הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים

הקשר בין איכות האתר לקידום שלו בגוגל

בניגוד לקידום המתבצע בתשלום, קידום אורגני של אתר במנועי החיפוש ובראשם גוגל, הוא קידום הנשען על איכות האתר והערך המוסף שהוא מספק לגולשים. גוגל כמעצמה וכמנוע החיפוש המוביל ללא עורערין, בוחרת לחשוף את הגולשים שלה בראש ובראשונה לאתרים שיספקו להם מידע רלוונטי לצרכיהם וחוויית משתמש חיובית.

כל חברה לקידום אתרים מעסיקה מתכנתים ואנשי טכנולוגיה אשר כל מטרתם היא לפצח את הקוד השמור בעולם: הפרמטרים לקידום אורגני של גוגל. ניתן לומר כי הנוסחה אמנם מעולם לא נחשפה במלואה, בין היתר מאחר ומומחי גוגל מקפידים לעדכן ולשנות אותה מעת לעת, אולם היכרות טובה עם מנוע החיפוש וערכיו והתאמה של האתר אליהם, יולידו קידום אורגני מעולה וקפיצה לראש תוצאות החיפוש.

איך גוגל יודע האם האתר שלי הוא בעל ערך לגולשים?

האלגוריתם של גוגל מונחה לנתח פרמטרים רבים אשר מצביעים על קשר להנאת הגולשים מהאתר. בין הפרמטרים הללו נמצא זמן השהיה של הגולשים באתר (ומנגד אחוזי הנטישה- אחוז הגולשים הנכנסים לאתר ויוצאים במהרה ובכך מסמנים אותו בעיני גוגל כבלתי רלוונטי), המעבר שלהם בין העמודים והתכנים באתר, הקשר בין האתר לרשתות חברתיות פעילות, שיתוף ותגובות, קישורים איכותיים (מהיכן מגיעים הגולשים אל האתר) ועוד.

קיימים מספר מושגים בתחום קידום אורגני שכל מקדם אתרים מכיר, כתנאי הבסיסי למצוא חן בעיני גוגל:

  • חוויית משתמש- קידום אורגני מושפע באופן ישיר מחוויית המשתמש. באנלוגיה לתחומי חיים וצרכנות אחרים חוויית המשתמש נבחנת בדומה לחווייתו של צרכן מן הסופרמרקט המקומי. לא די לספק לו את המוצרים להם הוא זקוק ואף מחירים אטרקטיביים אינם מספיקים בכדי לשמר לקוח לאורך זמן. מיקום נגיש, חניה נוחה, סידור המוצרים על המדף, מיזוג ושירות מהיר הם תנאים הכרחיים לא פחות להביא את הלקוחות לחזור ולבקר בסופר. בדומה לכך, אתר בעיצוב נעים, כותרות רלוונטיות בולטות, תוכן מעניין הגורם לגולשים להתעכב ולקרוא, הגעה לעמודים הרלוונטיים לגולש במעט הקשות ומעברים- כל אלו מזוהים בעיני גוגל כאתר המספק חוויית משתמש חיובית ומביאים כל חברה לקידום אתרים להתחיל את עבודתה בשיפור חזות האתר וחוויית המשתמש.
  • קישורים חיצוניים- אחת המסקנות המעניינות ביותר בתחום הקידום האורגני היא העובדה שגוגל מעריך ומכבד סמכות. על בסיס זה כל מקדם אתרים מתחיל חייב למצוא את הדרך ליצור קישורים איכותיים שיפנו את הגולשים לאתר. מאמרי אאוטבריין וטאבולה שהועלו לאתרי התוכן הגדולים הם דרך מעולה (אם כי מעט יקרה) לעשות זאת, כמו גם העלאת מאמרים, תכנים ופעילות בדפים פעילים ורלוונטיים ברשתות החברתיות. אין ספק כי מדובר בהשקעה של זמן ומאמץ, חברה לקידום אתרים שלוקחת על עצמה לקדם אתר לראש מנועי החיפוש לא תדלג על שלב זה, אולם תקפיד לתאם ציפיות עם הלקוח לתהליך אשר דורש זמן וסבלנות טרם הצלחתו.
  • תוכן- כולם כבר יודעים: התוכן הוא המלך. מקדם אתרים מקצועי עובד עם כותבי תוכן מוכשרים ומנוסים, אשר שירותיהם לא יסולאו בפז. קיימות שתי דרכים להעלות תוכן לאתר לצרכי קידום:
  1. על בסיס מילות מפתח.
  2. תוכן חופשי הנועד לעורר עניין וטראפיק אצל הגולשים.

אתר השואף לקידום אורגני מעולה לא יוותר על אף אחד משני הסוגים. הראשון יסייע בהבאת הגולשים בהקשת מילות המפתח על פי ניתוח מוקדם, ואילו השני יספק להם מידע מעניין, אמין, חדשני ורלוונטי שיביא אותם לחזור לאתר ולהמליץ עליו כאתר בעל סמכות מקצועית בתחומו.

  • ההיבט הטכני- למרות מיקומו של הסעיף, מדובר בפרמטר חשוב בתחום קידום אורגני של אתרים בגוגל. ההיבט הטכני, בניגוד להיבטי התוכן והעיצוב, מתייחס לנושאים טכניים דוגמת הדומיין והשפעתו, אחסון האתר, קוד תגיות מטא ופרמטרים נוספים אשר מחייבים עבודה של מקדם אתרים מקצועי, או ליווי של חברה לקידום אתרים.

ניתן לראות כי כל הפרמטרים מתייחסים בסופו של דבר לאיכות האתר וחוויית הגלישה שהוא מעניק לגולש. אתר המציע ידע עשיר, חדשני ורלוונטי על מצע נוח ונעים לגלישה ושוטטות יביא באופן טבעי את האלגוריתמים המתוחכמים של גוגל לזהות את התועלות שבו, ולאורך הזמן גם לראש תוצאות החיפוש. מקדם אתרים מקצועי ידע לבחון את האתר בעיניים של גוגל, במטרה להביא אותו לשם, בתהליך הדרגתי ארוך, אולם לאורך זמן ובמטרה להישאר.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אם אתם מחפשים מישהו מקצועי שיעשה לכם קידום אתרים להביא את האתר שלכם למיקום גבוה בתוצאות החיפוש מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי