הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים באינטרנט

10 טרנדים שיובילו את קידום אתרים באינטרנט ב-2020

במאמר נדבר על הטרנדים החמים ביותר בתחום קידום אתרים באינטרנט – עכשיו כשהטאראראם הגדול וכל חגיגות תחילת השנה האזרחית החדשה לצד העשור החדש עם שילוב הספרות המגניב שכחו, הגיע הזמן לראות מה מצפה למומחי קידום אתרים באחד עשר החודשים הקרובים, וגם להתפתחויות העתידיות האפשריות של עולם האינטרנט בכלל.

השינוי המצפה לנו עשוי להיות הרבה יותר מפתיע וגורף ממה שנראה במבט ראשון. בשנים האחרונות אנו עדים לשינויים משמעותיים וגדולים בתחום קידום אתרים שרלוונטי בעיקר בתחום קידום אורגני. בשורה התחתונה, המטרה של גוגל היא לספק לגולשים את התוצאות שהכי מתאימות למה שהם רצו כשניגשו למנוע החיפוש. זה כולל שאילתות כתובת, פקודות טקסט, חיפוש אתרים, תמונות, סרטונים, חדשות. האפשרויות שהולכות ונפתחות בפנינו הם באמת רחבות באופן מדהים, גם בתחום האורגני וגם בתחום ניטור קידום ממומן.

כדי לנצל את האפשרויות של עולם האינטרנט המודרני, נדרשת יכולת לעקוב לאחר כל השינויים הרלוונטיים, גם בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים, אך גם בנישה הספציפית שבה אתם עובדים. כך, באמצעות פיצול האחריות והעברת נושא הקידום למומחה בתחום, תוכלו להתמקד יותר בתחום הפעילות הייחודי שלכם, לעבוד על מיתוג, בידול השירותים. במילים אחרות, שיתוף פעולה עם חברה פעילה ועדכנית בתחום הקידום תעזור לכם למקסם את הזמן שלכם ולהגיע לפסגה הרבה יותר מהר!

אך גם אם אתם בוחרים לקחת את זה בקלות ובלי למהר, ולכן מעדיפים לבצע את העבודה באופן עצמאי, תוכלו למצוא כאן הכוונה כללית לדברים שכדאי לשים אליהם לב בשנת 2020.

זה כולל בעיקר את האופן שבו הגולש הממוצע מגיע למידע, ההנגשה של התוכן, שיתוף פעולה עם מובילי דעה ועוד. באמצעות עבודה ממוקדת במינוף של שירותים ומוצרים באמצעות שיווק דיגיטלי לעסקים, תוכלו להגיע להישגים יפים גם בעצמכם.

למרות שהכול נראה מסועף ומורכב, אנו סידרנו לכם את עשרת הטרנדים המובילים והסברנו כיצד להשתמש בדרכים מפותלות אלה לטובתכם.

מוכנים לשמוע את הטרנדים שיהוו את הכלים החשובים ביותר של כל אמן קידום אורגני בגוגל? בואו נצא לדרך!

1. עדכון BERT של גוגל ואופטימיזציה המבוססת על המשתמש

אחת מהחדשות המעניינות של סוף 2019 היה העדכון של גוגל באלגוריתם שלו. העדכון נושא את השם BERT

 (Bidirectional Encoder Representations from Transformer)

מדובר בשיטת עיבוד נתונים על בסיס למידת מכונה, שמטרתה להבין את הדקויות הקטנות וההקשרים של השאילתות שהמשתמשים מזינים למנועי החיפוש במסגרת הפעילות היומיומית שלהם.

ומה חברת שיווק דיגיטלי יכולה להפיק מאלגוריתם זה כדי לשפר את ביצועי הקידום אורגני שלה? לפעמים, כדי להצליח ליצור את התמונה הנכונה, צריך להתמקד דווקא בה, בתמונה הגדולה, ולאו דווקא בדקויות מסביב. כך, כדי להצליח להגיע לגולשים דרך BERT, יש לנסות וליצור את הסביבה המותאמת במיוחד גולשים אלה, להגדיר נכון את תכני העמודים ברמה הטכנית ולקוות שהליכי הלמידה של BERT יבינו את זה נכון ויביאו את האתר שלכם לכמה שיותר גולשים שאכן מעוניינים בו.

השלב החשוב ביותר בדרך למטרה זו, הוא יצירת תוכן המתכוונן על המשתמש, לא על בסיס מילות חיפוש שהוא עשוי לחפש. זאת אומרת, כאן דווקא מדובר בגישה יותר "אנושית" ופחות "מכנית".

בצד המכני אנו רואים את החשיבות של ההגעה של התוכן לסניפטס של גוגל, כדי להפוך לחלק מתוצאות החיפוש המקודמות במסגרת FEATURED.

עם זאת, מדובר רק בשלב הבא אחרי יצירת תוכן שיוצא מהבנה של הלקוחות הפוטנציאליים והצרכים האמיתיים שלהם.

מומחים עולמיים בתחום קידום אתרים באינטרנט מעודדים את המקדמים לצאת מהמשרדים ולהבין לעומק את הלקוחות שלהם – מה הם באמת צריכים, זאת על מנת להתאים את התוכן בהתאם, ולאו דווקא להתבסס על מילות חיפוש כפי שהורגלנו.

המגמה המצופה היא שהליכי הלמידה המכנית ילכו וישתכללו, לכן שינוי הגישה (ממילות חיפוש – למשתמשים) היא לא רק חשובה – היא בלתי נמנעת, ומי שלא ישכיל לעשות זאת כמה שיותר מוקדם, עשוי להישאר מאחור, ואפילו קידום ממומן בגוגל לא יציל את המצב.

2. תוכן איכותי ומותאם

דברים רבים משתנים, אך העובדה הפשוטה שהתוכן הוא המלך בתחום קידום אתרים באינטרנט עדיין כאן ולא מתכוונת להשתנות בקרוב. עם זאת, המאפיינים של תוכן איכותי כן משתנים.

להלן הדרך הבטוחה ליצירת תוכן שיקדם אתכם:

  • חקרו והבינו את קהל היעד שלכם ואת האופן שבו הם מבצעים חיפושים באינטרנט.
  • נסו להבין את הכוונה שעומדת מאחורי השאלות שהם שואלים והבעיות שהם מנסים לפתור.
  • תנו להם תשובות ופתרונות בפורמטים הנוחים להם באמצעות תוכן ממוקד, איכותי ומבוסס סמכות
  • בצעו זאת באופן שיאפשר לכל שלב במסע שלהם באתר שלכם לקבל חוויה מספקת בתחום הנושא הנותן ובצורה שמשרתת את מטרותיהם שוב ושוב.
  • ויש לחזור על הליך זה שוב ושוב – בגלל שגם אם הצלחתם פעם אחת, זה לא אומר שהגולשים ימשיכו להגיע. יתר על כן, זה גם לא אומר שאף אחד לא יעשה את זה יותר טוב מכם עם הזמן!

ומכאן אנו מגיעים לטרנד השלישי – שהוא להיות תמיד מובילים בתחום שלכם מבחינת סמכותיות.

3. היתרון המובהק של השלישייה המנצחת: מומחיות, סמכות ואמינות

גוגל מקפיד לשים לב לשלושה גורמים חשובים במסגרת הליך הערכה ודירג של כל אתר: מומחיות, סמכותיות ואמינות של החברה הספציפית וגם של האנשים הכותבים והמפרסמים תכנים בשמה. לפיכך, חברות הסובלות ממוניטין לא מזהיר, בעיות בשירותיות וגורמים אחרים המתגבשים יחד לאמון מצד הלקוח – יתקשו יותר ויותר ביצירת קידום אתרים באינטרנט ברמה גבוהה ויצטרכו לעבוד קשה בכדי לשנות מצב זה.

בשורה התחתונה, אמינות תשחק תפקיד מרכזי במאמצי קידום אתרים באינטרנט בשנת 2020.

עיקר המאמץ של גוגל בימים אלה הוא לקדם תוכן איכותי ולהילחם בתופעה הרווחת של פייק ניוז. לכן חשוב מאוד ליצור תוכן איכותי באמצעות כתיבה של אנשים מניסיון והיכרות עם התחום. לעתים כדאי אפילו להשקיע באדם בעל שם, על מנת לתת דחיפה לאלמנט הסמכותיות. גם אם זה יקר יותר – לטווח הארוך זה משתלם ביותר.

קידום אתרים באינטרנט

4. חווית משתמש ומאמצי קידום אתרים באינטרנט בדרכים טכניות יותר

גורם חשוב נוסף שיתרום רבות למאמצי קידום אורגני בגוגל, זה השקעה בחוויית משתמש מוקפדת ומותאמת. זה כולל את החוויה כולה, החל מהאינטראקציה הראשונית המתרחשת בעמוד תוצאות החיפוש ולכל אורך השהייה של הגולש בעמוד. בין הנושאים שכדאי לחשוב עליהם בהקשר זה:

  • רימרקטינג (להזכיר באופן מעודן את הסיבה לכך שהגולש הגיע לעמוד)
  • שיווק באמצעות "טפטופי" מסרים המדרבנים את הגולש לבצע רכישה (Drip Campaigns)
  • פרסונליזציה של התוכן באמצעות הכלים הטכניים הייעודיים לשם כך
  • וכל זה יחדיו מכוון להפיכת לקוחות ללקוחות חוזרים הקונים שוב ושוב

באמצעות יצירת חוויית משתמש אופטימלית, את יוצרים את התנאים הטובים ביותר גם לעצמכם. שלב חשוב בהליך זה הוא להבהיר קודם לכם ואז לגולשים את הערך הייחודי שאתם יכולים לספק להם בכל ביקור שלהם באתר.

בהיבט הטכני, הגורמים שגוגל מקדיש להם את מרב תשומת הלב הוא מהירות האתר ומהירות טעינת העמוד. זה בא לידי ביטוי בדיווחי המהירות שניתן לראות בקונסולת החיפוש של גוגל, וגם בתגיות חדשות שיש בדפדפן כרום המאותתות ספציפית על "אתרים אטיים".

בנוסף, המומחים הטכניים בתחום צופים שינוי ליותר טכניות בתחום קידום אתרים באינטרנט, כולל שימוש נרחב יותר ב-JavaScript, השימוש באפליקציות ווב מתקדמות והפיכת הליכי ה-SEO לאוטומטיים יותר בקרב אתרים גדולים יותר, שם ניתן ליישם פתרונות רבים המבוססים על למידת מכונה בשפת Python.

5. אופטימיזציה למכשירים ניידים

אז נכון, ההמלצה הזאת נשארת רלוונטית כבר כמה שנים, אך היות והשימוש במכשירים ניידים הולך ועולה ברמות אסטרונומיות (עד כדי כך, שאנשים שאינם זקוקים למחשב בעבודתם מסתפקים בגלישה בנייד ולא טורחים לקנות פתרונות שולחניים לצורכיהם הדיגיטליים. ובדיוק כך צריך לגשת לאתר שלכם בשנת 2020.

לפיכך, פעמים רבות הטקטיקה של בוני אתרים כיום היא ליצור אתר מובייל-פירסט (כלומר המיועד למכשירים ניידים כברירת מחדל) ורק לעשות לו התאמה לדסקטופ. ובאופן כללי, יש למדוד את כל הנושאים הקשורים לביצועי האתר קודם כל בהקשר זה.

בנוסף, חשוב לשים לב גם לאופן שבו נראה האתר בעמוד תוצאות החיפוש במובייל, היות ומדובר בנקודת ההשקה הראשונה בין האתר לבין הגולש.

במילים אחרות, כיום התאמה מושלמת של אתר למובייל כבר אינה בגדר המלצה, אלא חובה ומצווה!

6. דאטה מובנית

הכוונה להגדרה נכונה של הסימונים השונים המשמשים את מנועי החיפוש במציאת האתר שלכם, סיווגו והצגתו בצורה אופטימלית בתוצאות החיפושים השונים.

דאטה מובנית, משמעה רבדים שונים שיחד יסמנו לבוטים של מנועי החיפוש להבין את הקונטקסט הרחב של התוכן שאתם מספקים לגולשים.

במידה והליך זה נעשה נכון, הדאטה המובנית תהפוך לרובד ייחודי המיועד לשיווק נכון. זה יאפשר לפרסם את התוכן באופן המתאים לכל בוט, מנוע חיפוש, עוזר אישי קולי וצ’אט בוט להבין אותו בקונטקסט הנכון ולהביא אתכם ללקוחות הפוטנציאליים בכל פלטפורמה ואמצעי דיגיטלי הנגיש כיום בשוק.

זה כולל גם עבודה נקודתית על כל עמוד, וגם למבנה-על של האתר שיחד יוצר אופטמיזציה מושלמת המתאימה לתנאים ולדרישות של קידום אתרים באינטרנט ב-2020.

7. ביסוס האתר בתור ישות – סמכותיות ואמינות ברי-קיימא

הפוטנציאל העתידי של חיפושים באינטרנט הולכים ונוטים יותר לכיוון נושאים מהחיים האמיתיים. באמצעות השיתוף של המציאות המרובדת, הגבולות בין הווירטואלי למציאותי הולכים ונהיים מטושטשים יותר ויותר. זה בא לידי ביטוי גם במגמות של גוגל.

בימינו, השאיפה של גוגל היא לתת ביטוי לגופים שמהווים ישות של ממש. לאור האתרים הרבים הנוצרים לטובת קידום אתרים באינטרנט בפרט – ניתן להבין זאת.

בפועל, הדבר מתבטא בכך שאפילו יש ספירה של גוגל בביקורים במקומות שונים (באמצעות גוגל בינזנס), ובאופן כללי, האלגוריתמים מחפשים ואוספים "רמזים" לכך שהאתר מהווה אישית פיזית ובעלת ערך בתחומה.

כבר, באמצעות יצירת תוכן ושלד אתר המעיד על קיומה של ישות ממשית, סמכותית ואמינה מאחוריה – ניתן להגיע לתוצאות מרשימות מאוד ב-2020.

להלן כמה דרכים שבאמצעותן ניתן לבסס תחושה שאתם ישות: יצירת דוחות מקיפים של התחום, מתן עצות מומחים שלא מועתקות ממקומות אחרים, יצירת תחושה שאתם שחקנים מובילים בשוק באמצעות השקעה בפרטים הקטנים באתר. כל אלה מהווים סממנים לגוגל על היותכם ישות, וזה יבוא לידי ביטוי בדירוג תוך זמן קצר.

8. בניית לינקים ומיתוג

חוקי המשחק משתנים גם בפרקטיקה הבסיסית של קידום אתרים באינטרנט – בניית לינקים. ב-2020 תצטרכו להתקדם מהשיטות המיושנות שבהן הכמות עולה על האיכות ולחשוב על הקמת לינקים שלא יהיו פשטניים, ושישרתו לא רק את מטרת "משקל הלינקים", אלא גם יהוו חלק מהותי בהליך המיתוג.

זה אומר שהלינקים האופטימליים הם אחד משלושת סוגי התכנים הבאים:

  • מאמרי מערכת – נושאים שזוכים לחשיפה נרחבת של כותבים בכל שנה בנקודות זמן מתאימות (כגון חגים, בלק פריידיי וכו’).
  • מאמרי מערכת תחזייתיים – מאמרים איכותיים הנכתבים על ידי כותבים מקצועיים בחיבור לאירוע עונתי או נושא שזוכה לחשיפה במסגרת זמן מסוימת. זאת אומרת, כתיבת תוכן מראש לנושא רלוונטי.
  • תגובות בזמן אמת – כתיבה זריזה ואיכותית בתגובה לאירועים המתרחשים במרחב התקשורתי.

בשורה התחתונה, האחריות של מומחה קידום אתרים באינטרנט המעוניינים לקחת את החברה המקודמת כמה שיותר רחוק, היא לבסס את פעילות בניית הלינקים על קידום המותג, ולא איסוף לינקים באופן שרירותי. בנוסף, החשיבות היא לא רק איפה פורסם החומר, אלא גם איכותו. תוכן ברמה גבוהה יהווה מניע חזק לתנועה ענפה לאתר, וזו המטרה של בניית לינקים ברמה הכללית.

9. התמקדות בנראות, לא סתם לינקים

נראות בגוגל הפכה למטרה מורכבת בימים אלה, כשתוצאות חיפוש מוצגות לא רק כשורה כחולה עם תיאור קצר, אלא גם בתור תשובות לשאלות, תוצאות נבחרות המוצגות גם עם תמונה וכו’.

ב-2019 כבר נצפה מצב שבו אנשים שמגיעים לכאורה למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש זוכים באפס קליקים, בגלל שהם נמצאים ישר אחרי סדרת התשובות לשאלות, מה שהופך את האתר לפחות אטרקטיבי בעיניי הגולש.

בשורה התחתונה, צריך להבין שהליך שיווק דיגיטלי מתחיל הרבה לפני שהאדם מגיע לאתר, והמטרה של מקדמי אתרים כיום היא לנצל את הפורמולות השונות שבאמצעותם גוגל מציג תוצאות חיפוש שונות ולעשות זאת באופן אופטימלי.

10. תכנות לאופטימיזציה

הזמן הופך למצרך נדיר ב-2020, לכן חשוב לדאוג לכמה שיותר אופטימיזציה, בין השאר באמצעות שימוש בשפות תכנות כגון Python ו-R כדי למגר את המשימות שדורשות מכם הכי הרבה זמן.

באמצעות שימוש בכלי עזר שונים, מומחה בתחום קידום אורגני יוכל להרשות לעצמו להתמקד במה שבאמת חשוב בעבודתו:

  • מיתוג
  • יצירת חווית לקוח מעולה
  • סטוריטלינג
  • גיבוש וחיזוק שפת הלקוח
  • יכולת להיות קשובים לשוק ולספק מענה מחושב ומתוזמן היטב
  • יצירת תוכן נוח וקל לעיכול (מותאם לדרישות המשתמשים)
  • שמירה על יכולת חשיבה אנושית

כך נראה קידום אתרים באינטרנט נכון לתחילת 2020.

כפי שאתם רואים מהמתואר מעלה, על מנת לעשות קידום אורגני בגוגל באופן שיניב תנועה וגם הרבה עסקאות, נדרש מאמץ רב וכן הבנה של עולם זה. חברת שיווק דיגיטלי מקצועית תעזור לכם להפיק את מלוא התועלת מהאפשרויות הגלומות במנועי חיפוש ולהיות תמיד צעד אחד לפני המתחרים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

מעוניינים בליווי צמוד של צוות מנצח של קידום אורגני וגם קידום ממומן בגוגל? אנחנו לשירותכם! אל תהססו להשאיר לנו הודעה, אנחנו כבר נספר לכם מה נוכל לעשות בשבילכם 🙂

שיווק דיגיטלי