הבלוג

של אורי מינץ - שיווק דיגיטלי

אוטומציה לאתרים

אוטומציה לאתרים – חמש בעיות בהטמעתה ופתרונן

עצרו את כל מה שאתם עושים! יש דברים בעולם האינטרנט שאתם פשוט חייבים לעשות, כדי ליהנות מהתוצאות הטובות ביותר במאמצי קידום אתרים, כדי לחסוך בזמן ובמאמצים ולהשקיע את מלוא המרץ במה שבאמת חשוב: פרסום בפייסבוק, בניית אתרים ודברים נוספים שדורשים את תשומת לבכם המלאה.

בשנים האחרונות, מפתחים בכל רחבי העולם פועלים רבות כדי ליצור את הכלים היעילים ביותר לשיפור הזרימה בעבודה הכוללת שיווק דיגיטלי לעסקים, מענה ללקוחות וללידים ובאופן כללי – לעמוד בקצב המהיר שמכתיב לנו העולם המודרני.

עם זאת, שום דבר אינו מושלם בעולמנו. כך, גם הליכי אוטומציה לאתרים לא תמיד נעשים באופן האופטימלי. כמו כן, ראוי לזכור שאחד התחומים האופטימליים לניצול אפשרויות האוטומציה זה לאו דווקא קידום אתרים, אלא ניהול קשרי לקוחות, הליכי שיווק, מיתוג וחיזוק הקשרים בין המותג למשתמשים.

כדי לעשות סדר בבלאגן, החלטנו לתאר בפניכם את חמשת התחומים שבהם האוטומציה נכשלת ונעבור על הפתרונות האפשריים לנושאים אלה. בעיות אוטומציה לאתרים עשויה להיות קשורה גם לשיתוף פעולה בין הגורמים השונים, כולל עובדי מכירות, עובדי ניהול קשרי לקוחות, ספקים וכו'. בעיות אלה עשויות להיות נכונות באותה המידה לבתי עסקים בינוניים עם צוות מצומצם ועד לארגונים גדולים. זרימה טובה של ניהול העסק מאפשרת לגידול במכירות במגמת עלייה מתמדת, וזה חשוב עבור בית עסק בכל סדר גודל.

אם גם אתם רוצים להפעיל את כל הטכנולוגיות המודרניות של אוטומציה לאתרים ולבצע בניית אתרים ותחזוקתם בצורה המתקדמת ביותר – השאירו לנו הודעה בטופס בסוף העמוד, ונשמח להתאים את תכנית העבודה האופטימלית עבורכם.

להלן הבעיות שבהן אתן עשויים להיתקל במהלך הטמעת הליכי אוטומציה לאתרים ובכל בית העסק בכללותו:

  1. חוסר שיתוף פעולה מצד הצוות

כל חידוש ושינוי דורש הטמעה של הכלים החדשים, הכשרה של העובדים בדבר השימוש בהם ובסופו של דבר – אינטגרציה מלאה של כל האפשרויות החדשות בפעילות השוטפת של בית העסק. עם זאת, בעלי עסקים רבים רואים היעדר עניין ורצון מצד העובדים להפיק את מלוא התועלת מהתוספות החדשות.

אוטומציה לאתרים מאפשרת ליצור דיוורים אוטומטיים, מענה מיידי ללקוחות באמצעות צ'אט בוטים, איסוף נתונים, ניתוחם ומתן המלצות לשיפור ועוד. ללא ניצול מיטבי של כל התכונות האלה – הקדמה לא תגיע!

בעלי עסקים מגלים תוך זמן קצר שרק כמחצית מהעובדים עובדים עם תוכנות הייעודיות של אוטומציה לאתרים. כדי להבטיח שימוש יעיל בפריטי האוטומציה, לא מספיק רק לרכוש ולהתקין אותם. ניתן להמליץ על הדברים הבאים בתור דרך יעילה להשגת המטרה.

  • ליצור קשר ישיר בין יעדים לבין הטכנולוגיה החדשה – כדי שהעובדים ייעזרו בטכנולוגיה, עליהם להבין מה המטרה שלהם הלכה למעשה. באמצעות מסגור ברור של הטכנולוגיה בהקשר הרלוונטי עבור כל עובד בחברה או בבית העסק, למעשה תעניקו להם את הכלים הדרושים לניצול מיטבי.
  • הכשרה, משאבים ועידוד שימוש – בגלל שלא כולם מסוגלים ללמוד לבד וגם לא חשים במוטיבציה מובהקת לעשות זאת, חשוב לדאוג להעניק לעובדים את כל המידע הדרוש ליישום טכנולוגיות אוטומציית אתרים, וגם לעודד זאת באמצעים שונים. באמצעות שיעורים קבועים ניתן לזרז את התהליך.
  • שילוב בתרבות חברה – גם בבתי העסק הקטנים ביותר יש אלמנטים של תרבות חברה. כדאי להפוך את כלי האוטומציה לחלק מתרבות זו באמצעות פרסונליזציה או אפילו גמיפיקציה (הפיכת הדרך להשגת מטרת לאחת המבוססתת על משחק).
  1. מסד נתונים של פרטי קשר שלא מנוהל כהלכה

המפתח לניהול קשרי לקוחות באמצעות כלי אוטומציה לאתרים – הוא פרטי קשר. לשם כך, הם צריכים להיות מוזנים למערכת בצורה תקינה ומדויקת, לשליפה מוקפדת באותה המידה. אוטומציה של הליכי השיווק תלויה בכך במידה הרבה ביותר, היות והליכי שיווק טובים תלויים באופן ישיר בנתונים מדויקים ומלאים. רשימות אנשי קשר שאינם מנוהלות כהלכה יפגעו מאוד במאמציכם.

זה עשוי להביא לכך שהמיילים לא יגיעו אל היעד, שמות המקבלים לא יוצגו כהלכה ואף יזיקו לשמכם הטוב. דוגמה לאוטומציה – כאשר המקבל רואה פנייה בשמו הפרטי בנושא המייל. זה מעניק פרסונליזציה מעולה להליך השיווק ומעלה את הסיכויים להמרה. אך לשם כך נדרשת הזנה נכונה של השם, ללא סמלים מיותר, שגיאות הקלדה וכו'. לכן בכדי למקסם את התוצאות, דאגו להנחיל נהלי איסוף נתונים נכון ובשלבי ההתחלה כדאי אף לנטר זאת, בכדי לתפוס ולמנוע טעויות בשלבים מוקדמים.

  1. חוסר שיתוף פעולה בין מומחי המכירות והשיווק

אחד הקשרים החשובים ביותר בכל בית עסק – הוא בין מערכי המכירות והמשווקים, חרף העובדה שבסופו של דבר יש להם מטרה משותפת. כדי להביא לתפוקה מיטבית, נדרש יישור קו בין השניים. תיאורטית, דרך העבודה של שתי המחלקות היא די פשוטה, אך בפועל נדרשת תקשורת כמה שיותר פתוחה בין השניים וכן ביסוס שיטות עבודה, גם ביחס של אוטומציה באתר ובהליכי שיווק ומכירות מתקדמים. התקשורת הזאת תפקידה להביא לניסוח כמה שיותר ממוקד של מטרות האוטומציה.

אחד מקצרי התקשורת העיקריים בין השניים, זה מה נחשב לליד מכירות איכותי ולכן אין הליך ברור של תפעול לידים נכן כאשר הם עוברים מיחידת השיווק ליחידת המכירות. לכן אין דרך לדווח באופן מובן על ליד שנוצר ולכן גם אין גורם אחראי לך בסופו של דבר. יתר על כן, הצוותים לא מבינים לעומק את המשימות המוטלות עליהם, וזה אומר שיש סיכוי גדול לכך שלידים יתפספסו או להיפך, יזכו לתשומת לב מיותרת מכמה גורמים שרק תזיק.

בכדי שמדורי מכירות ושיווק יהיו בקו אחד, דרושות פגישות קבועות שבמסגרתן יידונו הנושאים הבאים:

  • מטרות
  • פעילות
  • תוצאות רצויות
  1. הסתמכות מופרזת על טכנולוגיה

אוטומציה לאתרים וגם של הליכי השיווק זהו כלי חזק ביותר, אך ללא מגע יד אדם מדובר בכלי שעושה יותר נזק מתועלת. לדוגמה, במידה והלקוח עשה הליך כלשהו באופן אוטומטי ולאחר מכן פנה לשירות לקוחות – תהיה זו טעות גדולה לשלוח לו את מכתב התודה האוטומטי שמתקבל בכל מקרה, זאת מבלי לציין בבירור שהייתה לכם שיחה אנושית. במקרים אלה, צריך להתאים את המיילים וההיקשרות להיסטוריה הייחודית שלכם עם הלקוח.

דוגמה נוספת היא קמפיינים ממוקדים לקהלים ספציפיים. בהנחה שמדובר בקבוצה קטנה יחסית, אז העבודה עשויה להיות הרבה יותר ממוקדת, ובמקרה זה אוטומטיות יתר עשויה ליצור תחושת חוסר-אנושיות שלא תתרום להצלחת הקמפיין. לכן, גם כאשר עושים שימוש באלמנטים המתקדמים ביותר בתחום אוטומציה לאתרים, תמיד נדרשת יד אנושית המפקחת על כל העניין הזה על מנת ליצור את התוצאות הטובות ביותר.

אחרי הכל, המטרה של אוטומציה היא להקל על העבודה, לא לעשות אותה במקומכם. המטרה העיקרית היא לייעל תהליכים מבלי לגרום ללקוח הפוטנציאלי או הקיים להרגיש כאילו שאין עם מי לדבר מצדו השני של המסך.

  1. גישת "שלח ושכח"

בעיה אחרונה שעשויה להתעורר בעת הגדת אוטומציה לאתרים ולהליכי פיתוח נוספים לעסק נעוצה בעובדה שלא תמיד מדובר במשימה חד-פעמית. למרבה הצער, לא ניתן להגדיר הליכי אוטומציה פעם אחת ופשוט לעזוב את זה. בפועל, יש גורמים משתנים רבים שיש לקחת בחשבון ולשנות את דרכי העבודה של הליכי האוטומציה. יש לכך מספר סיבות.

ראשית, יתכן שההגדרה הראשונית פשוט לא תעבוד כל כך טוב עם הקהל שלכם. בשביל לוודא שהאוטומציה אכן עובדת בצורה הטובה ביותר עבור כל המעורבים, נדרשים מבדקי A/B קבועים שיאפשרו לברר מה עובד יותר טוב. בדיוק כמו בביסוס דפי נחיתה ותכנים אחרים בעולם האינטרנט, גם אוטומציה לאתרים היא עניין של ניסוי וטעייה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

רוצים להגדיר כלי אוטומציה לאתרים שיעזרו להזניק את העסק שלכם קדימה? דברו איתנו ונגדיר לכם תכנית פעולה אופטימלית ומותאמת ספציפית לעסק שלכם.

אורי מינץ
שיווק דיגיטלי