הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

הקמת דף נחיתה

הקמת דף נחיתה עם יחס המרה מעולה – כך תעשו זאת

דפי נחיתה מעבירים מסר שיווקי ברור לגבי שירות או מוצר ספציפי ומטרתם היא לשכנע את הגולש להתעורר לפעולה. הקמת דף נחיתה נחשבת כיום לכלי שיווקי מדויק ועוצמתי שחייב להימצא בארסנל של כל חברת שיווק דיגיטלי לעסקים והקמתו תסייע לאותו העסק לממש את מטרותיו באמצעות כמה שיותר המרות. אז איך משיגים יחס המרה מצוין? ריכזנו כאן מספר עקרונות שאם תעקבו אחריהם, תוכלו להעלות משמעותית את יחס ההמרה של הדף.

כותרת גדולה וברורה

פעמים רבות בתהליך בניית עמודי נחיתה, הכותרת עצמה נזנחת כך שהגולש מגיע לעמוד אך לא ממש בטוח מה מחכה לו כאן. הכותרת היא נקודת המגע הראשונה באינטראקציה עם הגולש והיא אמורה להסביר לו לאן הגיע ולאן עליו להמשיך.

שפה עיצובית זהה לזו של האתר/ העמוד

הגולש ראה את הבאנר או הכפתור שלכם, התרשם מהפרסום בפייסבוק ומהעיצוב הגרפי ולחץ על מנת להגיע לדף הנחיתה. האם אותה השפה הוויזואלית תחכה לו כאן בפנים? אם בעת הקמת דף נחיתה הדבר נלקח בחשבון, הגולש יקבל ביטחון מלא להמשיך לעומק הדף ולהתעניין במה שיש לו להציע. אם המשכיות השפה לא בוצעה, ייווצר פער בין הציפיה של הגולש למה שקיבל בפועל, מה שעשוי לגרום לו פשוט לברוח החוצה.

תמונות איכותיות זה מאסט

חוק ידוע בתהליך בניית אתרים הוא לשלב תמונות איכותיות וגדולות שמשקפות את המוצר או מעבירות תחושה כלשהי לגבי השירות המוצע. תמונה טובה תמשוך אליה את תשומת לבו של הגולש ותעזור לו להבדיל בפחות משניה אחת בין עמוד מהוקצע ומושקע לעומת עמוד שנוצר כלאחר יד. שימו לב שאתם בוחרים בתמונות שאין להן ביטוי לא מקומי שמקשה על הזדהות עם המסרים השיווקיים והופך אותם לבלתי משכנעים.

הקמת דף נחיתה תחת שימוש בשפת קהל היעד

הקמת דף נחיתה דורשת היערכות ומחשבה מוקדמת לגבי אופן הצגת המסרים למען הגולשים שלכם. אם ניקח לדוגמה מוצר כמו ספה דוחה כתמים שאתם מעוניינים לפרסם, הרי שצריך לחשוב מהם השיקולים של הגולשים בבחירת הספה המתאימה ומהם הפתרונות שהם מחפשים.

הציפיה של הלקוחות היא לקבל אחריות שתבטיח שהמוצר אכן דוחה כתמים, היכן אוספים אותה והאם קיים שירות הובלות. אפשר כמובן לחשוב על אפשרויות נוספות כמו רכישה מאובטחת, מדיניות ההחזרות וכל אלמנט שינסוך בגולש ביטחון כך שהוא ישתכנע לרכוש את המוצר.

הקמת דף נחיתה עם שילוב של הוכחות חברתיות בעמוד הנחיתה

בין אם זו בניית חנות אינטרנטית ובין אם הקמת דף נחיתה, כולנו כצרכנים וכגולשים נעדיף שירותים ומוצרים שאפשר לסמוך עליהם. הדרך הטובה ביותר לבסס אמינות מול הגולשים היא הוכחה חברתית – ביקורות והמלצות שיגרמו לאחרים להשאיר פרטים או לרכוש מתוך העמוד ישירות ולהיות בטוחים בטיבו.

כחלק בלתי נפרד מההוכחה החברתית, חשוב לשקף גם פרטים אמינים לגבי העסק עצמו כמו שמו המלא, שם המוצר, התקנים שלו, שילוב תמונות לקוח (אם יש), שיתוף פוסטים מרשתות חברתיות או כתבות שנכתבו לגביכם, מספר עסקאות, שימוש בלוגואים של חברות שאתם עובדים מולן, נתוני אבטחת מידע ועוד.

אל תתיימרו להיות "הכי טובים"

רבים הם דפי הנחיתה שחוטאים בהצהרות סובייקטיביות כמו "החברה המובילה בישראל", "השירות המצטיין ביותר", "המוצר הכי נמכר בשוק" ועוד. כל עוד לא מדובר בשירות או במוצר מהפכני וייחודי ואכן קיימת לגביו תחרות בחוץ, אין צורך להכתיר את עצמכם כראשונים בשרשרת המזון. את הגולש מעניין שתספרו לו מה הוא מרוויח באופן אישי מההרשמה, ממילוי הפרטים או הרכישה והוא מעדיף שתבשרו לו על התועלות ופחות על התארים.

גם אם אתם מעוניינים להוסיף מסר כזה, עשו זאת בחלקו התחתון של עמוד הנחיתה ולא בתחילתו. הלקוח לחץ כדי להגיע לעמוד הנחיתה משום שהבהרתם לו שתוכלו לעזור בפתרון בעיה כלשהי או למלא פערים וצרכים חשובים.

התקשרות נוחה ופשוטה

חובה שתקדישו זמן במהלך הקמת דף נחיתה חדש למקום שבו הגולש מבצע בפועל את ההמרה. הנתון הזה רלוונטי הן לדפי נחיתה והן לתהליכי בניית אתרים לעסקים משום שהוא זה שיקבע האם וכיצד הגולש יממש את המטרה שלשמה הגיע עד הלום.

הדרכים המקובלות הן בניית טופס לידים שבו הגולש יכול להשאיר פרטים ולהמתין ליצירת קשר מבית העסק, כפתור בולט וברור לרכישה אונליין וביצוע הרשמה אונליין לאירוע, כנס, הופעה וכיוצ"ב. אופציה נוספת תהיה להשאיר פרטים כמו טלפון ומייל כך שהגולש יוכל להתקדם מולכם בשיחה באותו הרגע. אם אתם לא זמינים (למשל כאשר הגלישה לעמוד מבוצעת בלילה), תוכלו להשתמש בצ'אט או מענה אנושי.

הקמת דף נחיתה עם זמן טעינה קצר

אין טעם להכביר במילים על חשיבותה של מהירות בעידן הכאן ועכשיו, אבל כן חשוב לזכור בכל הקמת דף נחיתה, אתר תדמית או בניית חנות באינטרנט את הדבר הבא: הגולש ימתין 4-5 שניות לכל היותר עד שהעמוד ייטען במלואו. קצת מעבר לכך ותאבדו אותו לאתר מתחרה. מהו זמן טעינה מצוין? כל עמוד שנטען במלואו תוך 2 שניות ומטה ומספק לגולשים שלכם מענה מיידי, שתואם את ההצעה שלכם לפתרון עבורו.

יחס המרה הוא פרמטר חשוב מאוד שקובע את הצלחת העסק.

ככל שתשקיעו יותר בדף הנחיתה שלכם כך תצליחו להביא אליו תנועה גדולה ואיכותית שתקדם מאוד את העסק שלכם.

חברת שיווק דיגיטלי מקצועית תעזור לכם לבנות את דף הנחיתה הכי מדוייק ואיכותי לעסק שלכם, תחסוך לכם זמן יקר ותביא אתכם לתוצאות מעולות.

אורי מינץ
אורי מינץ