העסק בכלל ובמשימת קידום אתרים בפרט – יש לדעת בדיוק מה יחסר לכם, ורק לאחר מכן להחליט האם מדובר במשהו שניתן להתפשר עליו או לא.

מגבלות משתמשים

כל חברת אחסון אתרים מגדירות תנאי שימוש שהפרתם עשויה להוביל לעלויות נוספות או אפילו הפסקה של מתן השירות. לדוגמה, חלק מחברות האחסון אוסרות על עומס על המעבדים שלהם. כך, כל סקריפט שדורש יותר משתי שניות לעיבוד עשוי לגרום להורדה של האתר. כמובן שזה לא רלוונטי לכל בעלי האתרים, אך יש לקחת זאת בחשבון בעת בחירת הספק ולקחת את הזמן כדי לקרוא לעומק את תנאי השימוש ולהבין האם יש מגבלות שלא באות בחשבון מבחינתכם.

מייל מקושר לאתר

יש קשר משמעותי בין הפידבקים ויצירות הקשר שזוכה להם בעל האתר לבין הקישור בין מייל המסועף ישירות לשרת. כך פחות הודעות הולכות לאיבוד, הקשר רציף יותר ויש לכם עוד כלי לנהל את ההיקשרות בינכם לבין הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם.

לסיכום, הזמנים שבהם ניתן היה לבחור ספק אחסון אתרים על בסיס היקף המקום שניתן לכם והטראפיק בלבד – כיום יש הרבה יותר מאפיינים חשובים שישפיעו גם על הביצועים של האתר באופן כללי, וגם על מאמצי קידום אתרים. למרות הפיתוי לבחור בשירות הזול ביותר שבדרך כלל מגיע ממדינות מרוחקות, שם ההוצאות נמוכות יותר – המענה שתקבלו לא תמיד יהיה מלא, בשל הבדלי שפה, פערים בשעות וכו'.

באופן אידאלי, האנשים העובדים על נושא קידום אורגני של האתר שלכם צריכים להיות מקושרים באופן ישיר לספק האחסון, זאת על מנת להבטיח שכל המעורבים עובדים בסנכרון ועבודה של צד אחד לא פוגמת בעבודתו של צד שני.

רוצים לקבל מידע נוסף על שיווק דיגיטלי מתקדם? עשו לנו לייק בפייסבוק ואל תפספסו שום עדכון!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אנחנו נשמח לעמוד לשירותכם תמיד! צרו קשר עוד היום! ואנו נבנה עבורכם תכנית עבודה ממוקדת שתעזור לכם להפיק את המרב מכל הליכי קידום אורגני וממומן!

לקבלת הצעת מחיר ותכנית פעולה ממוקדת ויעילה – צרו קשר עוד היום!

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי