הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

הפניות 301

הפניות 301 – איך זה קשור לתחום קידום אתרים

כשעמוד מסוים או דומיין מסוים עובר לכתובת URL שונה או משנה את מאפייניו, יש להודיע על כך לגולשים ולמנועי החיפוש. הדרך לעשות זאת היא באמצעות הפניה 301 או הפניה 302. באילו מקרים יש ליצור הפניה ומהו ההבדל בין שתי ההפניות?

יש שינוי בכתובת

ישנם מספר מקרים שבהם נחוץ לערוך הפניה מכתובת URL קודמת לכתובת URL חדשה. לעתים הצורך בשינוי הוא זמני – כלומר, הכתובת החדשה היא זמנית, וזו הישנה תחזור לשימוש בהקדם – ואז יש להשתמש בהפניה 302. לעומת זאת, ישנם מקרים שבהם החלפת הכתובת נעשית באופן קבוע, ובהם צריך להשתמש בהפניה 301. כך או כך, כאשר קיימת הפניה, המשמעות היא שמנועי החיפוש מעבירים את הגולשים באופן אוטומטי לכתובת האתר החדשה.

באילו מקרים יש צורך בהפניות 301 או 302?

הפניה 302, כאמור, נחוצה במקרים מוגבלים בזמן. למשל, כשיש תקלה ממושכת באתר וקם צורך בהפניית הגולשים עד לתיקונה. הפניה 301 נחוצה במקרים שבהם כתובת ה-URL הקודמת יצאה לגמרי משימוש ויש צורך בהפניה לכתובת חדשה. צורך זה יכול להתעורר כאשר נערך שינוי משמעותי באתר, כמו במקרים שמוחלפת בהם מערכת ניהול אתר, כאשר אתר מסוים מחליף כתובת או כאשר ישנם דפים שכבר אינם רלוונטיים באתר. המטרה היא שבמקום הודעת שגיאה יופיע דף אחר מאותו אתר, שיהיה רלוונטי עבור הגולשים וימנע את יציאתם מהאתר. וזו הסיבה שלצורך קידום אתרים נכון ומקצועי אסור שיהיה עמודים לא תקינים (404 – עמודי שגיאה) ולכן מה שצריך לעשות זה הפניות לעמוד הנכון והמקצועי.

הפניות חכמות​

בכל המקרים הללו ועוד, חשוב לבצע הפניות ולהקפיד שיהיו מדויקות,  פעילות ויעילות. הפניה בלתי תקינה או כזו שמבוצעת מאוחר מדי עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים לאתר. אתר שמצוי במקום טוב בתוצאות מנוע החיפוש גוגל ואשר קידומו ומיקומו ראויים, עלול לאבד את מקומו עקב מקרה כזה אם לא נערכה בו הפנייה תקינה במועד. במקרה זה יאבד האתר את הישגיו הקודמים ויתקשה לשחזרם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מגיע למספר גבוהה של עמודים שלא קיימים? רוצה להעשות העברה לעמוד קיים? מעוניין להכין את האתר לאופטימיזציה לקראת קידום אתרים אורגני? השאר פרטים ואחזור אליך בהקדם

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי