הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי

ההפתעות הגדולות והלא כל כך גדולות של שיווק דיגיטלי ב-2019

עכשיו, כשכולנו כבר התרגלנו לראות את השנה 2019 על צגי המחשבים שלנו ועל לוח השנה, הגיע הזמן לבדוק תחזיות עתידיות לגבי המצפה לנו בשנה זו בתחומי הפעילות השונים, בין השאר בתחום של שיווק דיגיטלי.

יהיה זה מין הראוי להתחיל בפיסת מידע מעניינת – הרוב המכריע (76%) של מומחים בתחום קידום אתרים ובעולם שיווק דיגיטלי לעסקים באופן כללי מאמינים שהתחום השתנה בשנתיים האחרונות יותר מאשר בחמישים השנים שקדמו להן. מה שאומר שנדרש מאיתנו להיות תמיד עם היד על הדופק ולהיות מסוגלים ל”קפוץ” על הטרנדים לפני שהם הופכים לפאסה. והדרך הטובה והיעילה ביותר לעשות זאת היא פשוט לראות את הנולד ולהבין מה הולך להיות הכלי השיווקי הלוהט הבא. ובדיוק לשם כך אספנו לכם את כל המידע הרלוונטי בתחום.

  • באילו פלטפורמות יש להתמקד בתחום שיווק ברשתות חברתיות?
  • האם פרסום ביוטיוב ימשיך להיות בעלייה?
  • האם בניית עמוד נחיתה זו תופעה שתחלוף מן העולם?
  • כיצד נתפס קידום ממומן כיום על ידי הגולש הממוצע?

תשובות לשאלות אלה ואחרות וכן חומר רב למחשבה מצפה לכם בהמשך העמוד. ולפני שנתחיל, האם חשבתם אי פעם על העומק והיקף העבודה שיש לעשות במסגרת קידום אתרים? החל מהליך בניית אתרים עצמם, דרך הקמת קמפיינים של קידום ממומן וגם רכיבה על טרנדים שיכולים להביא המון תנועה – ואז להיעלם לטובת הדבר הגדול הבא במשך לא יותר משבוע. אם אתם זקוקים לגב תומך ומהימן שיבצע עבורכם את המשימות האלה או את חלקן על הצד הטוב ביותר, אז אנחנו כאן בשבילכם! אתם מוזמנים לבחור מתוך החבילות המגוונות שאנו מספקים ולהתחיל לקדם ולהתקדם עוד היום.

  1. מגמות כלליות בעולם האינטרנט – טרנספורמציה דיגיטלית

אם מביטים על כל תחום קידום דיגיטלי לעסקים נכון לשנת 2019, ניתן להגדיר את התקופה הזאת במושג “טרנספורמציה” שכיום נהיה שגור בפיהם של כל מומחים קידום אתרים המעוניינים ליצור את הפתרונות היעילים ביותר בתחום. בין כמה המאפיינים הכלליים של הליך זה מעבר משיווק רב-ערוצי לשיווק כלל-ערוצים (במקום ליניארי – מעגלי, כל שלב של שיווק דיגיטלי לעסקים מתמזג עם שאר השלבים ויחדיו הם יוצרים מכלול המעניק את כל הדרוש לקידום יעיל). בין הגורמים התורמים לטרנספורמציה זו ניתן למצוא את כל השינויים בתחום צריכת האינטרנט: העלייה המתמשכת בגלישה סלולרית, שימוש בחיפושים קוליים, התפתחות המנגנונים של בינה מלאכותית, כלים רבים המאפשרים אוטומציה שמפנה את הזמן ליצירת תכנים הרבה יותר איכותיים ואישיים. וזו סקירה מקוצרת של המגמות הקיימות שכעת נפרק לגורמים ונבחן כל תופעה ושינויי לגופם.

  1. בינה מלאכותית

פתרונות בינה מלאכותית בהחלט ישחקו תפקיד חשוב ביותר בתחום קידום אתרים השנה, היות ומדובר באחד החידושים המתפתחים והבולטים ביותר בתחום פילוח צרכנים, טרגוט מחדש, התראות דחף, תיעוד קליקים ועוד – והיד עוד נטויה. אלגוריתמים מסוימים אפילו מאפשרים ליצור תכנים פשוטים! כך, הבינה המלאכותית משפיעה עמוקות על טרנדים בתחום שיווק דיגיטלי לעסקים. הניצול האפשרי של בינה מלאכותית במסגרת העסק שלכם תלוי במידה רבה במטרה שאתם מנסים להשיג ועל ערוצי שיווק הקיימים בבית העסק שלכם. עם זאת, כדי לא להתחיל לפגר מאחור המגמות האקטואליות ביותר של התחום – כדאי ליישם את האפשרויות של בינה מלאכותית כבר עכשיו, כפי שעושים כיום 28% מכלל המקדמים שנעזרים באופציה  זו כדי להצליץ ללקוחות על מוצרים ו-26% אוספים נתוני בינה מלאכותית לטובת אופטימיזציה של קמפיינים בתחום קידום ממומן. בנוסף לכך, מקדמי אתרים רבים נעזרים בפונקציות אלה לטובת הרחבת קהלים וטרגוט ממוקד יותר. 64% מתכננים להרוויח את השימוש שלהם בבינה מלאכותית בשנה הקרובה, בין השאר לטובת שיפור שירות הלקוחות, וכן שיפור מוצרים ושירותים קיימים.

  1. צ’אט בוטים

צ’אט בוטים זה למעשה פתרון תוכנה ממוקד המשרת בתור “פקיד/מוכר” וירטואלי המתקשר עם גולשים במטרה לעזור להם להשיג את מטרותיהם באתר. הבוטים מתקשרים עם בני האדם באופן טבעי יחסית, בעיקר בעזרת טקסט כתוב, אך לעתים גם ברמה הקולית (בעיקר כאשר מדובר באלמנטים של מציאות מדומה או רבודה, שעליהן נדון בהמשך). אחת הפלטפורמות שמנצלת את מלוא האפשרויות של צ’אט בוטים היא פייסבוק, שם הבוטים משרתים יותר מעשרות אלפי משימות. החל מהענקת דיווחים על מזג אוויר ועד לאוטומציה של פונקציות שירות לקוחות בסיסיות. היעילות של הצ’אט בוטים הולכת וגדלה ולכן ניתן לראות עליה מתמדת בשימוש בהם והצפי הזה הולך לעלות גם ב-2019. לעתים קרובות הבוטים מעניקים מענה יעיל יותר מנותני שירות אנושיים, הם זמינים 24/7, המענה שלהם מיידי, ההיתקשרות פשוטה ולא דורשת שיחות טלפון ובאופן כללי – מדובר בפתרון מאוד ידידותי למשתמש שניתן ליישם במסגרת בניית אתרים או אפילו בניית דף נחיתה שגורם לגולש להישאר ולהשאיר את פרטיו.

קידום אתרים

  1. שיווק דיגיטלי לעסקים בתצורה כלל-ערוצית (Omnichannel)

ככל שאנו נמצאים יותר באינטרנט, כך כמויות המידע שמציף אותנו הולכות וגדלות. זה הופך את הצרכנים למתוחכמים יותר ופחות ניתנים להשפעה. לכן, הרעיון של שיווק כלל-ערוצי נועד לפנות למשתמשים ולצרכנים הפוטנציאליים בכל מסגרת אפשרית, על מנת להעניק את הפתרון הנוח ביותר עבור המשתמש הספציפי. ניתן לראות מוצר או שירות כלשהו גם בטוויטר, גם בפייסבוק ואפילו בחנות הקרובה לביתכם. כל זה, בשילוב פרסום באמצעות אי-מייל וכן קידום ממומן יוצרים תחושת חשיבות למותג ומאפשרים לו להישזר לחייו של המשתמש באופן בלתי מורגש כמעט. המאפיין החשוב ביותר שהופך שיטה זו ליעילה (ולא מציקה, כפי שיכול להיראות במבט ראשון) היא האפשרות ליצור הליך תקשורתי נוח ונעים לגולש. כמו כן, שיווק זה מאפשר לשמור על אינטראקציה עם הלקוח הפוטנציאלי כשהוא מתקשר איתכם בערוצים שונים. הוא יתרשם לטובה מכך שהמותג שם לב לפרטים הקטנים ומעניק תשומת לב אישית לכל לקוח. נכון לעכשיו, אסטרטגיית שיווק כלל-ערוצי מראה עלייה של 89% בשימור לקוחות. אחד הגורמים החשובים ביישום שיטת שיווק דיגיטלי לעסקים זו, היא הטמעת מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) יעילה המאפשרות לעקוב אחרי כל האינטראקציות עם הלקוחות בפלטפורמות השונות.

  1. דפים ניידים מואצים (AMP)

הגלישה הסלולרית ממשיכה להביא תנועה אדירה לאתרים. כיום, כ-60% מהגולשים בגוגל עושים זאת באמצעות המכשיר הנייד שלהם. כך, ככל שזמן טעינת האתר עולה, כך עולה גם אחוז הנוטשים של האתר, מה שמתבטא גם בדירוג נמוך יותר של גוגל. בין הנושאים הפופולריים ביותר שנצפים באינטרנט בעזרת מכשירים סלולריים: מזון ומשקאות, בריאות, ספורט, חדשות. יצירת עמודים הנטענים באופן מואץ (AMP), כלומר פחות מחצי שניה תורמת לרמת נטישה נמוכה יותר.  זה רלוונטי באותה המידה גם במשימת בניית אתרים ואפילו כאשר עושים בניית דף נחיתה אחד ויחיד לאיסוף לידים. כיום יש יותר מ-4 מיליארד עמודים שכאלה ברשת, ולמרות שגוגל לא מצביע על כך כפקטור בדירוג, זה בהחלט נותן יתרון משמעותי. בין היתרונות של האצת טעינה במובייל ניתן למצוא גם חיסכון בשל העובדה שאין צורך לבנות אפליקציה להענקת כל המידע מהאתר. משתמשים יכולים לעשות קיצור דרך לכל אתר ולהניח אותו על שולחן העבודה של הנייד. רכישות שנעשות על אתרים מהירים במובייל הרבה יותר מהירות ועם אחוז נטישה נמוך יותר בשלב סל הקניות. כך שמדובר ביתרון מובהק שרק ימשיך לבלוט בשנת 2019.

שיווק דיגיטלי לעסקים

  1. אוטומציה באי-מייל ובשיווק

למרות שהאי-מייל הוא אמצעי שיווק דיגיטלי שהיה פעיל לפני 15 שנה באותה המידה כמו היום – החוויה שונה במידה רבה. וההבדל המהותי ביותר הוא האפשרויות להתאמה אישית של החוויה. כך, הנתונים מראים ש-48% מהאנשים מוכנים להשאיר יותר כסף כאשר החוויה אישית יותר. ו-74% מתאכזבים מאוד כשהתוכן לא מדבר אליהם בשום צורה. המגבלות שהציב ה-GDPR על שליחת אי-מיילים יצר דינמיקה חיובית שבה האנשים שמקבלים את המכתבים שלכם הם אלה שכבר נעשו הלקוחות שלכם, כלומר מדובר בלידים חמים-לוהטים שהרבה יותר קל להמיר. והתאמה אישית באמצעות שימוש באמצעים העומדים לרשותנו בשנת 2019 (ע”ע – בינה מלאכותית) מאפשרת לטרגט את התכנים באופן היעיל ביותר וליצור אינטראקציה יעילה ומתקדמת במסגרת הישנה, הטובה והמוכרת של האי-מייל הפרטי. הודות לאוטומציה, הליכי שיווק באי-מייל נעשים באופן מהיר ביותר ומשאירים לכל מקדם אתרים יותר זמן להפנות לנושאים אחרים. למשל – יצירת סרטונים.

  1. ווידאו – פרסום ביוטיוב

התכנים שאנו צורכים הופכים ליותר ויותר וויזואליים, לכן אנשים רבים מעדיפים לראות את התוכן שלהם. כך, פרסום ביוטיוב יכול לשרת המון מטרות, כולל יצירת קשר אישי יותר עם המשתמשים, מיתוג יעיל יותר באמצעים חזותיים וכן קבלת פידבק ישיר באמצעות לייקים ותגובות. על פי הצפי להיום, כ-82% מכלל התנועה באינטרנט יהיו שייכים לווידאו. לכן כל הפלטפורמות דואגות ליצור את הנישה שלהם בתחום. למשל, באינסטגרם ניתן להוסיף סרטונים באורכים שונים במגוון תצורות: סטורי של 15 שניות, סרטונים של עד דקה בפיד, סרטונים ארוכים יותר ב-IGTV ועד שעה של שידור לייב. וזוהי רק דוגמה לפלטפורמה אחת שבה מבינים שהדרך הטובה ביותר להשיג אנגייג’מנט מהגולשים – היא באמצעות ווידאו. כך, פרסום ביוטיוב בעזרת סרטונים קצרים עשוי להיות בין האמצעים החשובים ביותר של שיווק דיגיטלי לעסקים לשנת 2019. אחד השדרוגים המהותיים שניתן לנצל בימים אלה בהקשר של ווידאו זה האפשרות לקבל גישה לנתונים סטטיסטיים רבים שגם יעידו רבות על הקהל שלכם ויאפשרו לעשות התאמות בסרטונים עצמם. ההוזלה של הכלים הדרושים לשם כך גם היא תורמת לפשטות שבה ניתן לייצר תוכן איכותי ומניע.

  1. שידורים חיים – שיווק דיגיטלי של 2019

כדאי להקדיש תשומת לב מיוחדת לסרטונים שמופיעים בפיד של הגולשים רק באופן זמני – כמו שידורים חיים או סטוריז. באמצעות יצירת תוכן שנמצא באוויר לפרק זמן מוגבל, משווקים יוצרים תחושת FOMO – הפחד לפספס משהו מעניין, והשידור החי יוצר תחושת חיבור לאדם או לגורם המעביר את השידור ולשאר האנשים הצופים בו. פייסבוק אפילו הגדילו והפכו את זה ל”מסיבת צפייה”, כך שניתן להפוך אפילו סרטונים מוקלטים מראש לאינטראקציה חברתית חזקה יותר שמצדה מדרבנת מיתוג, המרה ומכירות. במסגרת השידורים החיים אפשר להעביר פעילויות שונות, לעשות הגרלות, לחלק מתנות, ליצור קשר עם הצופים הנאמנים וכו’. תחום זה יילך ויתפתח וגם כאן, הודות לסטטיסטיקות ולמידע הנרחב שניתן לקבל על הצופים בהקשר של דמוגרפיה, נקודות נטישה, נקודות המרה וכו’ – ניתן לשדרג ולשפר כל הזמן את הביצועים הודות לשידורים חיים בפלטפורמות השונות (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב ועוד).

  1. חיפושים קוליים

השיפור המתמיד בפענוח הקול מביא לעליה קבועה בכמות החיפושים שנעשים באמצעות פונקציה זו. ניתן לשלוט על פונקציות רבות במכשירים הסלולריים באמצעות הקול בלבד. מסחר באמצעות הקול נמצא בעליה גם כן – בארצות הברית תחום זה הניב 1.8 מיליארד דולר ו-200 מיליון דולר באנגליה בשנת 2017. הצפי הוא שעד 2022 הערך יעלה על ל-40 מיליארד בארה”ב ו-5 מיליארד באנגליה. מדובר בפתרון הרבה יותר מהיר ופשוט מאשר להקליד את הבקשה, ובשל העיבוד המהיר והמדויק יותר של הקול – התוצאות הולכות ומשתפרות. זה משפיע על כל תחום שיווק דיגיטלי מבחינות רבות. למשל, כדאי לשקול את שם בית העסק על מנת שיהיה קל לבטא אותו ולא יהיה דומה לשום דבר אחר (או למתחרים, חלילה). כך, צריך גם להתאים את תיאורי האתר למלל מדובר. בנוסף, בגלל שהחיפושים האלה מאופיינים באריכות גבוהה יותר מאשר מילות חיפוש מוקלדות, ניתן להשקיע יותר במילות חיפוש ארוכות-זנב ולהצליח רבות בתחום קידום אתרים בשל כך. בגלל שמומחים מעריכים שעוד ב-2019 החיפושים הקוליים יחלשו על 50% מכלל החיפושים – כדאי להיערך לכך בהתאם.

  1.  מציאות מדומה / מציאות רבודה

פתרונות של מציאות מדומה ו/או רבודה כבר מוצאים את דרכם לתחום החנויות המקוונות והמקומיות כאחד. באמצעות שילוב חווית קניה בזמן אמת עם שופינג אמיתי, ניתן לגשר באופן יעיל ביותר בין העולם הווירטואלי לאמיתי, ליצור אינטראקציות בעלות משמעות בין הגולשים לספקים ולהפוך את עולם שיווק דיגיטלי לעסקים להרבה יותר ססגוני ורב-ממדי. אלמנטים של מציאות רבודה מסייעת גם למיתוג של בתי עסק בעלי אופי חברתי, כגון מקומות בילוי. וסביר להניח שנראה יותר ויותר משימושים אלה בהמשך השנה. בשנת 2018, 48.1 מיליוני אמריקאים התנסו במציאות הרבודה לפחות פעם אחת. המספר הזה עומד לעלות ל-54.5 מיליון ב-2019, כך שבהחלט יש מגמת עליה. כדי להבין האם הפתרונות של מציאות רבודה עשוי לעזור לכם, יש לחשוב על הדרך שבה ניתן למקם את המוצר שלכם במרחב (למשל – בחנות ניתן לסרוק את הסחורה ולראות את כל הפרטים על כל מוצר) והאם יש לכך תרומה למשתמשים שלכם. אחת הדוגמאות הבולטות לשילוב מציאות רבודה להלך שיווקי  דיגיטלי ניתן לראות באפליקציה שעשתה איקיאה, כך שכל אדם שרוכש מוצר יכול לראות כיצד הוא ייכנס לשטח שלו. את האפליקציה הורידו 8.5 מיליון איש. כדאי לקחת בחשבון שלשם כך נדרשים טלפון חדשניים יחסית, כך שקהל היעד שלכם צריך להיות מאלה שמתחדשים בסלולר מתקדם מפעם לפעם.

  1.  תוכן שנוצר על ידי המשתמשים

הפרסומת הטובה ביותר – היא הלקוחות הקיימים שלכם. קידום אתרים באמצעות תוכן זו שיטה ידועה, אך לא תמיד זה מספיק משכנע. תכנים שיוצרים המשתמשים שלכם גם עולים לכם פחות וגם נראים משכנעים יותר בעיניי הלקוחות העתידיים. למעשה, על הלקוחות הקיימים פשוט להראות כיצד הם משתמשים במוצר שלכם, זה הרבה יותר פשוט מאשר למצוא תכנים חדשים בעולם רווי אינפורמציה גם ככה (למרות שזה לא מבטל את הצורך לייצר תוכן גם עצמאית). אחד הקהלים שהכי מושפעים מתכנים כאלה הם בני דור המילניום (צעירים בני 20-30) ודווקא המבוגרים שנולדו בין שנות ה-40 ל-60. ניתן לעודד אנשים ליצור תכנים בעזרת הנעה כלשהי – ליצור סטוריז ולתייג את המותג, לכתוב תגובה או דירוג וכו’. לכל מותג ניתן למצוא תוכן מותאם שעשוי להיות מסופק על ידי המשתמשים הקיימים – תמורת תמריצים או אפילו “סתם לכיף”.

  1.  פייסבוק ואינסטגרם – עדיין אקטואליים או שסנפצ’אט “אכל” את כולם?

אז שיווק ברשתות החברתיות זה עדיין “קטע” בשנת 2019, השאלה היא לאלו פלטפורמות יש להקדיש את מלוא תשומת הלב? פייסבוק לא יורד מגדולתו, למרות שרשמית הוא נחשב כעת לרשת חברתית של הדור המבוגר יותר. קידום ממומן באתר זה תוך התאמה לקהל היעד המתאים יכול להיות פתרון טוב לעסקים רבים. אינסטגרם מצדו מניע יותר אנשים צעירים בגילאי 24-33 ולכן ניתן לפרסם שם את מה שרלוונטי לאנשים אלה, וכמובן למי שאוהב לייף סטייל, תמונות מטיולים ואוכל, סטוריז ופילטרים של אוזני חתול. הסנפצ’אט ממשיך להיות הבית לבני הנוער, על כל המשתמע מכך.

  1. התוכן עדיין חשוב

למרות כל ההתפתחויות המעניינות האלה שממלאות את זמננו והופכות את האינטרנט להרבה יותר חדשני, התוכן “הישן והטוב” עדיין חיוני לביצוע הליכי שיווק דיגיטלי לעסקים באופן יעיל וגם לטובת קידום אתרים איכותי ומקצועי. עם זאת, איכות התוכן תמיד תישאר חשובה מאוד. לטובת יצירת תוכן איכותי יותר, כדאי להתעמק לדקויות ולעבוד על הדברים הקטנים במה שמעניין את הגולשים – התמונה הגדולה ברורה לרוב, אך הדברים הקטנים הם שהופכים לחשובים ביותר כאשר מחפשים מידע ברמה גבוהה. בנוסף, מעקב אחרי טרנדים ושיווק בזמן אמת יכולים לתת תמריצי תנועה משמעותיים גם כיום, כשיש אינספור דברים לעשות אונליין חוץ מלקרוא. טקסטים מקצועיים על בסיס ידע וניסיון תמיד יהיו בעלי ערך בכל תעשיה ובכל תחום.

  1. נתונים אנליטיים עם המלצות מעשיות

אחד הגורמים החשובים להצלחת מאמצי קידום ממומן או קידום אתרים באופן כללי, כמו גם שיווק דיגיטלי לעסקים ביריעה רחבה יותר – היא היכולת לנתח נתונים, להפיק לקחים וליישם אותם. במרוצת השנים, היכולת של פלטפורמות ניתוח הנתונים השונות לתת לנו מידע שעל בסיסו ניתן לפעול ולבצע שינויים בתוכנית העבודה מהווה חלק חשוב במאמצי הקידום. כיום התובנות נהיות יותר ויותר מחוכמות, הודות לבינה המלאכותית והיכולת ללמוד מידע קודם. בשנת 2019 תהיה רלוונטיות גדולה לפתרונות חומרה המנתחים את הפידבק של המשתמשים. וגם הגוגל אנליטיקס המוכר תמיד יהיה מורה דרך מהימן בכדי להתקדם בתחום ולהביא את בית העסק לשגשוג כלכלי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

מה דעתכם על הטרנדים של 2019? האם מציאות רבודה באמת תתפוס? האם אוטומציה באמת יכולה לחסוך לכם זמן? תירשמו לעדכונים של האתר וקראו את המאמרים החדשים לפני כולם!

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן