קידום ממומן בגוגל

החידושים העתידניים של גוגל אדוורדס – סליחה, גוגל אדס!

בתחילת חודש יוני גוגל הכריזה על תכונות חדשות שיוטמעו במערכת קידום ממומן שלה – גוגל אדוורדס החל מחודש זה (יולי). כל התכונות האלה מרוכזות סביב שני דברים עיקריים המשפיעים באופן מרחיק לכת על שיווק דיגיטלי: הגדלת מכירות ומדידת התוצאות. ומדובר בשני גורמים החשובים לכל בעל עסק או גוף העוסק בנושא קידום אתרים של עסק. לכן אנו נעבור כיום על החידושים הללו כדי שגם אתם תוכלו לדעת כיצד הם יכולים לעזור לכם במאמצי קידום ממומן ובהפקת מלוא התועלת מהתקציב המוקדש לו.

אפשר לומר שהחידוש המשמעותי ביותר שעשו גוגל – זה שינוי שם הפלטפורמה שמהווה חלק בלתי נפרד מחייו של כל מפרסם ואיש מקצוע בעולם הדיגיטלי, אפילו בתחום בניית אתרים!

גוגל עושים מיתוג מחדש של כל המערך, ומשייך את המוצרים הקיימים לפלטפורמת גוגל מרקטינג ומנהל המודעות של גוגל – הלב של מערך קידום ממומן בגוגל.

המטרה של שינוי השם והמיתוג המחודש הוא לעזור לבית העסק הקטן לפרסם את עצמו בכל ערוצי ה-PPC, כך נמסר מגוגל. בעוד המפרסמים הגדולים יותר יכולים ליהנות מיכולות חיזוי גבוהות יותר וטכנולוגיות איסוף נתונים.

גוגל מציעים חידושים מרגשים למפרסמים מקומיים, סוחרים שעובדים בעולם האמיתי, ולאו דווקא המקוון. כך או כך, יש גם מספיק תכונות שכל המפרסמים יוכלו להפיק מהן תועלת רבה. למעשה, מעבר לעבודות בניית אתרים – עבודת הקידום נעשית הרבה יותר מגובשת ומערכתית, כך שזה יתרון עבור כולם.

בין החידושים שיופיעו בגוגל אדס המחודש ניתן למצוא את האפשרויות הבאות:

חידושים במערכת גוגל אדס ובתחום קידום אתרים בכלל

המטרה העיקרית של המערך המחודש של קידום ממומן הוא לאפשר למפרסמים להגיע לקהלי היעד שלהם בדיוק ומיקוד מקסימלי, כולל פרסום דרך עמודי שותפים, ניצול חיפוש ווידיאו ומקורות אחרים שיעזרו להגיע ליותר קונים פוטנציאליים.

בתי העסק הקטנים יקבלו גישה למערך Smart Campaigns, דרך פשוטה יותר למקד משתמשים שמוכנים להתקשר, להגיע לחנות ולבצע קנייה.

המטרה של גוגל אדס החדש הוא להקל על המפרסם להגיע אל מעבר לסרגל החיפוש ולהקל על בתי העסק ביצירת מודעות שיעזרו לבצע מכירות, זאת באמצעות הפצת הפרסומות בטווח רחב של אתרים המופעלים על ידי מודעות. כך, שלבי בניית אתרים הם מבוא לעבודת קידום משמעותית.

מעבר לגישה הכללית, יש גם כמה שינויים ממוקדים, כולל:

הטמעת מפרסמים מקומיים העושים שיווק דיגיטלי למקומות נוספים (Affiliate Location Extensions)

גוגל תאפשר פרסומות מטעם מפרסמים קשורים למקומות ספציפיים לקמפיינים ביוטיוב. בעבר זה היה אפשרי רק בחיפוש וקמפיינים מסוג דיספליי.

חידוש זה מסייע למותגים ויצרנים ליצור יותר תנועה וגם לנתח אותה באופן יעיל ביותר – ולקשר לסניפים ספציפיים המוכרים את המוצרים ברמה המקומית.

על פי המובטח, גוגל משער שזה יעזור למותגים להביא לעלייה של 15% בהיקף ההקלקות על המודעות.

קטלוג של מודעות מקומיות שיהיה זמין לכל המפרסמים

הקטלוג החדש המציג מודעות מקומיות זמין למפרסמים מתחילת יולי. הוא מסייע לקונים למצוא את מה שנמכר בחנויות הפיזיות, מה שעשוי להעלות את הסיכוי של הקונים הפוטנציאליים להגיע לחנות באופן פיזי.

בדיקת מחירים של מוצרים ממשווקים אחרים

תכונה חדשה שתאפשר למפרסמים לעשות סקירת שוק משלהם על מנת לדעת כיצד לתמחר את המוצרים שלהם.

מדובר בתגיות מחיר שיראו למפרסמים כמה המתחרים שלהם גובים על אותו המוצר. המידע הזה יכול לעזור לחדד את אסטרטגיית המחירים, המבצעים וכן להסביר ירידות אפשריות במכירות (כאשר הבעיה היא בכך שהמתחרים נותנים מחירים זולים יותר – ולאו דווקא בביצועים של קידום ממומן עצמו).

חידושים אלה נוגעים בעיקר למפרסמים של מוצרים וחנויות, אך יש חידוש נוסף ומרשים ביותר, שמאפשר ליצור תרגוט הרבה יותר מדויק. תכונה זו – מודעות חיפוש רספונסיביות המתאימות את עצמם לשאילתות של המשתמשים.

העתיד כבר כאן – פרסומות חכמות של קידום ממומן בגוגל

גוגל מציג מוצר חדש בתחום המודעות הנעזר בבוט בעל יכולות למידה, בכדי להתאים את המודעות לבקשות של המשתמשים ולשפר את הביצועים של שיווק דיגיטלי.

מודעות החיפוש הרספונסיביות מאפשרות למפרסמים לספק עד 15 כותרות ו-4 שורות תיאוריות.

לאחר מכן, גוגל יריץ מבדקים על השילובים השונים של הכותרות והתיאורים, בדי להעריך איזו מודעה תיתן ביצועים טובים יותר עבור מילות חיפוש שונות במסגרת קידום אתרים.

על פי גוגל, השימוש במכונה המריצה מבדקים על סטים שונים של מודעות יצירתיות יכול להעלות את רמת ההקלקה ב-15% גם כן.

מעבר לכך, ההתאמה של המודעות תאפשר למפרסמים להתחרות ביותר מילות חיפוש ובאופן מגוון יותר, מה שיכול להביא להרחבה משמעותית של קהל היעד הפוטנציאלי ומיקוד איכותי יותר.

מה ההבדל בין מודעות מורחבות לבין המודעות הרספונסיביות?

ייתכן שהחיפוש הרספונסיבי והמותאם נשמע מאוד דומה בעיקרו למודעות המורחבות של קידום ממומן בגוגל, אך יש ביניהם שני הבדלים עיקריים:

  • מודעות רספונסיביות נותנות יותר מקום: מציגות עד שלוש כותרות במקם שתיים ושני שדות תיאור באורך 90 תווים במקום שדה אחד של 80 תווים בלבד.
  • גמישות גבוהה יותר: עם אפשרות להציג עד ל-15 כותרות ו-4 תיאורים עבור מודעה רספונסיבית אחת, יש הרבה יותר אפשרויות שגוגל יכול להציג בהתאם לשאילתת החיפוש.

נכון לעכשיו תכונה זו נמצאת בבדיקות בטה וזמינה רק להיקף מצומצם מאוד של מפרסמים. תוך זמן קצר האפשרות תהיה פתוחה להיקפים גדולים יותר של מפרסמים, ותוך מספר חודשים – לכולם.

פלטפורמת גוגל מרקטינג

מדובר בשילוב של שני פתרונות של קידום בגוגל: DoubleClick Digital Marketing ו- Google Analytics 360 Suite. הפלטפורמה נותנת מענה עבור קידום אתרים לבתי עסק קטנים וגדולים, תוך התאמה אופטימלית לצרכים שלהם במסגרת שיווק דיגיטלי. זה מאפשר לתכנן, לקנות, למדוד ולעשות אופטימיזציה לחשיפה במדיה ולחוויות המשתמש – במקום אחד. זה מאפשר לעשות הליכי שיווק עדכניים ויעילים, תוך ניטור קבוע של התוצאות ושמירה על פרטיות המשתמשים, כולל מתן שליטה על אילו מודעות הם רואים ועל המידע שהם מייצרים.

מנהל המודעות של קידום בגוגל

מנהל המודעות של גוגל מהווה גם הוא שילוב של מוצרים קודמים של המערך – DoubleClick for Publishers ו- DoubleClick Ad Exchange.

המאפיינים המעניינים ביותר של מנהל המודעות החדש מבית גוגל:

  • המערך כולל אלגוריתמים המספקים אפשרויות לצמיחה
  • מידע נרחב על המודעות הקיימות
  • חיבור בין Google Analytics, Data Studio ו-BigQuery. הנתונים משלושת המקורות משתלבים יחד למתן נקודת ראייה רחבה.
האם ניתן לעשות קידום ממומן באופן עצמאי לאור השינויים במערך?

על מנת להפיק את כל התועלת האפשרית מהחידושים הללו של קידום ממומן בגוגל, חשוש להיות תמיד עם יד על הדופק, לעבור הדרכות מתאימות, להיות בקשר רציף עם מומחים בתחום, כולל בנושאי בניית אתרים. ומכאן מתבקשת השאלה, האם בעל עסק קטן עד בינוני יכול להשיג את המקסימום מתקציב הפרסום שלו? הכול תלוי במידה שיש לכל בעל עסק ללמוד לעומק את הפלטפורמות האלה, וככל הניתן גם להימנע מטעויות חמורות. אם אתם מעוניינים במקדם אתרים שתמיד עושה שיעורי בית ודואג לכך שכל קמפיין יהיה הצלחה – השאירו הודעה ואנו נגבש לכם תוכנית פעולה חודשית שתנצל את כל האפשרויות החדשות של קידום בגוגל.

אורי מינץ

לידים? המרות? לקוחות? איך עושים את זה נכון בגוגל ע״י קידום ממומן? צרו קשר עוד היום ונגלה לכם! מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר ori@orimintzmedia.co.il / 077-9971646

שיווק דיגיטלי

אפשר להזמין אותך לקפה?

חיפוש מאמרים

מאמרים נבחרים

מאגר תמונות מומלץ

Depositphotos