הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

מה עסקים יכולים להפיק מקידום בגוגל

אנו חיים בעולם שבו הווירטואלי והאמיתי התמזגו זה עם זה ולא ניתן להפריד בין האחד לשני. אפילו חיפוש אחר חנות פיזית שנמצאת במרחק כמה מאות מטרים מאיתנו תמיד נעשה בסיוע המכשירים הניידים שלנו – אנחנו מבררים כתובות, שעות עבודה, בודקים תגובות ודירוגים וגם טורחים לעיתים קרובות להשאיר את הדעה שלנו לגבי השירות הניתן. כיצד ההוויה הזאת משפיעה על בתי העסק המקומיים, וכיצד יש להתייחס ולהתנהל ביחס לשינויים ועדכונים במערכי גוגל הרלוונטיים? כל התשובות בהמשך.

ראשית, כיום יש להפריד בין שני סוגי עסקים פיזיים:

  • בית עסק בעל כתובת פיזית
  • בית עסק שפועל באזור מסוים ומגיע ללקוח בעצמו (ללא כתובת פיזית)

החידוש האחרון של שיווק דיגיטלי לעסקים

בחודש נובמבר 2018 גוגל סיפק חדשות טובות מאוד לסוג השני של בתי העסק. השינוי שנעשה לאחרונה בפלטפורמת Google My Business משפיע על בתי עסק פיזיים ללא כתובת – כעת ניתן להזין אזורי פעילות ספציפיים, ולא רק כתובת ורדיוס על המפה. איזו השפעה יכולה להיות לכך על מאמצי קידום אורגני ועל שיווק דיגיטלי של בתי עסק כאלה באופן כללי? ראשית, ניתן ליצור פריסה רחבה יותר במידה ומדובר בעסק שעושה משלוחים, וכך להגיע לקהלי יעד הרבה יותר רחבים.

ברמה הכללית, דירוג של בתי עסקים מקומיים ופיזיים מתבסס על שלושה גורמי מפתח:

  • היכולת לבלוט בין בתי עסק דומים
  • רלוונטיות לחיפוש
  • מיקום קרוב למחפש

גורמים אלה משפיעים על כל סוגי העסקים בדרכים זהות פחות או יותר. עם זאת, כאשר מדובר בבתי עסקים המספקים את סחורתם/שירותיהם ישירות ללקוחות (למשל – אינסטלטורים, חשמלאים, מדבירים וכו’) – נושא קידום אתרים זוכה למאפיינים שונים לגמרי.

אל תבואו אלינו – אנחנו נבוא אליכם בגרסת השיווק דיגיטלי לעסקים גם ללא אתר אינטרנט

כאשר לבית עסק אין כתובת קבועה, האפשרות להגדיר טווחי פעילות מעניקה למעשה את אחד הגורמים החשובים ביותר בכל תחומי השיווק, וזה האפשרות להגדיר קהלי יעד באופן הממוקד ביותר. בעבר היה קושי עבור בעלי עסקים אלה, משום שהם נדרשו קודם כל להזין את הכתובת שלהם ואחר כך להגדיר רדיוס לפעילות שלהם. כעת, הפלטפורמה מאפשרת להגדיר אך ורק רדיוס פעילות, בלי למקם פיזית את בית העסק. בנוסף לכך, ניתן אפילו לפרסם את העסק עוד טרם הפתיחה (שינוי נוסף במסגרת Google My Business), מה שמאפשר להתחיל לבסס קידום אורגני וגם קידום ממומן טרם הפתיחה, כדי להגיע למקומות דירוג גבוהים יותר לאחר תחילת הפעילות. בהזדמנות זו חשוב מאוד להדגיש את היתרונות של בית העסק על פני המתחרים וליצור כמה שיותר עניין.

קידום אתרים

קידום ממומן של בתי עסק פיזיים חסרי כתובת

כעת גוגל מתחילים לגבש מערך קידום ממומן לשירותים אלה, כולל מודעות ממומנות שעדיין לא מופיעות בכל מקום, אך כבר זמינות בערים מסוימות בארצות הברית. בתי העסק המקומיים יכולים לקבל סימן מיוחד של “גוגל מאשרים”, לאחר שמנוע החיפוש בודק את בית העסק ומוודא את איכות השירות שהוא ניתן.  הקישור ממודעות ממומנות של Google My Business מעבירות את הגולש לעמוד ייעודי של גוגל (ולא לאתר נותן השירות). בעמוד זה ניתן לראות את כל הפרטים לגבי בית העסק, כולל תמונות, דרכי היקשרות, דירוגים ותיאורים לפי תחומי עניין (אזור שירות, סוגי השירותים, כתובת, שעות עבודה, וכו’.)

בכדי לקצור את כל הפירות של קידום ממומן בתחום זה, יש לדאוג לבצע את סקר השוק המתאים, מחקר מילות מפתח וכן להגדיר בצורה נכונה את העמוד בפלטפורמת Google My Business. ביצוע השלבים האלה בסיוע מומחים בתחום יעזור להגיע לתוצאות הטובות ביותר ויניב את קהל הלקוחות המתאים והראוי.

היתרונות של Google My Business

היתרון הבולט ביותר דירוג במקומות החיפוש של בתי עסק מקומיים על בסיס הפלטפורמה של My Google Business היא העובדה שיש לה השפעה גדולה מאוד על התפלגות הקליקים על בסיס קרבה לאזורי הפעילות המתאימים. במידה והספק מפרסם את עצמו בצורה נכונה, הוא יכול להביא תנועה רבה לעמוד שלו ולגבש לעצמו מסד לקוחות נאה. על מנת לבדוק את הערך האמיתי של המערך, יש לענות על השאלה הפשוטה: האם אנשים אכן מקליקים על מודעות אלה? לפי מחקר שנעשה על ידי חברת פרסום אמריקאית עולה כי כ-13% מהגולשים לוחצים על מודעות ממומנות כאשר מחפשים אנשי מקצוע או שירותים שונים המבוססים על מיקום גיאוגרפי ספציפי. עם זאת, חלק מהמקליקים על תוצאות חיפוש לא ממומנות דווקא עושים זאת בגלל שזה לא תוכן מקודם. לפיכך, קידום אורגני מהווה גורם חשוב גם עבור בתי עסק מקומיים ו”ריאליים”, לאו דווקא שירותים מקוונים. לכן, על מנת לתפוס את קהל היעד באופן הרחב ביותר, יש להרחיב את היריעה, ולכן אנו ממליצים לשקול בניית אתר, זאת על מנת לבסס מערך קידום אורגני הכולל את כל המרכיבים החשובים והקריטיים ביותר לתחום זה.

אז מה צריך לעשות כדי להגיע לכמה שיותר אנשים ולקדם את העסק?

כאמור, השילוש הקדוש הוא: יכולת לבלוט, רלוונטיות ודירוגים. בכדי לקבל דירוגים, יש לעודד את הקהל שלכם לכך, אפילו תמורת הנחות בשירותים הבאים או הטבות אחרות. מבחינת היבלטות – זהו קידום אורגני טהור. לשם כך צריך לגבש חומרים גרפיים מתאימים, לדאוג ליצר תוכן שמייצג אתכם בצורה נכונה, מדויקת ומקצועית (גם אם מדובר בטקסט “אודות” קצרצר). באמצעות פנייה לאנשי מקצוע ברמה גבוהה שיבצעו את כל המשימות האלה עבורכם על הצד הטוב ביותר – תוכלו להבטיח שהתוצאות יהיו בהתאם וההתקדמות תהיה מהירה.

בניית אתר

מדוע כדאי גם לבעלי עסקים מקומיים להשתמש בשירות של בניית אתרים או עמודי נחיתה?

בסופו של דבר, המשקל הרב ביותר לבחירה של אנשים בשירותים שונים זה הדירוג שלהם וגם האוטוריטה. כלומר, במידה ולבעל עסק יש מה להעניק לגולשים – הם יקשרו אליו יותר והסיכוי שהם יבחרו בו הוא רב יותר. במידה זו, השילוב בין עבודה עם Google My Business עם עבודות קידום אתרים מסורתי מאפשר לכסות כמה שיותר אפשרויות. בניית אתר זוהי השקעה חד-פעמית, אך תוכל להביא לא מעט פניות. גם אם כל המידע הרלוונטי לגביכם מופיע בעמוד הייעודי של גוגל, אתר משלכם זהו הנכס ששייך רק לכם. גוגל יכולים לשנות אלגוריתמים, להוריד עמודים מסיבה זו או אחרת ובאופן כללי – כשאתם בפלטפורמה כלשהי, אתם משחקים לפי הכללים של האנשים שהקימו פלטפורמות אלה. לכן יצירת מקור מידע אלטרנטיבי שנמצא בשליטה מלאה של בעל העסק זו תמיד המלצה חמה של כל איש מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אורי מינץ

רוצים להתחיל לקדם את בית העסק המבוסס על אזור גיאוגרפי עוד היום? פנו אלינו ונשמח לגבש עבורכם תוכנית עבודה מסודרת שתביא לתוצאות הרצויות ובפרקי זמן הגיוניים! – אתם מוזמנים ליצור קשר בטופס מטה ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

לקבלת הצעת מחיר ותכנית פעולה ממוקדת ויעילה – צרו קשר עוד היום!

שיווק דיגיטלי
סגירת תפריט
דילוג לתוכן