הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

קידום אתרים בגוגל

איך תמדדו ביצוע של קמפיין בצורה יעילה

כאשר אתם משקיעים את מיטב כספכם בקמפיין קידום במנועי החיפוש, אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות הוא לעקוב אחרי הביצועים של העניין. כך, מדידה של הצלחת קמפיין פרסום ממומן נותנת לא רק אינדיקציה לאיכות עבודתו של הגורם האחראי לכך, אלא גם מאפשרת להעריך נכונה את מיקוד קהל היעד, את איכות האתר עצמו ושל ההצעה העסקית שאתם מספקים. לפניכם המידע המקיף ביותר למדידת קמפיין פרסום בגוגל.

כיצד מתחילים?

הכלי האולטימטיבי למדידה של ביצועי PPC או קידום ממומן בגוגל זה הכלים של גוגל אנליטיקס. הוא מאפשר לעקוב אחר כל תנועה באתר, ומספקת מידע רב גם ברמה הכללית, וגם על כל אמוד בנפרד. ניתן לדעת בוודאות אילו תכנים מסייעים במאמצי פרסום בגוגל ואילו לא, ולהאריך באופן אובייקטיבי את ההצלחה של שיווק בעזרת תוכן באופן כללי.

מה הם ערכי המדידה של הצלחת פרסום ממומן?

על מנת למדוד באופן מדויק את ההצלחה של קידום ממומן בגוגל, יש להבין מה הם הגורמים שעל פיהם מוערכת ההצלחה. שכלול של התוצאות, וגם מידע נפרד על כל אחד מהגורמים מעניק הבנה עמוקה לגבי מה היה נכון, מה ניתן לשפר וכיצד לחדד את הביצועים לרמה הגבוהה ביותר.

באופן כללי, המטרה האולטימטיבית של כל פרסום בגוגל זה להפיק כמה שיותר מכל דולר שהושקע – כלומר שאחוזי ההמרה יהיו גבוהים והעלות של כל ליד כמה שיותר נמוכה. זה חשוב בעיקר כאשר משלמים עבור כל ליד, ולאו דווקא במסגרת קמפיין PPC שבו משלמים על כל לחיצה.

גולשים ייחודיים שנכנסו לאתר

מספר המבקרים ביום הוא חשוב מאוד למדידה של ביצועי פרסום ממומן, משום שזה מאפשר למדוד כמה אנשים נחשפו לבית העסק שלכם במסגרת קמפיין ה-PPC.

מספר צפיות בעמודים

צפייה בעמודים רבים על ידי גולש אחד או סכום נצבר גבוה של עמודים שזכו לתשומת לב יכולה להעיד גם על הצלחה של PPC, אבל גם על ניווט טוב באתר, מיקוד נכון של קהל היעד, ולצד יחס המרה גבוה – לאשש את העובדה שעבודת קידום אתרים נעשתה ברמה טובה.

תנועה ממנועי חיפוש​

כאשר עושים פרסום ממומן, חשוב שהתנועה תגיע ספציפית ממנועי החיפוש. זה מאפשר למדוד את הקמפיין באופן מבודד. פעמים רבות מנוהלים מספר קמפיינים במקביל (למשל – ברשתות חברתיות ובאמצעות הפצת תוכן בפלטפורמות כמו טאבולה), ולכן יש לדעת בוודאות מה הוביל להצלחה ואיזה כיוון נתן את התוצאות הטובות ביותר.

באונס רייט (קצב קפיצה)

זהו נתון מעניין מאוד וחשוב בהקשר של קידום ממומן בגוגל. למעשה, הוא מודד את כמות את האנשים שנכנסו לאתר, בדקו מה יש לכם להציע, יכול להיות שאפילו התחילו למלא טופס – ועזבו. מדובר בנתון לא חד-משמעי, משום שפעמים רבות מדובר בגולשים ש"סוננו", וזה מאפשר למקד את קהל היעד בצורה טובה יותר בקמפיין הבא. בסופו של דבר, עדיף גולש שעזב מרצונו, מאשר ליד לא איכותי שבסופו של דבר לא קיבל המרה (מבחינת עלויות קמפיין – אופציה זו עולה ביוקר).

​יחס המרה

כמה מבין הגולשים שהגיעו לאתר הפכו ללקוחות? מילאו טופס? נרשמו לרשימת תפוצה? נתון זה מאפשר להעריך הצלחה של הליך קידום ממומן בגוגל באופן המדויק ביותר, על בסיס מספרי. בכל תחום היקף ההמרה האופטימלי משתנה. כאשר מדובר במוצר יקר מאוד, מספיק המרה של 1 ל-10 על מנת שהקמפיין יוכיח את עצמו, בעוד בתחומים יותר יומיומיים ונפוצים הצפי הוא שהמיקוד במסגרת פרסום בגוגל יעשה עבודה טובה ויחס ההמרה יהיה הרבה יותר גבוה.

מחפשים להיות מקום ראשון בגוגל על ידי קידום ממומן? מחפשים מישהו מקצועי שייעץ לך בתחום פרסום ממומן בגוגל בצורה מקצועית, מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד אפשר ליצור איתי קשר

אורי מינץ
אורי מינץ