הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

מקדם אתרים

איך להפוך גולש ללקוח?

בעידן בו מעל 93% מן הגולשים מחפשים את צרכיהם ברשת, תוך דגש על מנוע החיפוש המוביל גוגל, אתר אינטרנט פעיל ועדכני אינו זכות כי אם הכרח לעסקים המבקשים להישאר רלוונטיים בשוק תחרותי.

קידום אורגני של אתרים קיימים הוא קידום המתבסס על מתן ערך מוסף שמציע האתר לגולשים ולא על בסיס השקעה בפרסום, מה שהופך את מערכת היחסים בין האתר והעסק לגולשים למלא פוטנציאל.

מקדם אתרים בשיטות קידום אורגני אינו מספק שירותים טכניים בלבד, כי אם היכרות עמוקה עם צרכי הגולשים לצד מערך הפרמטרים הנוקשים של המפתחים בגוגל. חשוב לדעת כי חברת גוגל רואה בגולשים את לקוחותיה ועל כן מקפידה לספק להם חשיפה לאתרים הנתפסים בעיניה כאיכותיים ומלאי עניין וערך לגולש, ודוחקת לתחתית הרשימה אתרים הנתפסים כלא עדכניים, מועתקים או גורמים לגולש להדיר מהם את רגליו הווירטואליות.

משמעות הדבר היא כי קידום אתרים אורגני מוצלח לא רק יבטיח כניסה של גולשים רבים יותר אל האתר אלא גם יסייע ביתר קלות להפוך את אותם גולשים ללקוחות משלמים, מטרתו הנכספת של כל עסק.

איך זה עובד בפועל?

חברה לקידום אתרים הקולטת לשורותיה לקוח, מנתחת ראשית את תנאי השוק התחרותי בו הוא פועל, תוך מתן דגש למילות המפתח- המילים שמקישים הגולשים בגוגל במטרה להגיע לנותני שירות ומידע בתחום. כל מקדם אתרים מתחיל יודע כי דיוק במילות המפתח הוא התחלה מבטיחה של הדרך אל קידום אורגני יעיל וקליטה של גולשים בעלי פוטנציאל רכישה גדול באתר.

בניגוד לפרסום ממומן בדרכים שונות שמחפש את הלקוח, קידום אורגני מבטיח כי הלקוח הוא שיחפש את העסק. באופן טבעי מצב זה הופך את הקשר בין הגולש לאתר לרב פוטנציאל.

הכלים באתר שיסייעו לגולש להפוך ללקוח

הצלחתו של מקדם אתרים ו/או חברה לקידום אתרים היא בהבאת האתר אל העמוד הראשון בתוצאות החיפוש של מילות המפתח האמורות. יחד עם זאת, להבאת הגולשים לאתר קיימת מטרה אחת עיקרית: להפוך אותם ללקוחות הצורכים את השירות או המוצר שהאתר מציע. להלן מספר כלים המשמשים מקדם אתרים מקצועי ומבטיחים כי מערכת היחסים לא תיוותר וירטואלית:

  • תוכן- לא אחת נאמר כי התוכן הוא המלך, אולם יש צורך להסביר את משמעות הביטוי: התוכן יכול להיבנות במטרה להביא את הגולשים לאתר, לצרכי קידום אורגני, אולם גם האלגוריתמים החכמים של גוגל וגם הגולשים, הם הלקוחות הפוטנציאלים, דורשים מעבר למאמרים מייגעים המספקים את מילות המפתח בצפיפות גבוהה. תוכן איכותי יספק לגולש ערך מוסף אמתי, ידע שלא היה ברשותו קודם לכן ועניין שיגרום לו לשתף את המידע עם חבריו ולחזור לקרוא באתר לעתים קרובות. כל אלו יביאו לקידום אורגני מעולה של האתר, אולם חשוב מכך, יסמלו את האתר והעסק כסמכות מקצועית ממנה כדאי לרכוש שירותים ומוצרים. בעבודה עם חברה לקידום אתרים מומלץ להתעניין ולשאול אודות כותבי התוכן שהם מעסיקים, להתרשם מעבודתם ולבחור לעבוד עם הכותב/ת שיביע את המסרים של העסק באופן המקצועי והמדויק ביותר.
  • חוויית המשתמש- חוויית המשתמש באתר היא שתקבע את משך השהות של הגולש באתר. ככל שזמן הגלישה שלו באתר יעלה, תהיה לבעל העסק ההזדמנות, באמצעות מקדם אתרים כמובן, לחשוף את הגולש ליותר תכנים מקצועיים ושיווקיים ולהביא אותו לביצוע רכישה. חוויית המשתמש מושפעת מפרמטרים רבים בניהם עיצוב האתר, הכותרות הבולטות, מהירות הגלישה והמעברים בין הדפים.
  • צור קשר- גם אם הגולש התרשם בכל מאודו מהמקצועיות ומיכולתו של העסק לספק את צרכיו, יש צורך להקל עליו בהנעה לפעולה. דף נחיתה להשארת פרטים, אפשרות נוחה ומאובטחת להזמנה באתר ותוספים דוגמת האפשרות להקיש על מספר הטלפון בגלישה סלולארית וליצור קשר מידי, כל אלו יסייעו בהפיכת הגולש ללקוח, ללא חסמים ועיכובים.

לסיכום, קיים קשר של ממש בין איכות האתר ליכולתו להפוך את הגולשים ללקוחות. אתר שיעסוק בשפיכת תוכן שיווקי בלבד ימצא כי הגולשים נמלטים ממנו במהרה מה שידיר אותו גם מהעמוד הראשון בגוגל. מתן ערך מוסף, נוחות והנאה בגלישה ותוכן איכותי לגולש יקרב אותו משמעותית לרכישה ממוצרי האתר, בין אם ברכישה ווירטואלית בחנות אינטרנטית ובין אם בהזמנה של המוצר או השירות בדרכים המסורתיות.

מחפשים שיווק דיגיטלי לעסקים שלכם? זקוקים לתוכנית ארוכת טווח ליצירת ערך מוסף לאתר שלכם ולביצוע קידום אורגני ברמה גבוהה? השאירו פרטים ובואו נתחיל!  מוזמנים ליצור איתי קשר ע״י השארת פרטים בתחתית העמוד

אורי מינץ
אורי מינץ